Pripreme za najuzbudljiviji gospodarski dan u ovoj godini, tradicionalni Liderov skup Dan velikih planova, koji će se 18. rujna održati u Zagrebu u punom su jeku. Važnost ovakvog skupa za čelne ljude domaćeg gospodarstva sve je veća jer izazova s kojima se suočavaju, nažalost, još uvijek ne nedostaje. Naime, iako je inflacija koja je rezultirala snažnim skokom cijena materijala donekle zauzdana, a središnje banke najavljuju pojeftinjenje kapitala, to ne znači da makroekonomsko okruženje nudi ‘mirnu plovidbu‘. Prerađivačka industrija još se oporavlja od poremećaja dobavnih lanaca, a geopolitičkih rizika u svijetu koji prijete destabilizacijom cijelih regija još je više nego prije godinu dana. K tome, nedostatak radne snage više nije akutan, već kronični problem gospodarstva.
Globalni start
U tom kontekstu, Liderov Dan velikih planova zasigurno će, kao i svake godine, pružiti zanimljive osvrte na aktualno gospodarsko stanje te prognoze i predviđanja za iduću godinu iz perspektive čelnih ljudi najvažnijih domaćih kompanija. Među njima će biti i Ivić Vodopija, direktor Maerska za istočnu Europu. Ovaj globalni brodar u suradnji s domaćom kompanijom ENNA Logic razvija najmoderniji terminal u ovom dijelu Europe, Rijeka Gateway. Osim terminala, Maersk i ENNA Logic uspostavljaju i novi logistički koridor kroz Hrvatsku, iz Rijeke do zaleđa središnje Europe.
Vodopija najavljuje kako već početkom sljedeće godine Maersk globalno starta s kompletnom novom morskom mrežom koja uključuje Rijeku na prvoj fazi terminala, odnosno Zagrebačke obale, koja je pri kraju s gradnjom i opremanjem. Međutim, problem za daljnje širenje Mareskovih operacija u Hrvatskoj je infrastruktura. - Prilično je važno pitanje i hoće li se i kada luka u Rijeci izmjestiti na Krk. Ako hoće, a to jest u planu, sve te investicije u gradu Rijeci nemaju toliko smisla, onda se treba već sad početi raditi na Krku. Mnogo je još pitanja na koja ne znamo odgovor - ističe Vodopija.
Napominje da je suradnja između Maerska i ENNA-e započela s prvim vlakovima kojima se Samsungovu robu prevozilo preko Rijeke za središnju Europu i koji su bili neisplativi i mahom prazni jer klijente nije bilo lako motivirati na koridor u nastajanju.
Sada je, kaže, situacija drukčija: čim se spomene Rijeka, gotovo svi znaju da je to mediteranska luka koja najdublje ulazi u europski kontinent, ali do prije nekoliko godina nije bilo tako. Maersku je naime prije desetak godina postalo jako važno da se otvori još jedan koridor prema središnjoj Europi, pa su se i odlučili da to bude preko Rijeke i Mađarske
Terminal u Rijeci profunkcionirat će već iduće godine, a prvo skladište već imaju. Radi se Zagrebačka obala, Rijeka Gateway kao terminal tek se gradi. Ulaže se u dizalice, u skladišta i kopnenu logistiku.
Uskoro, već početkom sljedeće godine, Maersk globalno starta s kompletnom novom morskom mrežom ocean network, koja uključuje Rijeku na prvoj fazi terminala, odnosno Zagrebačke obale, koja je pri kraju s gradnjom i opremanjem.
Distribucijski centar u Hrvatskoj namijenjen za tržište cijele Europe, što konkretno znači da roba u Rijeku dolazi, da se u Rijeci dekonsolidira i carini te da se iz Rijeke otprema i distribuira sva roba za europsko tržište za brendove kao što su primjerice Marks & Spencer i Puma. Sva roba tih brendova za tržišta od Gibraltara do Turske ide preko Rijeke. To je golema stvar za Hrvatsku, kaže Vodopija, ne samo zbog utvrđivanja važnosti Luke Rijeka već i zbog činjenice da se ta roba carini u našoj zemlji, a taj novac znatnim dijelom ostaje u proračunu Republike Hrvatske.
Ne propustite priliku za druženje s najuspješnijim poduzetnicima, prijavite se na vrijeme za sudjelovanje na 16. Danu velikih planova koji se održava 18. rujna u Kristalnoj dvorani hotela Westin Zagreb.