Mobilno poslovanje i Cloud prilike su za zaradu za telekome u skoroj budućnosti - istaknuo je Rolf Meakin, partner u konzalting grupi PwC-a na današnjoj konferenciji o trendovima u komunikacijama i medijima, koju su zajedno organizirali Lider i PricewaterhouseCoopers.
Mobilna telefonija mijenja se iznimno brzo i sve je više korisnika pametnih telefona, a do sljedeće godine brojka će narasti na 700 milijuna korisnika. To operaterima otvara prilike, ali isto tako ih ostavlja otvorenima za konkurente iz drugih područja. Upravo je zbog toga Meakin istaknuo šest trendova, a podcrtao dvije kao moguće izvore dodatnog profita i rasta za telekome. To su Cloud usluge i mobilno poslovanje.
Šest trenodva koji će najviše utjecati na telekomunikacijski sektor su geopolitčke promjene, rast Facebook generacije, porast mobilnog poslovanja, ponuda nove generacije Clouda, dominacija digitalnog ekosistema, te ponuda još bržeg interneta
- Trenutno se za mobilni marketing troši devet milijardi dolara, a za tri godine taj iznos će prema našim procjenama biti oko 23 milijarde. Mobitel bi mogao u budućnosti zamijeniti novčanike, a to je počeo i danas s NFC tehnologijom. Također, vrijednost tržišta mobilnog plaćanja će se utrostručiti u tri godine. Pred telekomima je da se odluče za model koji će ponuditi korisnicima. Hoće li biti to plaćanje u kombinaciji s kupovinom karata i raznim vaučerima ili će se odlučiti to kombinirati s mobilnim marketingom to je njihov odabir – rekao je Meakin.Kao primjer istaknuo je britanske teleoperatere ( Vodafone, EE i O2) koji su se zajedno udružili u nastajanju platforme Weve s kojom će zajedno nastupati pred klijentima kako bi bili konkurentniji na novom tržištu.- Oni su shvatili da moraju napraviti iskorak na tom tržištu koje je novo i za njih. Nakon što su dobili odobrenje od Bruxellesa sada zajedno nastupaju prema klijentima. Tako su konkurentniji i imaju prednost u odnosu na Google ili Paypal. Tu formulu mogli bi primijeniti i drugi telekom, suradnja na toj razini, ali borba za kupca – smatra Meakin.Što se tiče Cloud usluge najviše će profitirati onaj tko ponudi sigurno i stabilnu uslugu. Same kompanije već su sad počele koristite tu uslugu, ali prema istraživanju PwC u sljedeće tri godine više od polovine kompanija će skoro kompletno poslovanje prebaciti u ‘oblak’.
Dejan Ljuština koji je održao predavanje umjesto Marcela Feneza koji je zapeo u zračnom prometu približio je sudionicima trendove u medijima. Prema prognozama mediji će rasti u naredne tri godine. Najsporije u Sjevernoj Americi i Europi, a najbrže u takozvanim zlatnim zemljama pod koje ulaze zemlje arapskog proljeća i dijela Azije. Rastom demokracije u zemljama arapskog proljeća otvara se prostor za rast medija, a ono što je bitno za sve je predviđen rast oglašavanja u prosjeku od 6,4 posto. Najviše će naravno rasti oglašavanje na internetu, video igricama i televiziji. Ono što je posebno zanimljivo da će se prema predviđanjima 2016. godine izjednačiti digitalno i televizijsko oglašavanje.- Nakon godina pada napokon će se dogoditi i rast u novinama. Neće biti veliki, ali će se napokon promijeniti trend. Čitanost novina ako se uzme u obzir njihova online izdanja raste, ali je problem kako to monetizirati jer oglašivači još uvijek ne vjeruju tom segmentu – smatra Ljuština.Što se tiče same televizije za koju su mnogi smatrali da će biti uništena jačanjem interneta i digitalnih medija dogodilo se upravo suprotno i događa se rast gledanosti. No, promjena je što gledatelji više gledaju sadržaj koji im se nudi, te se odlučuju za gledanje nečega zbog preporuka na društvenim mrežama i internetu. Sve više korisnici gledaju televiziju putem pametnih mobilnih telefona i na to se moraju mediji priviknuti te se prilagoditi tim promjenama. U drugom dijelu konferencije na rasporedu je okrugli stol s temom ‘Razvoj sektora telekomunikacija, medija i tehnologije u Hrvatskoj i regiji‘ na koje će sudjelovati Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave HT-a, Mladen Pejković, predsjednik uprave VIPneta, Gordana Kovačević, predsjednica Uprave Ericssona Nikole Tesle, novi ravnatelj HRT-a Goran Radman te Dejan Ljuština, stručnjak za telekomunikacijski sektor u revizorskoj kući PricewaterhouseCoopers.