Hrvatska
StoryEditor

Prodaja polica osiguranja rast će s pomoću umjetne inteligencije

16. Svibanj 2020.
Očekuje se da će suradnja između tradicionalnih osiguravajućih društava i novih 'insurtech' kompanija donijeti nove modele i prihode, povećati profitabilnost i smanjiti operativne troškove te povećati fokusiranje na potrebe klijenata
Očekuje se da će suradnja između tradicionalnih osiguravajućih društava i novih ‘insurtech‘ kompanija donijeti nove modele i prihode, smanjiti operativne troškove i povećati profitabilnost te fokusiranje na potrebe klijenata

Hrvatski startupovi koji se bave tehnologijom u osiguranju (engl. insurtech) Osiguraj.me i Amodo iskoristili su vrijeme rada od kuće na najbolji mogući način i nanizali poslovne uspjehe. Interes za njihove usluge u pandemijskim se uvjetima pojačao, a u skladu s tim i realizacija prodaje osiguranja.

– Naša online platforma za prodaju obveznog automobilskog osiguranja Osiguraj.me porasla je u travnju za sedamdeset posto u odnosu na ožujak. Umjesto tristotinjak polica prodali smo ih više od petsto. Ako se takvi rezultati nastave, očekujemo brz dolazak na tisuću i više polica na mjesec – kaže Hrvoje Bujas, suvlasnik i suosnivač startupa koji njeguje ekskluzivnu suradnju s AS Osiguranjem.

Novost je u njegovoj ponudi što policu za osiguranje vozila odsad uz fizičke osobe mogu kupiti i pravne. Bujas ističe da nastavljaju razvijati platformu i otkriva da će tržištu uskoro predstaviti i chatbot, virtualnoga zastupnika osiguranja​.

 

Pojačani interes

Amodo, startup koji je prošle godine Financial Times proglasio jednim od pet najboljih insurtecha u svijetu, koronakrizu proveo je u razvijanju rješenja za osiguravajuća društva, internom planiranju i približavanju potencijalnim klijentima. Interes za njegova rješenja posljednjih se dana povećao.

– Segmenti u kojima smo mi jaki postaju sve traženiji, stoga možemo reći da je korona pozitivno utjecala na našu industriju. Osiguravatelji sad traže načine za brže uvođenje mehanizama koje naša platforma zagovara od početka: digitalnu distribuciju, personalizaciju ponude i jednostavniju upotrebu osiguravateljskih proizvoda, mogućnost svih elemenata – od kupnje police do prijave štete mobitelom – objašnjavaju u Amodu koji je ovih dana zatvorio prvu tranšu investicija serije A.

​Mađarski fond Lead Ventures investirao je gotovo 23 milijuna kuna u zagrebački startup koji s pomoću pametnih telefona prikuplja bihevioralne podatke o klijentima, posebno one o ponašanju u prometu, i omogućuje inovacije u ponudi osiguravajućih društava.

– Upravo intenzivno uvodimo mehanizme koje već imamo za motorna vozila za sve druge oblike kretanja. Glavna je ideja da naša platforma osiguravateljima da potpunu sliku o klijentu na temelju podataka koje dobijemo iz mobitela – ističe Amodov izvršni direktor Marijan Mumdžijev.

Tvrtka od početka poslovanja surađuje s osiguranjima; neki su njezini klijenti AIG, Porsche banka, P&V i Triglav. Novom investicijom baza njezinih klijenata trebala bi se učetverostručiti i uz to će u Budimpešti uspostaviti novi razvojni centar.

Rast digitalnih kanala

Krizu je spremno i prilagođeno novim potrebama tržišta za poslovanjem na daljinu dočekalo i Croatia osiguranje. Digitalni kanali – internetska stranica i mobilna aplikacija – i prije pandemije bili su im, kažu u tom osiguravatelju, u uzlaznoj putanji, no zbog okolnosti digitalizacija se dodatno ubrzala. Početkom travnja ta je osiguravajuća kuća lansirala redizajniranu internetsku stranicu i s klijentima aktivno komunicirala na društvenim mrežama, e-poštom i SMS-om.

– Od početka krize intenzivirali smo komunikaciju s klijentima u svim digitalnim kanalima i postavili se kao donositelji rješenja za njihove potrebe, bilo da je riječ kupnji polica, prijavi štete, upravljanju siguranjima ili, jednostavno, pomoći koja im je potrebna. Klijenti su takvu CO-ovu digitalnu raspoloživost prepoznali i mi smo zabilježili osjetan porast interakcija, više prodanih polica i više štete prijavljene našim digitalnim kanalima – govore nam o svom iskustvu s koronakrizom u tom osiguranju čiji tim analitičara i podatkovnih znanstvenika razvija nove modele napredne analitike za budućnost.

U vremenima koja dolaze Croatia osiguranje želi se još više fokusirati na klijenta, transparentnost i jednostavnost.

– Želimo ljudima omogućiti da u nekoliko minuta osiguraju sebe i svoju imovinu na mjestima i uređajima koje prirodno upotrebljavaju u svakodnevnom životu, da u svakom trenutku imaju transparentan pregled svih svojih osiguranja i mogućnost samostalnog upravljanja njima, koristeći se pritom jezikom koji je svakomu razumljiv. Tehnologija također donosi sve veće mogućnost prilagođavanja pojedinom klijentu, single customer view, zbog kojeg se u idućem razdoblju dodatno usredotočujemo na prilagodbu svojih digitalnih proizvoda i usluga kontekstu u kojem se klijent nalazi – podijelili su s nama svoje planove u CO-u.

U Generali osiguranju kažu da su im tehnološka opremljenost i kompetencije omogućili sigurno poslovno okružje, pa su tako u skladu s uputama mjerodavnih službi o provedbi epidemioloških mjera organizirali rad od kuće za zaposlenike kojima je to zbog prirode posla koji obavljaju bilo moguće, a maksimirajući učinak tehnologije, ostaju dostupni svojim klijentima i partnerima.

– Generali je predan provedbi strategije 'Generali 2021.' kako bismo ostvarili svoju ambiciju – postati klijentima lifetime, cjeloživotni partner. Jedan od fundamenata strategije jest digitalna transformacija. Stalno težeći održavati izvrsnost korisničkog iskustva svojim proizvodima i uslugama, počeli smo niz aktivnosti i projekata da bismo inovirali procese i tehnološke postavke koje upravo u aktualnoj situaciji dolaze do izražaja – ističu u tom osiguravatelju.

Amodova je vizija da njegova platforma bude jedinstveno mjesto za sve osiguravajuće projekte vezane uz IoT i da njegova aplikacija omogućuje zaokruženu kupnju osiguravajućih proizvoda i prijavu štete čim se ona dogodi. Kad je riječ o razvoju insurtecha, uvjereni su da će se dodatno automatizirati i da će se povećavati broj polica prodanih s pomoću umjetne inteligencije.

–​ Insurtech će napokon, nakon deset godina, u segmentu neživotnih osiguranja ove godine, a pogotovo sljedećih godina, doživjeti ozbiljniji rast prodaje i razvoja sustava te u budućnosti smanjiti cijene polica osiguranja i troškove poslovanja svima u sustavu. Čekamo je i primjereniji pozadinski sustav, osnovni sustav Hrvatskog ureda za osiguranje, kako bi podaci bili što ažurniji i točniji – zaključuje Bujas.

Ključna uloga tehnologije

U Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO) kažu da su tijekom vrhunca krize izazvane pandemijom COVID-19 pozvali sve građane da se drže odluka Nacionalnog stožera civilne zaštite i apelirali na građane da s osiguravajućim društvima komuniciraju digitalnim kanalima ili telefonski.

– Osiguravajuća društava rade bez zastoja i situaciju uz bolest COVID-19 dočekala su spremno. Ključnu ulogu u svemu odigrala je upravo tehnologija koja je omogućila da se i u izvanrednim uvjetima građanima omoguće proizvodi i usluge osiguravajućih društava uz mogućnost pravodobnog informiranja i savjetovanja. Gotovo sve vrste osiguranja građani mogu zaključiti internetski i komunicirajući e-poštom sa zastupnicima osiguranja – kažu u HUO-u, dodajući da su društva za osiguranje i prije bila itekako usmjerena na digitalizaciju vlastitog poslovanja i fokusiranje na potrebe klijenata.

​Izdvajaju se tako, kažu u HUO-u, projekti uvođenja zahtjevnih IT rješenja u pojedina društva za osiguranje, modernizacija platformi za komunikaciju s klijentima i vlastitom distribucijskom mrežom. Daljnji razvoj svakako će biti usmjeren na digitalizaciju poslovanja, ali prije svega na poboljšano korisničko iskustvo klijenata i širu dostupnost svih proizvoda i usluga.

Mirenje na daljinu

​Prema klijentima je zbog krize prouzročene pandemijom COVID-19 iskoračio i Centar za mirenje u Hrvatskom uredu za osiguranje omogućivši građanima digitalno rješavanje sporova iz osiguravajućih i odštetnih odnosa. Osiguranici, ugovaratelji osiguranja i oštećene osobe tako mogu svoje sporove riješiti iz sigurnosti vlastitoga doma, ne dolazeći u neposredan fizički kontakt i štiteći pritom svoje zdravlje u trenutačnoj situaciji. Postupak mirenja u cijelosti je besplatan za osiguranike, ugovaratelje osiguranja i oštećene osobe i podnošenje zahtjeva potpuno je prilagođeno korisnicima.

– Upravo na tom primjeru možemo vidjeti koliko će se poslovni procesi i načini komuniciranja s potrošačima i korisnicima promijeniti u doglednoj budućnosti – kažu u HUO-u.

Globalno tržište osiguranja transformira se prema digitalnim poslovnim modelima i novim vrstama proizvoda. Očekuje se da će suradnja između tradicionalnih osiguravajućih društava i novih insurtech kompanija donijeti nove modele i prihode, smanjiti operativne troškove i povećati profitabilnost te fokusiranje na potrebe klijenata.

Ubrzavaju se ulaganja

Osiguravatelji su, ističu u HUO-u, dugo odolijevali promjenama, ali i to počelo ubrzano mijenjati. Prema Deloitteovim podacima, u insurtech tvrtke na globalnoj je razini 2018. investirano 2,6 milijardi dolara i ta su se ulaganja ubrzavala – samo u prvih šest mjeseci 2019. taj se iznos popeo na 2,2 milijarde dolara. Upravo to pokazuje da su jednostavniji proizvodi, prilagođen pristup novim generacijama i digitalizacija poslovanja ključni za nastavak pozitivnih trendova u industriji osiguranja, koja je spremna za promjene.

Modernizacija i digitalizacija poslovnih procesa te njihov utjecaj na poslovni svijet, posebno na osiguravateljsku industriju, bile su i jedna od glavnih tema bloka izlaganja stručnjaka za digitalno poslovanje i umjetnu inteligenciju na Hrvatskim danima osiguranja 2019. u Opatiji, koje organizira Hrvatski ured za osiguranje. Upravo to pokazuje kako se i na našem tržištu prate i u svakodnevno poslovanje osiguravajućih društava uvode inovativni trendovi u insurtechu, od početnih malih inicijativa usmjerenih na digitalizaciju do prihvaćanja službenih korporativnih strategija širokog opsega.

22. studeni 2024 07:34