Aktualno
StoryEditor

Watson Summit 2017: Milijarda ljudi u doticaju sa superračunalom Watson

18. Rujan 2017.

IBM-ova kognitivna platforma Watson do kraja ove godine doprijet će do milijardu ljudi, uključujući 200 milijuna korisnika u različitim industrijama (trgovina, putovanja, osiguranje, bankarstvo i javni servisi) te 200 milijuna pacijenata u zdravstvenim sustavima diljem svijeta. IBM će transformirati svaki aspekt života i rada s Watsonom povećavajući ljudsku inteligenciju, a ne zamjenjujući ljude, istaknuto je IBM Watson Summitu održanom u Opatiji, prvom događaju pod ovim nazivom i drugoj IBM-ovoj regionalnoj konferenciji.

>>> 4. industrijska revolucija: Superračunalo Watson dobilo posao u tvornici

Superračunalo Watson se koristi za povećanje ekspertize i donošenje boljih i bržih odluka u raznim područjima, od zdravstva, financijskog sektora, prava, trgovine, obrazovanja itd. Kako je na otvorenju konferencije rekao Michael Paier, IBM-ov generalni menadžer za jugoistočnu Europu. Tržište kognitivnih sustava raste i analitička kuća IDC predviđa da će do 2018. godine 75 posto svih korisnika na regularnoj bazi koristiti usluge koje su bazirane na kognitivnom računarstvu. Do 2020. potrošnja na kognitivna rješenja prijeći će 40 milijardi dolara.

Watson je napredno superračunalo razvijeno u IBM-u, sustav koji se umjesto klasične pretrage dokumenata služi pitanjima i odgovorima, a kako je istaknuo Antonio Muttoni, glavni direktor IBM-a za srednjoistočnu Europu, prisutan je u 45 zemalja i osim engleskog jezika treniraju ga na još osam jezika. Watson ima značajnu primjenu u zdravstvu, osobito onkologiji, gdje liječnici dobivaju pomoćnika koji im može donijeti bolje odluke. – Svaki dan stvori se 1,2 milijun terabajta novih podataka, ali samo 15 posto klijenata uspijeva te podatke i iskoristiti. Osim toga, 80 posto tih podataka su nestrukturirani. Kognitivni sustavi pojačavaju ljudsku inteligenciju, omogućuju brze i informiranije odluke, a Watson je u jezgri naše kognitivne tehnologije - istaknuo je Muttoni, dodajući da prvi put visoki menadžment kaže da je tehnologija glavni „game changer“ u poslovanju.

>>> Harrison: Kognitivni sustav Watson jača kreativnost i učinkovitost, transformira industriju

Michael Paier, IBM-ov generalni menadžer za jugoistočnu Europu, istaknuo je da se u zdravstvu svake godine stvara 50 posto više podataka. – Zašto se IBM kladi na kognitivno? Zato jer želimo poboljšati način na koji živimo i radimo i zato jer plaćamo visoku cijenu zbog toga jer ne znamo sve ono što možemo saznati iz gomile podataka koji nas okružuju – rekao je Paier. Watson je sposoban pročitati i klasificirati milijune nesređenih podataka u kratkom vremenu. Točnije, 22 milijuna strukturiranih i nestrukturiranih stranica u deset minuta.

Kako kognitivna era izgleda u praksi pokazali su na brojnim primjerima predavači iz različitih područja. Weather Company, tvrtka koju je kupio IBM, jedna je od najvećih svjetskih platformi za internet stvari koja služi za implementiranje podataka o vremenu u različite biznise i pomaže u brzom donošenju optimalnih poslovnih odluka. Craig West, šef prodaje za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA), istaknuo je da svi dnevno donosimo niz odluka na temelju vremenske prognoze i zato je analiza tih podataka izuzetno bitna, a osobito za sektore poput poljoprivrede, trgovine, energetike, osiguranje itd. Weather Company pruža podatke i analize u realnom vremenu, zahvaljujući kojima se troškovi u pojedinim industrijama i situacijama mogu prepoloviti, a vremenske (ne)prilike pretvoriti u prednost. Primjerice, tuča osiguravatelje automobila godišnje košta milijardu dolara, a hiperlokalna prognoza koju radi Weather Company može točno odrediti gdje će i kada pasti tuča za područje od 500 četvornih metara. West je istaknuo kako dnevno procesiraju 20 terabajta podataka i rade 26 milijardi individualnih prognoza.

>>> Vitzthum: Digitalna revolucija je nezaustavljiva, disruptori postaju najmoćniji igrači na tržištu

Na konferenciji je predstavljena i prva implementacija Watson Analyticsa u regiji, u hrvatskoj Atlantic Grupi. Najveći domaći telekom HT također je odabrao IBM kao partnera u digitalnoj transformaciju poslovanja. Sigurnost u okruženju povezanom internetom također je bila jedna od tema Watson Summita u Opatiji, a glavna zvijezda stručnjak za sigurnost Bruce Schneier, autor niza bestsellera na temu sigurnosti i kriptografije i savjetnik IBM Resilienta. Schneier je upozorio da su danas svi uređaji, od moditela, hladnjaka do automobila, postali računala i shodno tome imaju sigurnosne probleme i ranjivosti. U tom kontekstu se također koristi Watson koji može riješiti problem sporijeg reagiranja na hakerski napad.

22. veljača 2024 18:28