Optimizma među poduzetnicima i menadžerima ne manjka, a najoptimističniji je dio konferencije Dan velikih planova bio panel Razvoj poslovanja i upravljanje rizicima.
- Ova nas kriza, kao ona 2008. godine, nije dočekala nespremne. Imali smo iskustvo od prije 10-tak godina, znali smo u kakvom ćemo problemu biti ostanemo li bez keša i nismo si to niti u jednom trenutku dozvolili. To je bio izazov, ali smo na njega brzo odgovorili - rekla je Anita Cvetić Oreščanin, jedna od troje osnivača i partnera u Poslovnoj inteligenciji. Za tu je kompaniju bilo jednako važno kao i osiguranje likvidnosti, imati diverzificirane projekte i diverzificirane klijente. I svi ti klijenti tijekom krize ostali su klijenti Poslovne inteligencije.
- A ako me pitate o najvažnijim izazovima, mi smo usred karantene umjesto jednog imali 150 ureda kod kuće. A da bi nastavili kvalitetno raditi bilo je važno teško shvatiti kako se naši zaposlenici nose sa situacijom, s koronom i potresom, sa stresom rada od kuće, sa djecom, sa pelenama i e-školom. A sve to što je mučilo njih, mučilo je i naše klijente. Zato smo i angažirali psihologa koji je nama u Poslovnoj inteligenciji pomogao - naglasila je Cvetić Oreščanin.
Niti jedan proizvedeni Renault Clio ne može se proizvesti bez AD Plastika, pohvalio se Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastik, istaknuvši na panelu kako se ne boji ni za tvrtku ni za industriju u budućnosti, jer će se vozila i dalje proizvoditi, a k tome, pokazali su se i u ovoj krizi najsigurnijim prijevoznim sredstvom.
- Tvornice automobila u svijetu danas sklapaju preko 600 vozila na dan, to su odlični trendovi. Ford sada sklapa više vozila nego prije pandemije. Sljedeća godina bit će godina oporavka i za industriju i za nas. AD Plastikovi planovi su ambicozni, imamo 50 novih projekata sklopljenih ove godine koje ćemo tek početi realizirati, planiramo dugoročno i mislimo da ćemo se brzo oporaviti - napomenuo je Došen i rekao da ih prate i dioničari. Povjerenje dioničara se ne stječe na brzini niti se gubi na brzinu, odgovorio je na pitanje moderatora Miodraga Šajatovića, glavnog urednika Lidera.
Kako je rekao Ilija Tokić, predsjednik Nadzornog odbora Tokića, ta je tvrtka ove godine rasla više nego prethodne godine. Rast je u ovih devet mjeseci bio veći, kazao je, za šest posto. Tokić je odmah po uvođenju karantene uveo "ratni plan", većina zaposlenika je radila od kuće, pojačali su web prodaju, povećali call centar, a pokušali su i maksimalno izaći u susret starim kupcima.
- Proširiili upravu, doveli nove menadžere, od čega jednog iskusnog menadžera iz industrije iz Njemačke, koji je bio jack pot! Ukupno smo u karanteni zaposlili 30 ljudi. Ulagali smo u ljude, u edukaciju, sada ulažemo u robotiku, 10 ljudi radi digitalnu transformaciju Tokića i ja vjerujem da budućnost Tokića neće biti upitna - kazao je osnivač kompanije koja je usred krize k tome i kupila slovensku tvrtku Bartog. Donijeli smo odluku da nećemo ići na istok, nego na zapad, idući korak je Austrija ili Italija, a planiramo akvizicije i u Hrvatskoj, naveo je Tokić.
O investicijama koje slijede pričao je i Ivo Usmiani, predsjednik Upravnog odbora i suvlasnik JGL-a. Ta je farmaceutska kompanija rasla, dodao je, 16 posto na svim tržištima, a uz sve to imaju i spremne ključne kapitalne projekte koje čekaju sljedeći investicijski ciklus.
- Moramo pripremiti nove kapacitete, gradit ćemo i proizvodne i razvojne objekte te novi logistički centar - kazao je Usmiani koji se nada kako će ih financijske institucije pratiti, dok će se dio sufinancirati, zaključio je, sredstvima iz EU fondova.