Konferencije i edukacije
StoryEditor

Brend je ono što kompanija želi biti, a reputacija pokazuje koliko je to istina

05. Srpanj 2024.
MARKETING AND SALES BY NUMBERS 2024. Panel ”Reputacija” Marina Bolanča, Ana Bagarić, Tatjana Petričušić, Sandra Babićfoto Ratko Mavar

Reputacija je najvrjednije nematerijalno dobro neke kompanije ili brenda, a zašto je to tako najčešće saznamo na bolan način kada se dogodi krizna situacija koja na reputaciju može negativno utjecati, izjavila je Marina Bolanča, direktorica Abeceda komunikacija, u sklopu panel-rasprave o reputaciji na jučer održanoj Liderovoj konferenciji Marketing and Sales by Numbers. Kako je na vlastitom primjeru objasnila Bolanča, ponekad suradnja s njihovim klijentima započne u trenutku kada se dogodi krizna situacija, no ona uvijek savjetuje da suradnja počne i prije.

– Reputaciju je važno mjeriti jer utjecaj na reputaciju osjetimo kada se dogodi krizna situacija. Kompanije dolaze u interakciju s mnogo ciljanih publika, od kupaca, partnera, konkurenata, i to sve utječe na reputaciju i zato ju nije lako pratiti, odnosno izazovno je voditi računa o tome da u svkaom koraku budemo u potpunosti ispravni jer ponekad to nažalost niti nije moguće – dodala je Bolanča.

image

Marina Bolanča

foto Ratko Mavar

Na pitanje moderatorice, Liderove novinarke Sandre Babić, zašto je mjerenje reputacije toliko podcijenjeno, Ana Bagarić, projektna menadžerica tvrtke Valicon koja je ove godine provela istraživanje o reputaciji brendova, objasnila je da neki često misle da je brend reputacija, međutim, ‘brend je ono što kompanija želi biti, a reputacija pokazuje koliko je to istina‘.

– Istraživanja reputacije nisu podcijenjena, nego nisu toliko u fokusu koliko su marketinška istraživanja, ali porast svijesti o važnosti mjerenja reputacije polako raste i kompanije više rade na tome – objasnila je Bagarić.

image

Ana Bagarić

foto Ratko Mavar

Tatjana Petričušić, voditeljica korporativnih poslova Adriatic regije u Ledo plusu, istaknula je da je reputacija kompleksno područje.

– Podatak o tome kakvi ste vi vam ne znači ništa bez podatka kakva je vaša konkurencija, a teško da će neka kompanija izdvojiti budžet da istražuje cijelo tržište kako bi saznala nešto o sebi. Reputacijski efekt dolazi kroz godine, ona se ne gradi u danu, ali se ne može baš niti izgubiti u pet minuta. Oni koji imaju dobru reputaciju na tržištu mogu izaći iz nekih loših situacija. Neće jedno loše iskustvo ugroziti reputaciju kompanije, ali ne možemo si dozvoliti greške – smatra Petričušić.

image

Tatjana Petričušić

foto Ratko Mavar

Na pitanje kako je reputacijska kriza Agrokora utjecala na Ledo objasnila je da nema osjećaj da po pitanju reputacije stoje loše, što pokazuju i podaci istraživanja Valicona. Dakle, jesu li u boljoj poziciji kompanije koje imaju tradiciju? Petričušić misli da jesu.

– Kompanije koje su se kroz godine pokazale kao dobar proizvođač, partner, poslodavac uvijek su u boljoj reputacijskoj poziciji. Neka kompanija koja je dvije godine na tržištu i doživi krizu puno će se teže izvući iz te situacije – dodala je Petričušić.

A od 2020. godine kada su potrošači postali svjesniji i informiraniji do izražaja u reputaciji sve više dolaze i employer branding te održivost.

– ESG je sve popularniji i kompanije su počele raditi na održivom poslovanju, ali bitno je i kakav je poslodavac za privlačenje najboljih talenata na tržištu – potvrdila je Bagarić.

Krizom se treba baviti onda kada je nema

Da je lakše graditi i održati reputaciju prehrambenih kompanija, dok je puno teže držati reputaciju nekog telekoma ili banke istaknula je Petričušić, a to potvrđuju i podaci koje je iznijela Bagarić. – Najveći rezultat po reputaciji imaju trgovački lanci i prehrambene kompanije, no i tehnološke kompanije su postigle visok rezultat, a samo su u B2B segmentu, prvenstveno zbog dobrog rezultata na dimenzijama inovativnosti i percepciji dobrog poslodavca – dodala je Bagarić.

No, reputacija ovisi i o području i industriji u kojemu se radi, nadovezala se Bolanča. – Na primjer, za PR agenciju nije bitno što misli opća javnost, oni ni ne znaju da mi postojimo, ali je jako bitno što misli industrija. Zato ne možemo uspoređivati svaku kompaniju na isti način – mišljenja je Bolanča, uz zaključak da se krizom treba baviti onda kada je nema.

– Treba ju prevenirati i napraviti sve ono što možemo da ako se ono dogodi, a dogodit će se prije ili kasnije, da znamo koji su postupci i koraci – naglasila je Bolanča.

image

Marina Bolanča, Ana Bagarić, Tatjana Petričušić, Sandra Babić

foto Ratko Mavar

Da bi znao što trebaš popraviti, moraš to mjeriti, naglasila je Bagarić, dok Petričušić smatra da se ‘trebaš više brinuti oko svog karaktera nego reputacije‘.

– Ako donosiš dobre odluke, djeluješ s dobrom namjerom i trudiš se ispraviti greške, onda će to i tvoja reputacija reflektirati, a to se odnosi i na kompanije – zaključila je Petričušić.

01. prosinac 2024 00:51