Marketing&Sales by Numbers

Imamo tehnologiju i nema razloga da ju se ne koristi u kampanjama

Zahvaljujući podacima možemo znati točno što hrvatski potrošači žele i kako se ponašaju, poručila je Corina Bulimar

Kao društvo godinama smo već orijentirani kao screen-first, odnosno fokus dajemo samo digitalnim kanalima komunikaciji te sadržaj najviše konzumiramo kroz male, srednje i velike alate. Idealna je to pozicija za personalizaciju sadržaja, kako medijskog tako i oglašivačkog.

Kako je na drugom panelu rekao kreativni direktor i suosnivač agencije Bruketa&Žinić&Grey Davor Bruketa, trenutno smo najbliži onome od prije sto godina kada su nas prodavači u trgovinama znali osobno te su nam znali članove obitelji pa su nam znali i preporučiti proizvode koji su nam potrebni. Tako je i danas, samo što prezentacija proizvoda dolazi iz ekrana.

– Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koja je jako dobro opremljena s digitalnim kanalima. Možemo vrlo lako pokriti cijelu zemlju što znači da vrlo lako dolazimo do krajnjih kupaca. Imamo tehnologiju, u tom području smo napredniji i ne vidim zašto ga ne bismo koristili za svaku kampanju – izjavio je Bruketa dodajući da smo kao društvo skloniji angažmanu u interaktivnim kampanjama.

Marketing and Sales by Numbers 2025.2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivačeDavor Bruketa

Marketing and Sales by Numbers 2025.
2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivače
Davor Bruketa

Bruketa je govorio u sklopu panela 'Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivače' kojemu su u fokusu bile nove tehnologije poput DOOH (Digital Out-of-Home) i CTV (Connected TV) koje mijenjaju marketinško okruženje, omogućuju preciznije ciljanje i interaktivnost.

– Personalizacija nam je jako važna kao i digital out-of home segment. Važno nam je i tko nam je agencija jer ako nas agencija tjera da koristimo nove formate i mi ćemo ju lako prihvatiti – izjavila je na panelu viša specijalistica za digitalni marketing u Atlantic Grupi Ivana Bilić.

Važna je, kaže Bilić i kvalitetna komunikacija pa treba objasniti jako dobro ideju i kako tu ideju ispuniti jer se kompanije boje novih kanala te je zapravo najbolje kada agencije pružaju sigurnost kako bi se i same tvrtke osjećale da su u sigurnim rukama.

A s obzirom na važnost personalizacije ne čudi da Atlanticu newsletteri 'rasturaju' kao i WhatsApp poruke te SMS poruke.

Marketing and Sales by Numbers 2025.2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivačeIvana Bilić

Marketing and Sales by Numbers 2025.
2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivače
Ivana Bilić

– U trenutku kada smo lansirali Cedevita vitaminsku vodu imali smo personalizaciju, u smislu da su nam kupci dobivali personalizirane poruke u smislu 'hej Ivana, Cedevita je izbacila novi proizvod' i to je jako dobro odjeknuli te smo dobili jako dobre povratne informacije – kaže Bilić dodajući da veliki brendovi moraju biti spremni riskirati, ali moraju imati kriznu strategiju što bi se moglo dogoditi, odnosno što bi moglo krenuti po zlu.

Marketinški direktor tvrtke GO2Digital Dean Udatny na panelu je pak objasnio što digital out-of-home može.

– Dosta brendova ga koristi i pričamo o već 11 godina iskustva. Međutim svi ga koriste na isti način – jedan billboard jedna poruka, a treba ići da jedan billboard ima tisuću poruka – rekao je Udatny.

Udatny je poručio da treba targetirati korisnike na pravom mjestu u pravo vrijeme. Na primjer, objasnio je, ako prodajete e-bicikl treba targetirati zaposlene osobe na javnim površinama tijekom sunčanih dana. Također, DOOH je itekako efikasan samo treba definirati cilj i poruku kampanje, a sam digitalni alat daje mogućnost da proizvod bude na ekranu s kupcem 'jedan na jedan'.

– Poruka sutra na koncertu na jednom ekranu biti će puno kvalitetnija i imati veći doseg nego nekoliko billboarda u Heinzlevoj – zaključio je Udatny.

Marketing and Sales by Numbers 2025.2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivačeDean Udatny

Marketing and Sales by Numbers 2025.
2. panel: Ekrani svuda oko nas: Nova pravila igre za oglašivače
Dean Udatny

Performance Marketing Specialist Pro media groupa  Kristijan Kušić je pak na panelu naveo da DOOH nije samo za velike dečke pa bi i mala tvrtka koja ima DOOH na dvije lokacije imala veći doseg nego recimo kada bi imali digitalnu kampanju na društvenim mrežama.

– Ako se svi slažemo da ekrani na Time Squareu ne valjaju onda znamo što želimo. Ne treba bombardirati, ali treba koristiti – izjavio je Kušić.

Zahvaljujući podacima možemo znati točno što hrvatski potrošači žele i kako se ponašaju, poručila je Corina Bulimar, direktorica za poslovni razvoj u Mastercardu, u svom predavanju o tome kako anonimni podaci o kartičnim transakcijama mogu otkriti obrasce ponašanja i sklonosti potrošača.

Predstavila je načine na koje se, pomoću A/B testiranja i umjetne inteligencije, može pametnije upravljati troškovima i povećati učinkovitost marketinških ulaganja. Naglasila je da upravo kroz primjenu naprednih alata tvrtke mogu ostvariti snažan rast i steći prednost pred konkurencijom.

Na primjer, na temelju podataka o potrošnji u Hrvatskoj, vidljivo je da se korištenje kartica značajno povećalo u kategorijama prehrambenih proizvoda, smještaja i ugostiteljskih usluga. Ipak, unatoč inflaciji, iako prosječna vrijednost potrošačke košarice u trgovinama raste, bilježi se blagi pad u potrošnji na gorivo i u restoranima.

Bulimar je pojasnila i dva važna pokazatelja lojalnosti prema brendovima – vjernost pokazuje koliki udio potrošačeve košarice odlazi na određenu kategoriju, dok monogamija mjeri koliko je potrošač vjeran jednom brendu unutar te kategorije.

Na temelju transakcijskih podataka, kaže, moguće je vrlo precizno identificirati što potrošači očekuju i kako se ponašaju, čak i bez da se zna njihov identitet.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju