
Miodrag Šajatović: Imamo velike novosti na Liderovu portalu

Lider o
Uz nove rubrike i dnevne poslovne vijesti i sadržaje na portalu će se moći čitati i svi članci iz Liderova tiskanog izdanja
Ovogodišnji srpanj, kad je o projektu Lider riječ, bit će obilježen velikim redizajnom našega portala. Taj je redizajn, osim kozmetičkih zahvata, koji su nice to have, usmjeren na dodatan sadržaj. To su 'Lider Business Intelligence', AI koji vam pomaže pronaći kvalitetne podatke iz dvadeset godina arhive članaka koji su itekako korisni, i rubrika 'Unplugged', jer pravi lideri moraju imati i onaj drugi život, ne samo poslovni. Možda je i najveća novost da će se uza svakodnevne poslovne vijesti i sadržaje na portalu moći čitati i svi članci iz Liderova tiskanog izdanja. Kako osnovnog broja (tjednika) tako i svih specijaliziranih priloga. Kojih je na godinu više od četrdeset.
Sve to zajedno bit će nova Liderova platforma. Svoje autore i svoj sadržaj cijenimo, a cijene ga i naši pretplatnici, tako da će puni pristup imati samo oni koji su ponosni članovi Liderove zajednice – naši pretplatnici i partneri. Dosadašnji i budući. Da ne idemo u detalje, možete ih vidjeti na ovom linku.
Slušati vlastite savjete
Lider ove godine slavi dvadeset godina od pokretanja projekta. Osmišljen je kako bi odgovorio na potrebu tržišta za korisnim, provjerenim analitičkim sadržajem koji će potaknuti poduzetničku aktivnost. Ohrabriti one koji bi pokrenuli vlastiti biznis, pružiti ruku onima koji već jesu u uzbudljivim vodama privatnoga poduzetništva ili su kao zaposlenici dio kompanija koje kontinuirano moraju pratiti promjene trendova kako bi spremno odgovorile na izazove.
Nakon dva desetljeća na ovdašnjemu medijskom tržištu dopuštamo si reći da smo prepoznali potrebe poslovne zajednice i da smo zahvaljujući, kako se to danas kaže, ekozajednici koja se okupila oko Lidera održiv projekt. Ali ne zaboravljamo situacije iz samih početaka kad nas je tadašnji partner i investitor blago podbadao: 'Kako vi to drugima dijelite savjete, a još niste u plusu?' Naravno, znao je da je u projektu bilo predviđeno razdoblje bez dobiti, ali i na taj nas je način dodatno motivirao da mu dokažemo kako nismo samo teoretičari, nego možemo u praksi provoditi ono o čemu pišemo.
Odavno smo, dakle, naučili da ono što savjetujemo drugima, kao istinski lider, trebamo primjenjivati i sami. Ideja projekta ista je kao i prije dvadeset godina, no promjene na tržištu, nove navike čitatelja, razvoj tehnologije moramo akceptirati. I prilagoditi svoj poslovni model kako bismo i dalje uspješno odgovarali na potrebe tržišta. Digitalna transformacija ponajviše je pitanje poslovnih procesa, a tehnologija je katalizator.
Ostajemo vjerni tisku
I dalje ostajemo vjerni tisku, svojim uredničkim principima, misiji i viziji, a otvaranje dodatne platforme omogućuje nam da pratimo navike čitatelja i da se koristimo tehnologijom kako bismo unaprijedili iskustvo konzumacije sadržaja. Pomalo konzervativni, kakvi jesmo, nismo trčali biti prvi. Ali pazili smo da se u pravom trenutku, kad smo analizirali modele najboljih poslovnih medija svijeta, ukrcamo u trend promjena.
U slavljeničkoj godini unaprijedit ćemo i postojeću aplikaciju kako bismo ponudili dodatan sadržaj, a imajući na umu mnoge izvore informacija, doslovce inflaciju informacija, nije nam ideja zatrpavati čitatelje stotinama naslova na dan, već za njih pažljivo probirati i u kontekst stavljati sadržaj koji smatramo da svakako moraju pročitati. Koji će im biti relevantan, koji će potaknuti na promišljanje, nove poslovne ideje, ponuditi rješenje problema... Tehnologija je tu alat, nije svrha sama sebi.
Liderova je prednost u revolucionarnim medijskim tehnološkim promjenama, među ostalim, u tome što smo od prvoga tiskanog broja, a poslije i digitalne verzije tiskanog izdanja, gradili pretplatničku bazu. Liderova publika naviknuta je platiti za sadržaj koji stvaramo. Dosad smo, kad je o tome riječ, na tržištu bili jedanput na tjedan. Nova nas platforma dovodi do dnevnog ritma verifikacije kvalitete i korisnosti sadržaja. Novi je to izazov, ali za nas koji smo odlučili biti novinari, urednici, grafičari, lektori, event-menadžeri, prodavači pretplate, izdavači… to je igra u kojoj uživamo. A pogotovo kad vidimo da smo pogodili interese publike kojoj smo namijenjeni.