Prošlog se mjeseca na najvećemu svjetskom sajmu luksuznih plovila u Monaku javnosti predstavilo stotinjak superjahti dugih između 25 i 90 metara, a među njima premijerno je bila izložena i jahta splitskog brodogradilišta Brodosplit Plovidba namijenjena krstarenju Sredozemljem i Karipskim otocima.
Riječ je o 60-metarskoj superjahti čiji je dizajn osmislio turski dizajner Ali Getz i koja nosi ime prema našemu slikovitom nenaseljenom kornatskom otoku Katini.
Katina ‒ hrvatska superjahtaI ta je morska ljepotica dizajnerski osmišljena prema najnovijim trendovima u svijetu luksuznih plovila. Tako su kružni salon s koktel-barom, blagovaonica za dvanaest gostiju te šest soba namješteni u drvu modernih svijetlih i tamnih tonova. Katinu u vrhunske trendovske interijere ubraja i kombinacija hrasta fine satenske obrade te oraha visokog sjaja, a sjedaće garniture i ležaji presvučeni su u svilene tkanine u krem i bijelim nijansama. Posljednjih nekoliko godina iz interijera luksuznih plovila potpuno je izbačen radni prostor u kojemu vlasnik obitava i obavlja poslovne obveze jer biznismeni su s pomoću novih tehnologija i različitih ‘gadgeta’ slobodni jednako raditi na palubi, u salonu ili sobi. Nauštrb radnog dijela proširio se zato prostor za blagovanje i druženje. Posebno su moderni kamini u dnevnom salonu, teretane, spa-prostorije i wellnessi, a vrlo su popularne i sobe s balkonima.
Svila, staklo...Naglasak je i na prostranom prostoru na palubi, na kojemu se najradije objeduje u društvu ili s obitelji. Jahte su odavno prestale biti zatvorene morske podmornice, njezinim je gostima sve važniji pogled prema kopnu i općenito uživanje u prirodnom okružju dok su na moru. Zato su se skučeni i maleni okrugli prozori mijenjali velikim prozorima i staklenim panelima, što je i u skladu s prozračnim i svijetlim uzorcima namještaja kako bi prostor odisao svježinom, nesputanošću i prostranošću. Naručitelji su osobito zainteresirani da saloni njihova morskog ljubimca budu multifunkcionalni pa se sve češće u interijer jahta uključuju i saloni za pušenje cigara te male ambulante.
Dom na moruPrema mišljenju dizajnera interijera plovila, naručitelji se sve više žele osjećati udobno i slobodno kao kod kuće, pa su prema tome nekoć popularna boja trešnje i zagasiti uzorci namještaja potpuno izvan trenda. Sve je podređeno užitku i boravku na jahti u kojoj se zapravo živi, a ne samo plovi od jednoga do drugog odredišta za ljetnih mjeseci.