Aktualno
StoryEditor

Vollmer: Uberirajte se da se ne bi morali kodakirati

16. Studeni 2017.

Marcell Vollmer iz SAP Aribe na Liderovoj i HUND-ovoj konferenciji o nabavi približio je trendove koji se zbivaju u eri digitalizacije i promjene koje utječu na proces nabave.

Prema Vollmerovom mišljenju, neizbježna je činjenica da će se strojevi i ljudi sve više približavati i zajednički funkcionirati u svojoj svakodnevici. Pozvao se na novo McKinseyjevo izvješće koje pokazuje da 51% poslova može biti automatizirano u budućnosti, a time bi mogli i nestati. 5% poslova je u potpunosti zamijenjivo od strane strojeva, ali najvažnija činjenica jest da će se 100% naših poslova zasigurno promijeniti.

>>> Otvorena konferencija ‘Digitalna era nabave’

Za primjer uspješne i neuspješne kompanije koja se susrela s procesom digitalizacije i tehnoloških promjena, Vollmer je naveo Uber i Kodak. Uber, kao što je poznato, vrlo je uspješno povezao ljude koji trebaju prijevoz i vozače koji to nude, a danas ima imidž vrlo sigurne i kompanije na koju se može osloniti. A što je s Kodakom? Nažalost, nisu pratili trendove tehnološkog napretka, te su morali ugasiti svoje pogone nakon što su tržište preuzele kamere pametnih telefona.

- Uberirajte se da se ne bi morali kodakirati – poentirao je Vollmer.

Kako SAP Ariba odgovara na izazove digitalnog doba? Mogu se pohvaliti s razvijenim programom koji ima opciju izravnog chata. Putem njega odmah se mogu dobiti tražene informacije, pa tako i one vezane uz sam proces nabave. Također, program izravno i povezuje stranu potražnje i ponude te ukoliko je potrebno, pruža savjete i strategije koje se mogu primjeniti u određenom poslovanju. Na taj način SAP Ariba pruža ‘opipljive‘ rezultate i proizvode svojim korisnicima.

Vollmer je spomenuo mogućnost da se uskoro pozicija ‘Chief Executive Officera‘ u nabavi zamijeniti ulogom ‘Chief Value Officera‘. Ono što vodi njihovu tvrtku jest svijest da je potrebno raditi na promjeni vrijednosti, ulagati u komunikaciju i odnose između dviju zainteresiranih strana. Upravo zato govore o toj novoj ulozi ‘CVO‘

Svoje sadržajno izlaganje, Vollmer završava tvrdnjom da je budućnost poslovanja u korištenju kriptovaluta i blochchain platforme.

- To je fundamentalna promjena u nabavi koja je tek započela, zaključio je Michael Vollmer iz SAP-a.

>>> Kraljič: Kiselu jabuku strukturnih promjena treba zagristi odmah

Redoviti profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Velimir Srića naglasio je da digitalna transformacija u svemu, pa tako i u području nabave, zahtijeva i promjenu kulture.

- Digitalna nabava je izvor konkurentske prednosti, uvodi lakši menadžment lanca vrijednosti, smanjuje inventar nabave, a primjerice, mene su na fakultetu učili da si sigurniji što imaš veće zalihe.  Kultura digitalne transformacije traži i promjenu vrijednosti, s posebnim naglaskom na empatiju i na prijelaz od hijerarhije prema povezanosti – rekao je Srića.

Kako tumači profesor Srića, šest je praktičnih elemenata digitalne transformacije koji se mogu sažeti u kraticu BASICS. To su Big Data, AI, Social Newtworks, IoT, Cloud, Smart Concepts. A menadžeri koji je moraju provesti žive u VUCA vremenima – Volatility (promjenjivost), Uncertainty (nesigurnost), Complexity (složenost) i Ambiguity (nejasnost).

- Pogledajte samo oko sebe, što se događa i u Hrvatskoj i u svijetu, i bit će vam jasno da su vremena postala takva. To su jake riječi, ali na zulu jeziku, igrom slučaja, riječ ‘vuca‘ znači probuditi se – dometnuo je Srića.

>>> Matrica Petera Kraljiča za uspjeh poduzeća

Digitalna transformacija za Velimira Sriću je korištenje digitalne tehnologije u promjeni. Pritom smatra da je efikasnost te promjene fascinantna. Ilustrirao je to primjerom Encyclopedije Brittanice koja je prije pet godina prestala izlaziti jer više nitko nije želio kupovati skupe enciklopedije pored jednostavne i besplatne Wikipedije.

- Jedina prednost Encyclopedije Brittanice bila je točnost. U prosjeku je Encyclopedia Brittanica imala tri greške po članku, a Wikipedia ima četiri, ali je besplatna, za razliku od Encyclopedije Brittanice i ispravci u njoj se događaju u realnom vremenu – rekao je Srića.

Kao primjer da se sva područja života mogu digitalizirati, Srića je naveo tvrtku Cambridge Analytica, koja je u američkim predsjedničkim izborima za Donalda Trumpa personalizirala prikazivanje oglasa u izbornoj kampanji sukladno psihološkoj analizi birača preko njihove aktivnosti na društvenim mrežama.

A Hrvatska? Prema posljednjem objavljenom Global IT Reportu u 2016. godini, Hrvatska je bila na 54. mjestu od 139 obuhvaćenih zemalja u istraživanju spremnosti za digitalizaciju, a u ovom dijelu Europe lošiji od nje bili su samo Srbija na 75. i Bosna i Hercegovina na 97. mjestu.

Hari Zamlić iz tvrtke Ris Software prezentirao je njihovu aplikaciju Ensolva, koja korisnicima omogućava računalnu kontrolu nabave, uz ad-hoc analize i in-memory bazu podataka, koje im služe za jednostavniju i kvalitetniju pripremu podataka potrebnih za odlučivanje o nabavi.

Autori: Sergej Abramov i Tirena Leinert Novosel

22. studeni 2024 12:08