Hrvatska pošta objavila je godišnje izvješće poslovanja za 2020. godinu, u kojem su vidljivi utjecaji pandemije koronavirusa i potresa na poslovanje.
Tako u izvješću piše da se HP prilagodio novim okolnostima na način da se još jače orijentirao na paketno poslovanje, u kojem je ostvaren rast od 10,5 posto prometa. Korisnicima je pruženo više od 230 milijuna poštanskih usluga, od čega 10 milijuna paketnih. Istodobno, ističu da su osvijestili važnost digitalizacije u svim aspektima svojih života.
Unatoč pandemiji i padu poštanskih prihoda od čak 8,1 posto u odnosu na prethodnu godinu, Hrvatska pošta završila je 2020. godinu s neto dobiti od 35,9 milijuna kuna. To je zapravo 78 posto manje nego u 2019, kada je neto dobit iznosila 114 milijuna kuna. Ukupni prihodi lani su iznosili 1,7 milijardi kuna, za 200 milijuna manje nego 2019., kada su iznosili 1,9 milijardi.
Neto dug od 223,6 milijuna kuna manji je od planiranog, ali je povećan u odnosu na 2019. godinu, kada je iznosio 192,7 milijuna kuna zbog obveza po kreditima za potrebe investicijskog ciklusa. Na tržištu poštanskih usluga, primarnom tržištu na kojem posluje Hrvatska pošta, u 2020. godini zabilježen je blagi pad tržišnog udjela na 82,9 posto. Iako su izazovno poslovno okruženje i pandemija utjecali na rezultate cijele godine, u četvrtom kvartalu EBITDA je rasla, dok je na razini godine ostvarena u iznosu 236,2 milijuna kuna, što je bolje od prošlogodišnje. Pri tom EIBTDA marža iznosi 13,9 posto. Ukupna vrijednost investicija iznosila je 190,8 milijuna kuna, pri čemu je pokazatelj investiranja bitno niži u odnosu na prethodnu godinu, kao rezultat usporavanja investicijskog ciklusa zbog pandemije, odnosno mjera očuvanja likvidnosti.