Gdje kupujemo, gdje jedemo i gdje provodimo vrijeme – sve to čini našu zajednicu našim domom. Obiteljska poljoprivredna gospodarstva (OPG) sastavni su dio prepoznatljivoga karaktera naše zemlje. Mnoštvo malih poljoprivrednih proizvođača dugoročno je najbolji način osiguranja inovacija i niskih cijena. Mala obiteljska gospodarstva odabiru proizvode u skladu s vlastitim interesima i potrebama lokalnih kupaca, što jamči veći izbor proizvoda.
Ovo su neki razlozi za kupnju proizvoda od obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava:
Kupnjom domaćih proizvoda osiguravamo budućnost lokalnih zajednica
Lokalna gospodarstva uzdržavaju lokalne obitelji. Veleprodajne cijene koje poljoprivrednici dobivaju za svoje proizvode niske su, često narazini troškova proizvodnje. Lokalni poljoprivrednici koji prodaju svoje proizvode izravno potrošačima dobivaju punu maloprodajnu cijenu za svoju hranu što pomaže poljoprivrednim gospodarstvima. Podržavajući domaće poljoprivrednike danas, osiguravamo njihovu održivost u budućnosti.
>>>Razvoju ruralnog turizma treba veća potpora države
Domaća je hrana svježa i sezonska
Lokalno uzgojena hrana ima finiji okus i bolje izgleda. Domaći su proizvodi svježi i obično se prodaju u roku od 24 sata nakon što ih se ubere ili sakupi. Ako kupujemo proizvode u velikim trgovačkim lancima, vrlo je vjerojatno da su čuvani danima ili tjednima. Kod lokalnih poljoprivrednika hrana je sezonska jer sva hrana nije raspoloživa cijele godine. To vam omogućuje da tijekom svakoga godišnjeg doba uživate u hrani koja je prilikom kupnje na vrhuncu kvalitete.
Domaća je hrana čista i sigurna
Domaća je hrana sigurna. Lokalni poljoprivrednici nisu anonimni i ozbiljno shvaćaju svoju odgovornost prema potrošaču. Znajući da vaša hrana ima priču i da potječe od jednog od vaših susjeda, obrok je puno ukusniji.
>>>Novost: I OPG-ovi mogu koristiti potpore za novozaposlene
Kupovati domaće znači kupovati ‘zeleno‘
Kada se hrana ne prevozi na velikim udaljenostima,znatno se smanjuje štetan utjecaj na okoliš. Usto, što je kraće vrijeme između mjesta proizvodnje hrane i vašeg stola, to je manja vjerojatnost da će hranjive tvari iz svježe hrane biti izgubljene. Hrana uvezena iz dalekih zemalja starija je, a prevozila se kamionima ili zrakoplovima i držala u skladištimaprije nego što je stigla do vašeg stola.
Obiteljska poljoprivredna gospodarstva pogoduju okolišu i divljini. Domaći proizvođači pomažu ekosustavu: čuvaju plodno tlo, štite izvore vode i izdvajaju ugljik iz atmosfere. A očuvanje prirode bitan je preduvjet razvoja drugih gospodarskih aktivnosti, poput turizma i rekreacije.
Lokalni proizvodi imaju veću raznolikost
Mali su poljoprivrednici raznoliki, istodobno potiču održivost zemlje i nude širi izbor voća i povrća. U suvremenom poljoprivrednom sustavu biljne sorte odabrane su zbog svoje sposobnosti da ravnomjerno sazrijevaju, izdrže žetvu, „prežive“ pakiranje i traju dugo na polici. Zbog togau velikoj proizvodnji postoji ograničena genetska raznolikost. Manji lokalni proizvođači, za razliku od velikih, često uzgajaju mnoge različite sorte usjeva kako bi osigurali dugu sezonu berbe i najbolje okuse. Tako lokalna hrana čuva genetsku raznolikost.
>>>Donesen Zakon o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu
Žuti klik u suradnji s hrvatskim OPG-ovima
Hrvatska pošta prepoznala je potrebu za razvojem domaće proizvodnje,te je u ponudu svoje nove internetske trgovine Žuti klik uvrstila novu kategoriju izvornih hrvatskih proizvoda „Klikni na domaće – proizvodi naših sela“.
Trenutačno se na Žutom kliku nudi šest kategorija domaćih proizvoda: 1) med i džemovi, 2) čajevi, 3) prirodna kozmetika, 4) pakirani prerađeni proizvodi, 5) zimnica i 6) maslinovo ulje. Širenjem suradnje na veći broj OPG-ova ponuda će se kontinuirano obogaćivati. U planu je širenje ponude u suradnji s OPG-ovima iz svih hrvatskih područja.
Uvođenjem kategorije „Klikni na domaće – proizvodi naših sela“ Hrvatska pošta, kao društveno odgovorna tvrtka, približava male poljoprivredne proizvođače kupcima diljem Republike Hrvatske, potiče ruralni razvoj te pomaže OPG-ovima u plasmanu domaćih proizvoda. Hrvatska pošta nudi svim OPG-ovima kompletno rješenje za internetsku prodaju (Žuti klik) i distribuciju (hpekspres) proizvoda te korisničku podršku. Tako se mali poljoprivrednici mogu usredotočiti na ono što najbolje znaju – proizvodnju vrhunskih domaćih proizvoda.