Nakon što je prošloga tjedna odjeknula vijest da je Peekator, domaći startup koji se bavi istraživanjem potrošača, osigurao prvo seed ulaganje od 300.000 eura, odnosno 2,25 milijuna kuna, njegov osnivač Marin Mrša odgovorio nam je na nekoliko pitanja o toj investiciji, ali i o njihovim daljnjim planovima.
Za početak, Peekator je tvrtka koja se bavi istraživanjem potrošača, pa Vas molim da ukratko objasnite na koji način to radite?
Peekator je ad-hoc platforma za istraživanja gdje naši klijenti mogu dobiti mišljenja svojih potrošača u roku od 24-48 sati.
Kroz platformu je moguće anketirati preko 100 milijuna potrošača u više od 100 zemalja te ih targetirati prema više od 20 različitih kriterija (demografija, interesi, navike).
Naša glavna misija s ovom platformom jest učiniti da istraživanja budu brza, jednostavna i pristupačna svakom brendu.
Koliko je trajao razvoj softvera, koji su bili izazovi, kako ste zadovoljni s konačnim rješenjem i ima li prostora za neka moguća poboljšanja?
Razvoj softvera je kontinuirani proces koji još uvijek traje te smo ustvari na samom početku razvoja. Za sada smo razvili glavne funkcionalnosti koje čine naš model istraživanja održivim. Ima naravno puno prostora za poboljšanjima te ćemo u narednom periodu s pojačanim timom raditi na nekim novim jako zanimljivim funkcionalnostima.
Tko su vam klijenti, što za njih sve radite – može neki primjer? Što klijenti od vas dobiju tijekom suradnje?
Prešli smo brojku od 20 korporativnih klijenata. One koje možemo spomenuti su dm, Kaufland, Zagrebačka banka, Coca-Cola HBC, Hep Opskrba, Maistra.
Za klijente radimo istraživanja od testiranja novih kampanja (video, poruke, vizuali), razvoja novih proizvoda do praćenja navika i zadovoljstva potrošača.
Svaki klijent dobije pristup platformi za pregled rezultata istraživanja gdje može raditi vlastite analize s dodatnim funkcionalnostima platforme. Osim toga, nakon svakog istraživanja klijent dobije i pregled istraživanja sa zaključcima i prijedlozima sastavljen od tima naših sociologa.
Kako ste zadovoljni vašim dosadašnjim poslovanjem?
Pandemijsko razdoblje u 2020. godini nas je pogodilo i pali smo u prihodima za 20 posto. U onom prvom lockdownu kad je sve stalo klijenti su uglavnom sve zamrznuli i odgodili.
Mi smo iskoristili to vrijeme za rad na novom proizvodu i procesima. Tu se ustvari i rodila platforma za brza istraživanja jer smo htjeli doskočiti naglim promjenama u trendovima potrošača.
Uspjeli smo zadržati tim, izbrusiti proizvod do kraja te smo položili temelje za dobar rast ove godine kad očekujemo povećanje u prihodima za 2-3 puta.
Sada ste osigurali svježih 300 tisuća eura – možete li nam reći nešto više o tome? Tko je uložio, za što će se ta sredstva iskoristiti?
Radi se o poslovnim anđelima okupljenima oko Omnia ulaganja. Cilj investicije je daljini razvoj proizvoda i širenje na tržište Ujedinjenog Kraljevstva. Zaposlit ćemo petero novih kolega, odnosno već smo ih zaposlili jer planiramo ovu investiciju dulje vrijeme, pa smo bili odmah spremni za zapošljavanje kad smo postigli inicijalni dogovor s investitorima prije mjesec dana.
Na koji način mislite 'napasti' britansko tržište – jeste li već otvorili neka vrata?
Cijelo tržište je višestruko puta veće u svakom smislu, od budžeta za istraživanje tržišta, veličine internih timova za istraživanja, broja konkurenata te naravno samog broja potencijalnih klijenata.
Pripremamo detaljnu strategiju za pozicioniranje u određenoj niši te kako i u kojem trenutku ćemo pristupiti našoj ciljanoj skupini.
Brusimo procese, slažemo alate i strategiju kako bi spremno dočekali povratke s godišnjih odmora i početak najdinamičnijeg razdoblja u našoj industriji, zadnji kvartal godine.
Kakvi su planovi za neko iduće razdoblje, bliže i nešto dalje?
Planovi za ovu godinu je posložiti do kraja tim i sve procese, rast u prihodima 2-3 puta, izlazak na tržište Ujedinjenog Kraljevstva te bacanje 'sadnica' i dolazak do prvih klijenata.
Sljedeću godinu želimo kapitalizirati na UK tržištu sve ono što ćemo raditi u razvoju proizvoda i prodajnim aktivnostima na tom tržištu.