Hrvatska
StoryEditor

Brigada: Radimo na kulturi redovnog feedbacka, otvorena komunikacija nam povećava efikasnost

30. Travanj 2021.
Brigada studio

Zagrebačka Brigada jedan je od vodećih studija za dizajn interijera i kreiranje prostornog doživljaja. O tome na koji način odabiru i selektiraju kadrove te koji su važni faktori privlačenja i zadržavanja talenata, razgovarali smo sa Zojom Ivanišević, voditeljicom razvoja Brigade.

Danas se sve više tvrtki susreće s izazovom privlačenja kvalitetnog kadra, kakva su vaša iskustva?

image
Zoja Ivanišević
Slična. Odabir kvalitetnog kadra izazov je za svaku tvrtku pa tako ni mi nismo izuzetak. Međutim, trudimo se zauzeti pozitivan i proaktivan stav, pa kvalitetan kadar sami stvaramo. U Brigadi imamo program studentskih praksi u okviru kojih dajemo mladim ljudima priliku da uče i stječu iskustvo koje im nedostaje, a za one koji se dokažu, praksa se vrlo lako može pretvoriti u stalno zaposlenje. Također, uvijek smo otvoreni za molbe koje nam kandidati samoinicijativno šalju. Neke od najboljih i najmotiviranijih zaposlenika pronašli smo upravo tim putem jer se radi o ljudima koji prate naš rad i žele raditi upravo u Brigadi. Kada među otvorenim molbama naiđemo na neku koja nas impresionira, kandidata obavezno pozovemo na razgovor, imali u tom trenu otvorenu poziciju ili ne.

Kakvu korporativnu kulturu gradite u Brigadi?

Našu kulturu čine ljudi, a riječ je o kolektivu zainteresiranih i strastvenih pojedinaca koji su željni stalnog učenja i rasta. Odlično radno mjesto ne čine kava i sokovi, stol za ping pong u uredu, skraćeno radno vrijeme petkom ili uredske zabave. To su sve pogodnosti koje se relativno brzo potroše. Uistinu odlično radno mjesto po našem mišljenju čine sjajni kolege – ljudi od kojih možeš učiti, koji te inspiriraju i koje poštuješ. U takvom okruženju je lako zadržati visoku razinu motivacije. Naš tim tako čine ljudi koji žele stalno učiti i raditi na sebi, kako poslovno tako i privatno, pa nas i izvan posla okupiraju brojni interesi i aktivnosti – neki od nas rade keramiku, bave se speleologijom i planinare, glume, boksaju, organiziraju book clubove i politički se angažiraju. Sve se to pozitivno odražava na našu kreativnost i pomaže nam da budemo još bolji u svome poslu.

Kako rješavate situacije, kojih sigurno ima, kada se ne slažete oko neke ideje ili pristupa projektu?

U pravu ste, ima ih (smijeh). U posljednje vrijeme radimo na kulturi redovnog feedbacka i trudimo se biti potpuno otvoreni jedni s drugima. Povratnu informaciju ne daje samo šef zaposlenicima jednom godišnje u okviru službene evaluacije, nego ga provodimo redovito, po završetku svakog projekta ili kada vidimo da rad na zadatku ne ide kako bi trebao. Otvorena komunikacija nam povećava efikasnost i kvalitetu suradnje, brže rješavamo sve situacije, a uvid kolega može biti dragocjen za razvoj svakog od nas. Potpuno iskrena komunikacija znači da nitko, pa ni šef, nije izuzet od mišljenja kolega i povratnih komentara, tako da mi našeg direktora uopće ne štedimo (smijeh). Bitno je samo da su svi komentari konstruktivni i u dobroj namjeri.

Kako je na Brigadu utjecala globalna kriza uzrokovana pandemijom?

Protekla godina nam je, kao i svima, bila turbulentna. Iako smo u Brigadi i prije pandemije imali mogućnost rada na daljinu, tek smo lani u potpunosti spoznali sve prednosti i mane rada od kuće. Isprva smo se oduševili uštedom vremena i novca, kvalitetnijom ishranom i većom fleksibilnosti u organizaciji radnog dana. Zatim su nam počeli ići na živce konstantni video pozivi, chat poruke i općenito tehnologija jer smo po cijele dane bili prikovani uz kompjutor i jedva smo čekali zamijeniti Zoom kvalitetnim brainstormingom uživo ili kavom i druženjem u uredu. Po povratku u ured održali smo internu radionicu i definirali prednosti i mane jednog i drugog načina rada i pronašli model koji nam zasad vrlo dobro funkcionira: svatko ima slobodu birati odakle će raditi ovisno o tekućim zadacima, uz jedan uvjet - dane rada na daljinu unaprijed unosimo u Productive, našu aplikaciju za project management, kako bismo se mogli na vrijeme međusobno koordinirati. Iako imamo potpunu slobodu u odabiru radnog mjesta, većina zaposlenika je nastavila raditi iz ureda četiri dana tjedno, tako da nismo imali izazova u održavanju razine suradnje i timskog duha.

Orijentirani ste uglavnom na uređenje komercijalnih prostora, što su najčešći zahtjevi i kako pristupate klijentima?

Da, s obzirom da smo svojim poslovanjem orijentirani na komercijalne zadatke – trgovine, urede i ugostiteljske objekte – naši klijenti su kompanije različitih veličina i profila. Ono što im je zajedničko jest da dizajn interijera ne gledaju isključivo kao trošak, već kao investiciju koja će im poboljšati rezultate i doprinijeti poslovanju. U slučaju ureda, to može biti veće zadovoljstvo i produktivnost zaposlenika ili dodatna snaga kompanije u privlačenju novih zaposlenika i klijenata. Ako se radi o trgovini, dobri prodajni rezultati su imperativ. Upravo zato se ne ubrajamo u tipične studije za dizajn interijera – ne želimo projektirati prostore koji su isključivo lijepi, ali ne izvršavaju svoju primarnu funkciju. Interijeri koji bolje funkcioniraju na fotografiji nego uživo u pravilu neće opravdati investiciju. Stoga klijentima nudimo integriranu uslugu koja osim dizajna uključuje analitiku i strateško pozicioniranje. Drugim riječima, to znači da postoji čitav niz pripremnih radnji prije nego što dođemo do zabavnog dijela, odnosno dizajna – provodimo vrijeme na terenu, analiziramo korisnike prostora, dosadašnje poslovanje, brand i komunikaciju, održavamo radionice s klijentom i zajednički definiramo ciljeve.

21. travanj 2024 09:24