Komentari
StoryEditor

Miodrag Šajatović: Slavimo tisućiti Lider, spremamo se za sljedećih tisuću

28. Studeni 2024.
Lider, proslava 1000. brojafoto Ratko Mavar
Lider želi biti lider i u idućih tisuću brojeva. Planiramo to postići tako što ćemo nastaviti biti mjesto okupljanja poslovne zajednice koja inovira, izvozi i pridonosi boljitku zemlje proizvodeći, investirajući, zapošljavajući...

Evo, i to smo ostvarili – Lider broj 1000! Već su bile razrađene ‘Ekonomalije‘ za jubilarni broj. Obožavano evociranje uspomena. I samohvala kako su ovo i tisućite ‘Ekonomalije‘. Ni jedne nisu preskočene u tisuću brojeva. No Liderovoj povijesti posvetili smo u ovome broju poseban dio. Treba gledati i naprijed, u sljedećih tisuću tjedana. Ipak, prije pokušaja gledanja u budućnost velika zahvala svima u redakciji i odjelima koji su u proteklih devetnaest godina dali doprinos da tjednik Lider i projekt Lidera u cjelini bude ono što danas jest. Još veća zahvala čitateljima i partnerima s kojima smo tijekom tisuću tjedana stvorili povezanost, prijateljstvo i međusobno poštovanje.

Smajlić na stijeni?

Ovim ritmom 2000. broj Lidera trebao bi izići 2043. godine. Danas, u ovome hiperbrzom svijetu i sve bržim promjenama u medijskom svijetu jedva se čovjek, koliko god iskusan bio, usudi predvidjeti sljedeće dvije godine. A i to je velik rizik. Mnogi su se veliki teoretičari i praktičari medija prijašnjih godina propisno napromašivali. Primjera radi, prije petnaestak godina bilo je predviđanja da će se novine umjesto na papiru čitati na posebnim svitcima na koje će sadržaj stizati digitalno. Druga varijanta bila je da će postojati uređaji koji će na kratku udaljenost hologramskom tehnikom projicirati novinske stranice. A ono, pobijedili su mali ekrani na mobitelima.

Što će sve omogućiti digitalna tehnologija u kombinaciji s umjetnom inteligencijom u sljedećih deset ili dvadeset godina, zaista je za najmaštovitije pisce ZF scenarija. Masovna moda ugrađivanja čipova u glave koji će omogućiti da sadržaji dolaze direktno do točno određenih dijelova mozga jedna je od mogućnosti. Ili će do tada svijet biti nesretno resetiran pa će preživjeli piktograme koje su u mladosti naučili na društvenim mrežama ucrtavati na stijene u špiljama. Kao njihovi pradavni preci.

Vratimo li se u realnost, mi novinari sredine dvadesetih godina 21. stoljeća, braneći svoju profesiju od izumiranja, imamo samo jedan put: prihvaćati komunikacijske kanale koje će donijeti tehnološki napredak, ali u njih ugrađivati visokokvalitetne novinarske uratke. Ako će objavljivači hobisti s društvenih mreža biti zanimljiviji i relevantniji od nas profesionalaca, onda i ne zaslužujemo opstanak i napredak.

Tehnološki napredak odredit će platforme na kojima ćemo objavljivati. Ali srž će određivati ljudi. Naši zaposlenici, čitatelji, partneri. Ponosni smo na zajednicu koju smo okupili kako u Lideru tako i uz pomoć svojih dionika koji nas prate u tisku, na internetu i eventima. Emocije su ključna riječ, jer nema biznisa bez strasti. Ni novinarstva

Kad je o Lideru riječ, to znači da ćemo ostati vjerni svojoj misiji i viziji da budemo odvjetnici biznisa prema državi i da budemo korisni poslovnoj zajednici donoseći primjere i savjete kako opstati i pobjeđivati u danim okolnostima. Ostajemo nišni medij, namijenjen specifičnom dijelu opće javnosti. Poduzetnicima i menadžerima. Liderima i onima koji imaju ambiciju to postati. Važne su nam vijesti, ali i dalje ćemo ih stavljati u kontekste. Želimo uočiti trendove prije drugih i prenijeti ih svojoj publici. Članci su nam najdraža novinska forma. Nećemo se odreći dužih formata.

Ništa bez strasti

Sad će netko reći da se publika mijenja i da ima sve manju moć koncentracije. Kad je o općoj publici riječ, to je točno. Nažalost, širi se klasa konzumtarijata. Srećom, postoje i oni koji žele biti dio gornje klase – netokracije. Oni će i dalje biti spremni čitati ili gledati duže, zahtjevnije formate. Samo će trebati pisati uzbudljivije, još kvalitetnije tekstove.

Onda je tu i nadiruća umjetna inteligencija. Doživljavamo je kao protivnika nas novinara – ljudskih bića. Ali ako je ne možemo eliminirati, treba je pretvoriti u saveznika. Kad se malo izvježba, neka AI piše jednostavnije forme. Izvještit će se i u pisanju članaka. Ali ono što, vjerujem, još dugo neće uspjeti, to je ljudsko uočavanje i prenošenje emocija. Vrijeme je za veliki povratak reportaža! ‘Potjerati‘ novinare na teren. Neka provedu dva-tri dana u nekoj tvrtki i oko nje. Neka prenose svoje dojmove. Je li tvornički krug uredan ili pokazuje kaos i u upravnoj zgradi? Kakva je atmosfera među radnicima? Što se može čuti u kafiću sto metara od ulaza u tvornički krug? Ili provesti jedan dan s nekim poduzetnikom.

Lider želi biti lider i u idućih tisuću brojeva. Planiramo to postići time što ćemo nastaviti biti mjesto okupljanja poslovne zajednice koja inovira, izvozi i pridonosi boljitku zemlje proizvodeći, investirajući, zapošljavajući...

Platforme će određivati tehnološki napredak, ali srž će određivati ljudi. Naši zaposlenici, čitatelji, partneri. Ponosni smo na zajednicu koju smo okupili kako u Lideru tako i uz pomoć svojih dionika koji nas prate u tisku, na internetu i eventima. Emocije su ključna riječ, jer nema biznisa bez strasti. Ni novinarstva. 

28. studeni 2024 06:02