Biznis i politika
StoryEditor

Pričali smo s produkcijskim dizajnerom koji stoji iza gotovo svih najvećih događanja u Hrvatskoj

08. Ožujak 2022.
Rock Off skica scenografije

Kad svjetla obasjaju pozornicu i krene showtime malo tko razmišlja o mašineriji potrebnoj da bi se odvio spektakl, o ljudima koji mjesecima prije događanja rišu i brišu kako će izgledati scena, kakva će biti rasvjeta, koje će se video snimke vrtjeti na plazmama u pozadini, kakav će biti zvuk, a kakva foto zona. Ti svi ljudi koje ste vjerojatno vizualizirali dok ste ovo čitali mogu biti i samo jedna osoba. Upravo takva je osoba Miroslav Hrg koji je zaslužan za scenografiju mnogih velikih događanja u Hrvatskoj. Hrg je kao glavni (i jedini) scenograf te stage dizajner radio scenografije i kompletan dizajn pozornica za dodjelu glazbenih nagrada Porin, Zagrebačke festivale, Cesarice, nagrade Rock off, dizajnirao je razne studijske prostore poput Pop rock TV i Top 20 hr, razne konferencije te brojne koncertne scenografije u zagrebačkoj Areni. Budućih da posljednje desetljeće kao dizajner rasvjete i scenograf surađuje s Parnim valjkom, nacrtao je scenografiju i set dizajn za ovogodišnju turneju, no nažalost, ona je iz svima znanih razloga odgođena. U prvom pandemijskom valu koronavirusa Miroslav Hrg zvani Miro je zajedno sa svojom suprugom Ana-Marijom odlučio osnovati vlastitu firmu. Radili su dotad kod istog poslodavca, on kao kreativni direktor, dizajner produkcije i scenograf, a ona je vodila produkciju za odjel vjenčanja. Tako je nastao 21 production. Hrg je glavni i odgovorni za kreativu, montažu svjetla, videa, montažu tehničke opreme, a njegova supruga zadužena je za odnose s klijentima, društvene mreže i administracije. Popričali smo s njima da saznamo što se krije iza kulisa velikih događanja, kako su poslovali u godinama s epidemiološkim ograničenjima te s kakvim se izazovima susreću u poslu.

Je li vas bilo strah usred pandemije otvoriti tvrtku?

- Iskreno, nije. Naravno da nam je prošao kroz glavu onaj 'što ako', ali više u kontekstu što ako pandemija potraje dulje vrijeme. Nekako smo oboje bili sigurni da radimo pravu stvar, oboje radimo ovaj posao s puno ljubavi i bilo je vrijeme da pokrenemo nešto svoje, a i po prirodi smo u klasi optimista, tako da su svi strahovi ostali negdje u pozadini.

Kakve ste financijske rezultate ostvarili u prvoj godini poslovanja? 

- Ako kao prvu godinu gledamo 2020. te s obzirom da smo samostalno počeli raditi tek na jesen, mi smo zadovoljni. S druge strane ako na prvu godinu gledamo 2021., onda smo i više nego zadovoljni. To nekako potkrjepljuje i činjenica da smo već u 2021. godini radi obujma posla i najavljenih projekata 'bili prisiljeni' iz paušalnog obrta prijeći u d.o.o.

Znači imate li dovoljno posla s obzirom na Covid-19 i ograničenja? 

- Začudo imamo. Kažemo začudo jer je kao što svi već znaju, event industrija jedna od onih koja je najviše nastradala. Mi smo se tu stvarno brzo prilagodili novim potrebama tržišta i zapravo smo odmah bili spremni odgovoriti na njih. S događanja uživo samo smo prešli u online svijet na način da smo dizajn scenografije događaja uživo zamijenili osmišljavanjem, crtanjem i produkcijom virtualnih scenografija za konferencije i evente kojih je bilo poprilično puno. Sada se to već sve nekako vratilo 'u normalu', eventi se održavaju uglavnom uživo i možemo reći da radimo 0/24.

Kako funkcionirate? Imate vanjske suradnike s opremom ili ste i sami investirali u nju? 

- Ovisno o tome što klijent želi i treba od nas - ponekada je to izrada idejnog rješenja gdje kroz 3D vizualizaciju i rendere predstavimo koncept koji smo osmislili, po potvrdi isporučimo izvedbeno rješenje, predajemo ga klijentu i on sam dalje dogovara i brine o produkciji. No, češće je to opcija u kojoj mi dobijemo ključ u ruke, što znači da nas klijent briefira o događanju, definiraju se budžeti i mi osmislimo i isporučimo idejno rješenje te se zatim pobrinemo da se to realizira. Tada se mi pobrinemo za produkciju, kontaktiramo suradnike, s njima prođemo kroz svu potrebnu tehničku opremu, dogovaramo način i vrijeme montaže te koordiniramo sve radove na terenu. To je opcija u kojoj smo tu za klijenta počevši od kreiranja ideje i razvoja koncepta, preko kompletne organizacije i produkcije sve do krajnje izvedbe projekta. Naša uloga ovdje je da klijentima osiguramo da dobije najviše u odnosu na uloženo i prednost nam je to što prilikom osmišljavanja koncepta nismo vezani za jednog dobavljača produkcijske opreme, nego radimo sa svima, tako da nam kreativna sloboda nije vezana za produkcijske resurse jednog dobavljača.

Koji su vam najveći izazovi u poslu?

- Hm, nove tehnologije, odnosno digitalizacija općenito. Sve se jako brzo mijenja na tom tržištu tako da je zapravo najveći izazov biti u korak sa svakodnevnim novim tehnologijama i svjetskim trendovima. 

image

Miroslav i Ana-Marija Hrg

foto

Kakav je to osjećaj, jeste li mirni kad krene event ili ste cijelo vrijeme na iglama hoće li sve biti kako ste zamislili? 

- Ma mirni smo. To je nekako kao i kod izvođača kad izlaze na pozornicu, koliko god da si nastupa odradio, uvijek je tu ta neka pozitivna trema, ali ni blizu kao u počecima. Više je toga što se događa u pripremnim fazama eventa i to je ono što je ključno, a kada event krene, to je onda to.  Ovo je sada klišej, no kada se dobro organiziraš i kada si siguran u ono što radiš, mislim da nema nekog posebnog straha.

Na što sve mora misliti scenograf (je li vas ispravno tako zvati)? 

- U biti, ispravan naziv bi bio produkcijski dizajner jer se mi u principu bavimo produkcijskim dizajnom. To je zapravo kombinacija dizajna rasvjete, scenografije, video sadržaja i slično za bilo koji događaj. S obzirom na dugogodišnje iskustvo u zabavnoj industriji, ovaj se pristup praktički nametnuo sam od sebe. Sve je krenulo s dizajnom rasvjete za koncerte, festivale i mnogobrojne korporativne evente. Posao dizajnera rasvjete je da od praznog prostora, pomoću rasvjetne opreme stvori željeni ugođaj, na neki način stvori ambijent ili prostor unutar kojeg se nešto događa. Scenografija dolazi kao nadogradnja i dodatak pomoću kojeg se, ako se kvalitetno osvijetli, podiže estetika i atraktivnost događaja. Naš je posao da s obzirom na potrebe i vrstu događaja, osmislimo i projektiramo scenografiju i dizajniramo rasvjetu koja je naglašava i to sve u zadanim financijskim okvirima. Ovdje je jako bitno poznavanje mogućnosti uređaja koje koristimo, karakteristike materijala od kojih se grade setovi koje dizajniramo i naravno tržišne cijene svih elemenata koje koristimo kako bi klijentu mogli ponuditi optimalno rješenje za projekt.

Imate li neku anegdotu koju biste podijelili? 

- Evo baš nedavno smo radili na jednom projektu i prilikom generalne probe je nestalo struje u cijelom kvartu, tako da smo ostali u dvorani kojih sat-dva, gledali se i čekali da se pojavi struja. Slično je bilo i na jednom festivalu koji smo radili. Taman kada je izvođač došao na stage, nestalo je struje u cijelom naselju.

Kakvi su vam planovi, koje biste ciljeve željeli ostvariti u idućih nekoliko godina? 

- Možda će nekome zvučati ludo, ali mi ne radimo neke konkretne dugoročne planove. Naravno da planiramo poslovanje, razmišljamo i ulažemo u ono za što vjerujemo i osjećamo da trebamo, no to je sve na bazi od recimo jedne godine. S obzirom na činjenicu da se u današnje vrijeme sve nekako mijenja 'preko noći', ne vidimo baš smisao trošiti vrijeme za planiranje nečeg što će se možda dogoditi za tri, pet ili više godina. Mi smo agilni i prilagođavamo se trenutnom stanju i potrebama tržišta, a ako bi baš morali izdvojiti neke želje, bilo bi super raditi i pridonijeti vizualom aspektu događanjima svjetskog nivoa, ali kako se trenutno čini na tom smo putu i već sada radimo na dva super velika projekta, trenutno ne možemo otkriti o kojim se projektima radi.  

20. travanj 2024 13:47