Gotovo tri godine nakon što je na scenu stupila pandemija radno se okruženje iz dana u dan mijenja. Počevši s radom od doma i novim trendovima, poput ‘quiet quittinga‘ koji su veliku popularnost dobili preko društvenih mreža, prvenstveno TikToka, u prvi je plan stavljeno zadovoljstvo djelatnika pa nije ni čudo da je jedno od najbrže rastućih zanimanja u SAD-u trenutno menadžer za iskustvo zaposlenika.
Pozicija koja prije par godina nije ni postojala sada je dodirna točka između višeg i nižeg vodstva tvrtke. Povrh odgovornosti oko praćenja i analize učinka rada te pomaganja u zadaćama vezanim uz upravljanje ljudskim resursima, menadžeri za iskustvo zaposlenika trenutno su nositelji kulture u organizaciji.
Ovaj neuobičajen posao danas je sve više tražen u američkim kompanijama, pogotovo u IT sektoru, prvo zbog rada od kuće i borbe s pandemijom, a sada i zbog masovnih otpuštanja kroz koja prolaze američke tehnološke tvrtke.
Zanimljivo je da je šest od osam najbrže rastućih zanimanja upravo nekakav ‘menadžer ili voditelj‘ pa je tako vrh liste zauzeo voditelj prihoda čiji je opis posla da nadzire sve aspekte aktivnosti organizacije za stvaranje prihoda. Često je usko povezan s prodajnim i marketinškim timovima kako bi osigurali da proizvod ili usluga na tržištu podržava poslovne ciljeve tvrtke.
Voditelj analitike ljudskih resursa drugo je najbrže rastuće zanimanje te je od 2018. do 2022. zabilježen rast od gotovo 60 posto. Dužnosti koje čekaju voditelja analitike HR-a je prikupljanje, analiziranje i komuniciranje svih mjernih podataka i statistika vezanih uz ljudske resurse unutar tvrtke, kao što su učinak na poslu, fluktuacija i demografija radnika, tvrde podaci koje je iznio LinkedIn.
Treće je mjesto na LinkedInovoj ljestvici zauzeo menadžer za raznolikost i inkluziju koji je zadužen za osiguravanje sigurnog mjesta unutar kompanije za svakog zaposlenika. Šesto mjesto zauzeo je voditelj za omogućavanje prodaje, a osmo menadžer marketinškog rasta koji savjetuju zaposlenike i brinu se da tvrtka ostvari što veću prodaju na tržištu.
Zdravstveni je sektor proteklih godina itekako bio pogođen nedostatkom osoblja pa je upravo zato sedmo mjesto na LinkedInovoj ljestvici zauzelo zanimanje pružatelj napredne prakse u zdravstvu. Riječ je o djelatniku koji nije liječnik ili liječnica, ali obavlja medicinske aktivnosti koje inače obavlja liječnik, najlakše rečeno to je ‘liječnički pomoćnik‘.
Uz brojne voditelje i menadžere čije, četvrto je mjesto na listi zauzela pozicija vozača. Zbog velikih problema u lancima opskrbe o kojima se prošle godine itekako pisalo i govorilo, potražnja za prijevoznicima je kontinuirano rasla pa nije ni čudo da je mjesto na listi zauzela upravo ovo zanimanje.