
Turistički sektor dobro pripremljen, važno je biti mudar s cijenama

Održivi turizam. Tonči Glavina
Cijena mora pratiti kvalitetu, i ako je tako, nitko neće imati zamjerke na njezinu visinu, a problem je kada se to ne događa
Turistički sektor dobro je pripremljen za glavni dio turističke godine, a kako je ove godine za odabir destinacija ključan omjer cijene i kvalitete važno je u određivanju cijena biti mudar te potvrditi da Hrvatska pruža pruža vrijednost za novac, poručuje ministar turizma i sporta Tonči Glavina.
Uoči početka ljetne turističke špice, ministar Glavina na pitanja Hine ističe da su dobre pripreme sektora potvrđene i početkom svibnja na sastanku sa žurnim službama, te da je Hrvatska na međunarodnim sajmovima i tržištima promovirana kao cjelogodišnju destinacija, koja uz kvalitetu i raznolikost sadržaja pruža i vrijednost za novac.
- Sada sve to moramo i potvrditi te posebno paziti na cjenovnu konkurentnost. Nekoliko puta sam već ponovio da sve ovisi o nama, jer su se konkurentske zemlje jako dobro pripremile, imaju također svoje vrijednosti, a mi moramo na pametan način iskoristiti sve naše prednosti - smatra ministar.
Nema razloga za nerealno podizanje cijena
Na pitanje kakva je turistička potražnja za Hrvatskom za ljetni dio godine i što kažu ljudi s terena, kaže da su najave za ljeto na razini prošlogodišnjih, a da prema informacijama koje stižu 'možemo biti optimistični', pri čemu opet naglašava da se mora voditi briga o cjenovnoj konkurentnosti.
- To se ne odnosi samo na smještajnu strukturu već i sve djelatnosti povezane s turizmom. Vlada je donijela set mjera, osam paketa, vrijednih 8,3 milijardi eura, koji uključuju niz pomoći gospodarstvu i građanima, u koje je uključen i turistički sektor te uistinu nema nikakvih razloga za nerealno podizanje cijena. Treba uzeti u obzir i gospodarsku situaciju na našim emitivnim tržištima, situacija se mijenja i moramo se prilagođavati kako bismo zadržali razinu uspjeha od prošle godine - upozorava Glavina.
Cjenovna konkurentnost turizma i ugostiteljstva, pa i drugih sektora važnih za turizam (prijevoz/promet, trgovina, sportovi, avanture, suveniri, plovila, izleti itd.) važna je i za prihode, i zbog toga drži da "moramo biti jako oprezni i mudri, jer utakmica je nikad neizvjesnija".
- Cijena mora pratiti kvalitetu, i ako je tako, nitko neće imati zamjerke na njezinu visinu, a problem je kada se to ne događa. Mislim da su se cijene u jednom dijelu stabilizirale, ali još uvijek očekujem daljnju stabilizaciju - poručuje ministar.
Komentirajući koliko cjenovnoj konkurentnosti turizma pridonose nove investicije i niz otvorenih novih, većinom brendiranih luksuznijih hotela ove godine, a koliko ostali segmenti ponude i drugi sektori, kaže da svako podizanje kvalitete donosi novu vrijednost te da je jako dobro vidjeti nove realizirane projekte, od kojih je velik dio završen uz podršku Vlade.
- Sva naša ulaganja, 350 milijuna eura osiguranih putem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) te 170 milijuna eura osiguranih za kredite za održivi turizam, usmjereni su na podizanje kvalitete i konkurentnosti i time pozicioniramo Hrvatsku kao destinaciju visoke vrijednosti, što je jedan od važnih strateških ciljeva - podsjeća Glavina.
U takvim okolnostima s cijenama, a na pitanje kako se u tome snalaze i ponašaju domaći turisti koji registrirano borave i plaćaju noćenja, ministar naglašava da je domaće tržište jedno od najvažnijih za turizam, odmah iza njemačkog.
- Ove godine domaći turisti ostvaruju rekordan broj dolazaka i noćenja. Do 10. lipnja ove godine bilo je više od 1,1 milijun njihovih dolazaka i gotovo 2,7 milijuna noćenja, što je 8 odnosno 6 posto više nego u istom razdoblju prošle - kaže Glavina.
Lipanj počeo fantastično
Na pitanje s kakvim je rezultatima turizam ušao u lipanj naglašava da je 'početak lipnja fantastičan s ostvarenim 15 posto većim turističkim prometom u odnosu na isto vrijeme lani', u čemu posebno raduje velik rast dolazaka njemačkih turista u odnosu na prvi dio lanjskog lipnja.
- Kada gledamo rezultate govorimo o tri prolazna vremena - prvi dio godine, pa dva ljetna mjeseca te završni dio godine, jer svake godine blagdani i školski praznici padaju na drukčije datume tako da treba gledati šira razdoblja. U prva četiri mjeseca ostvarili smo bolji turistički promet nego prošle rekordne godine, a dosadašnji ukupni rezultati, s uključenim u lipnju, su u blagom plusu u odnosu na isto lanjsko razdoblje. I zato nam ne trebaju senzacionalistički naslovi na pojedina razdoblja, jer ponavljam, dinamika turističkog prometa mijenja se tijekom svake godine - iznosi ministar.
O financijskim pokazateljima odgovara da su također pozitivni te da je u djelatnostima povezanim uz turizam do 1. lipnja bilo 153,4 milijuna izdanih računa, što je 2,6 posto više nego prošle godine u istom razdoblju, a i fiskalizirano je računa u vrijednosti većoj od 1,97 milijarde eura odnosno 10,1 posto više nego lani.
Snažna međunarodna pozicija i suradnja turističke hrvatske
Ministar turizma i sporta izdvaja i sve snažniju međunarodnu poziciju koja Hrvatsku potvrđuju važnim sudionikom u kreiranju svjetskih turističkih politika, a najnovija takva potvrda stigla je na nedavnom sastanku komisije za Europu Svjetske turističke organizacije-UN Tourism, kada je ponovo izabrana u Izvršno vijeće te organizacije.
- Zahvaljujući našoj reformi turizma te strateškim i zakonskim okvirima prepoznati smo kao lider u razvoju održivog turizma i primjer smo ostalima. Sve to osnažit ćemo i kroz suradnju u okviru Centra za istraživanje i razvoj održivog turizma, koji će uz partnerstvo UN Tourisma i Sveučilišta u Zagrebu biti platforma za razvoj svjetskog turizma u smjeru održivosti - otkriva ministar.
Ističe i domaćinstvo Dubrovnika ovog vikenda utrci motornih brodova Svjetskog prvenstva E1.
- Uz sportski faktor ta prestižna utrka ima snažnu ulogu i u promicanju održivosti u morskim ekosustavima, ali i turizma, jer su uz Dubrovnik domaćini utrke i destinacije poput Dohe, Monaka i Miamija, a vlasnici timova su sportska i glumačka imena poput Rafaela Nadala, Toma Bradyja, Willa Smitha i druge slavne osobe. Ovakav događaj donosi veliku vidljivost i promociju u svijetu te kroz atraktivnost samog natjecanja Hrvatsku otvara još širem tržištu. To smo prepoznali kao veliku sportsku manifestaciju s dodanom vrijednosti, za koju smo u sklopu podrške takvim događanjima izdvojili više od 18 milijuna eura - kaže Glavina.