Smart je bio i ostao najtraženiji gradski automobil na tržištu. Nova, treća generacija, koja se pojavila potkraj prošle godine, napravila je velik dizajnerski i tehnički zaokret.
Dok su prva i druga generacija imale nekakav slijed u izgledu, novi Smart nudi nešto sasvim novo, ali, prema našem mišljenju, i dalje vrlo privlačno. Vozilo je dobilo ponešto ‘mišića’ pa sada tako napuhano izgleda pomalo opako. U unutarnjem prostoru uvijek iznenađuje prostranost. Vozač i suvozač doista mogu sjediti vrlo udobno, nemate nimalo osjećaj klaustrofobije u vozilu. Komandna je ploča vesela, kvaliteta dobra, a jedina zamjerka odnosi se na ručicu mjenjača koja podsjeća na stare Renaultove modele. To nije slučajnost jer novi je model napravljen u tehničkoj suradnji s Renaultom.
Ručni mjenjač Oprema testiranog modela bogata je. Ima, primjerice, grijana kožnata sjedala, automatsku klimu ili elektronički paket. Motor je i dalje straga, ispod prtljažnika koji ima kapacitet od 190 litara, dovoljno za tenisku ili golfsku torbu te kućne potrepštine. Pogon je izveden na stražnje kotače, a jedina je novost ručni mjenjač s pet brzina. Dosad je Smart dolazio samo s automatskim mjenjačem. Ručni je mjenjač dobar, ali automatika je svakako bolje rješenje jer se Smart ipak upotrebljava u gradu. Za njega još treba pričekati koji mjesec kad dolazi i ta opcija.
Za grad – super Smartove performanse dovoljne su za grad: najveća je brzina 151 km/h, a do stotke ubrzava u 14,9 sekundi. Inače, motor ima najveću snagu od 71 konja. U načelu nije prebučan. Njime se možete upustiti i u izvangradske avanture. Potrošnja je u prosjeku 4,5 litara, a motor ispušta samo 93 g/CO2 po kilometru, što je dobra vijest za plaćanje poreza na motorna vozila. Smart i dalje baš nije ljubitelj ležećih policajaca jer je zbog kratkoga međuosovinskog razmaka prilično tvrd. Početna je cijena u Hrvatskoj 80.700 kuna, s time da ipak treba računati s ponešto dodatne opreme, u prvom redu klimatizacijskim uređajem.