Formula za rast vrlo je jednostavna, kaže Vesna Kukić Lončarić, direktorica Jyska za Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbiju. Objašnjava da dobar omjer cijene i kvalitete proizvoda uz kompetentne prodavače Jysk izdvaja na tržištu i po čemu ga kupci prepoznaju.
>>>Lider predstavlja listu 1000 najvećih kompanija
Jako ste skočili na ovogodišnjoj ljestvici 1000 najvećih. Kako ste to uspjeli?
- Hrvatsko tržište postalo je prema potrebama vrlo slično onima skandinavskih zemalja. Prošla godina bila je važna zato što se Jysk globalno fokusirao na linije skandinavskog dizajna. Osim onoga što nudimo u svojim trgovinama, kupci mogu potražiti nova iskustva kupnje u našoj web trgovini u kojoj dodatno nudimo oko 650 ‘online only‘ proizvoda. S online prodajom u Hrvatskoj počeli smo prije tri godine, a prodajni rezultati govore u prilog tome da je tržište bilo itekako spremno za takav poslovni potez. Naša je prednost u jednostavnosti online kupnje i jamstvu povrata kojim god kanalima kupovali. Svakako bih tu izdvojila i model kupnje Click&Collect, funkcionalno rješenje kao još jedan odgovor na užurbanu svakodnevnicu u kojoj većina nas živi. U sklopu tog modela kupac može naručiti proizvode online i preuzeti ih kad mu to odgovara, a paket ga čeka zapakiran i spreman u našoj trgovini. Mnogo je tu još faktora, od stalnih promocija do besplatne dostave. Kad se sve zbroji, nezaobilazni su dobri brojevi u godini iza nas.
Kakvi su vaši planovi za sljedeću godinu, očekujete li jednako strelovit rast? U kojem smjeru mislite dalje ići?
- Očekujemo mnogo jer vjerujemo da rast sigurno nije stao. Važno je neprestano osluškivati želje i potrebe kupaca te prilagođavati ponudu. Kupac je u središtu pozornosti i njegovo mišljenje vrlo nam je važno. Upravo zato stalno istražujemo tržište i prema tome definiramo daljnje korake i ciljeve u sklopu godišnjega poslovnog plana.
>>>Velik uspon kompanija u stranom vlasništvu na listi 1000 najvećih
Planirate li otvoriti još poslovnica u Hrvatskoj?
- Naravno! Uvijek smo u potrazi za novim i atraktivnim lokacijama, ali ne smijemo zaboraviti ni postojeće trgovine. Ove godine počeli smo veliki projekt ulaganja u osvježavanje i preuređenje 42 trgovine. Ideja je da kupcu nakon ulaska u novouređene trgovine pružimo potpuno novi – skandinavski – inspirativniji ugođaj.
Budući da ste Jyskova direktorica za Sloveniju, Hrvatsku, BiH i Srbiju, možete li malo analizirati Hrvatsku kao tržište u usporedbi s ostalim zemljama? U čemu su sličnosti, koje su specifičnosti i razlike?
- Iako bi se na prvu moglo reći da su sve zemlje naše regije vrlo slične, mnogo je tu razlika i nijansi koje, ako se prepoznaju na vrijeme, donose i velike rezultate. Različite vrste istraživanja tržišta koja stalno provodimo uvelike nam pomažu u ispravnom poslovnom odlučivanju. Svaka od nabrojenih država posebna je na svoj način i kupcima trebamo osigurati što personaliziraniju uslugu. Najnaglašenija je razlika Hrvatske u odnosu na ostale zemlje regije u stilskim preferencijama kupaca. Hrvati od nas očekuju pročišćene i jednostavne linije, a s obzirom na svoje danske korijene mi smo tu da im to i osiguramo.