
Tesla, Nissan i razni drugi proizvođači raznolikih proizvoda, od dječjih kutija za ručak pa sve do luksuznih madraca, su mešu tvrtkama koje potiču kupce da obave kupnju prije nego što Trumpove tarife pogode cijene, dok oglašivači iskorištavaju strahove potrošača da će trgovinska politika Bijele kuće uskoro pogoditi njihove novčanike, prenosi Financial Times.
Potencijalni kupci koji pristupaju web stranici Tesle u Kanadi dočekani su žutim bannerom na vrhu stranice: ‘Istražite zalihe po cijenama prije tarifa dok traju zalihe‘.
Sézane, pariški brend odjeće koji podržavaju privatne investicijske grupe poput General Atlantica, u ponedjeljak je poslao e-poštu američkim kupcima upozorenjem da zbog tarifa neki artikli ‘možda više neće biti dostupni na američkoj web stranici u nadolazećim danima‘.
- Ako vam je nešto od ovoga još uvijek na umu, preporučujemo da uskoro naručite kako ne biste ništa propustili - prema e-poruci koju je prenio Financial Times.
Trumpov trgovinski rat pogodio je globalna tržišta dionica i donio upozorenja o inflaciji, pa čak i recesiji u američkom gospodarstvu. No, za neke tvrtke kriza je prilika za prodaju više zaliha. Dolazi u osjetljivom trenutku za trgovce i oglašivače dok pokušavaju namamiti Amerikance na kupovinu, čak i dok je povjerenje američkih potrošača palo na najnižu razinu od svibnja 2020.
Adam Alter, profesor marketinga na Stern School of Business Sveučilišta u New Yorku, rekao je da su ove taktike ‘najstariji trik u knjizi‘.
- Razlika ovdje je u tome što oskudica često igra na mekše ljudske osobine, želju da se ne propusti nešto što bi drugi ljudi mogli imati. Dok u ovom slučaju privlačnost počiva na vrlo stvarnoj, racionalnoj i gotovo sigurnoj zabrinutosti: da će cijene dramatično porasti i to vrlo brzo – rekao je Alter.
Omie, kalifornijski brend koji prodaje dječje kutije za ručak, ovog je mjeseca kupcima poručio da će cijene uskoro porasti zbog ‘naglog povećanja‘ troškova uvoza iz Kine. No, kupci su mogli koristiti kod za popust ‘BeforeTariffs‘ kako bi ostvarili niže cijene kroz samo tjedan dana.
Nissanova luksuzna marka automobila, Infiniti, ponudila je slične poruke. - Investirajte u Infiniti bez novih carina - stoji na njihovoj američkoj web stranici.
Banner na web stranici Mercedes-Benza u Calabasasu, bogatoj četvrti Los Angelesa, glasio je ‘Bez dodanih carina. 100 posto bez carina‘. Mercedes se i obvezao apsorbirati troškove carina za svoje modele automobila iz 2025.
Saatva, prodavač vrhunskih madraca, također je ovog tjedna posjetiteljima web stranice obznanio: ‘Ne čekajte: Pobijedite povećanje carina‘.
Podaci pokazuju da su strahovi oko carina doista mogli pomoći u povećanju maloprodaje u SAD-u u ožujku.
- Vjerojatno je to iza dijela prijavljenog rasta maloprodaje koji smo vidjeli u ožujku. Te su brojke bile veće nego što biste inače očekivali. Vjerojatno je to vrlo učinkovita poruka - rekao je Brian Wieser, iskusni analitičar oglašavanja i bivši direktor WPP-a.
Neki globalni trgovci, poput kineskog giganta e-trgovine Temu, odlučili su prenijeti carinske naknade na potrošače, dodajući naknadu prilikom online plaćanja. No američke tvrtke koje to učine riskiraju odmazdu predsjednika, koji je u utorak napao Amazon nakon izvješća da će na svojoj web stranici prikazati utjecaj carina na cijene.
Tajnica za tisak Bijele kuće Karoline Leavitt osudila je taj potez kao ‘neprijateljski i politički čin‘. Tvrtka je povukla prijedlog nakon što je Trump razgovarao s osnivačem Amazona Jeffom Bezosom.
- Jeff Bezos bio je vrlo ljubazan i brzo je riješio problem - rekao je Trump u utorak.