Financije

Najveći izazovi fiskalizacije 2.0: KPD šifre i ERP prilagodba

Poduzetnici teško prate nove zahtjeve — od razvrstavanja proizvoda do tehničke provedbe i čekanja konačnih pravila

Završio je rujan, prvi testni mjesec fiskalizacije 2.0 koja, realno, označava novu eru za hrvatsko računovodstvo. Prvi je to mjesec u kojem su subjekti koji će biti obveznici novog sustava mogli testirati svoja rješenja iako prava primjena počinje tek 1. siječnja 2026. Ipak rujan se očekivao kao ključan test usklađenosti.

Što se to točno testiralo?

- Portal i infrastruktura Porezne uprave:

Od 1. rujna 2025. Porezna uprava je pustila u rad testne sustave:  komunikacijske servise, sučelja za fiskalizaciju eRačuna, testne okoline za programere i informacijske posrednike.
Također je otvoren Portal za testiranje sukladnosti (PTS) gdje se rješenja mogu povezati i validirati prema tehničkim standardima.

- Softverske prilagodbe kod poduzetnika/dobavljača softvera

Dok su neki subjekti već 'uhvatili korak', drugi su morali nadograditi ERP, računovodstvene sustave ili implementirati modul za eRačune i fiskalizaciju.
Ključno su testirane sljedeće komponente:

  1. Slanje eRačuna u strukturiranom formatu (XML)
  2. Fiskalizacijska poruka — dostavljanje dijela podataka Poreznoj i primitak potvrde (JIR i QR kod)
  3. Validacija KPD šifri (klasifikacija robe i usluge) unutar svakog računa
  4. Postupci za odbijanje zaprimljenih računa, proces naplate, e-Izvještavanje i eventualne ispravke
  5. Komunikacija s informacijskim posrednicima i testiranje mreže AS4 protokola

- Identifikacija “slabih točaka”, pogrešaka i nekompatibilnosti

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju