
TeleDoc aplikacija - jednim klikom do pomoći u bilo koje doba dana i noći

Iako zdravstvene aplikacije nisu ništa novo, na tržištu u Hrvatskoj uskoro će se pojaviti jedna koja i u tom kontekstu predstavlja nešto doista posebno. Iza naziva TeleDoc, naime, krije se aplikacija koja će vam omogućiti da u bilo koje doba dana i noći razgovarate s liječnikom, pri čemu predstavlja i idealan dodatak raznim postojećim uslugama u području zdravstvene zaštite kao što su putna osiguranja, dodatna zdravstvena osiguranja ali i turističkim paketima u cilju zdravstvene ponude destinacije uz primarne turističke ambulante.
Rad na ovom proizvodu trajao je oko godinu dana, a kako se rodila ideja o takvom proizvodu ispričao nam je Goran Rajčević, generalni direktor TeleDoc Hrvatska.
- Tehnologija nas okružuje i svakodnevno je koristimo u svim područjima našeg interesa, bilo da je u pitanju sport, lifestyle ili zabava. Ta tehnologija omogućava brz, efikasan i dostupan pristup u bilo kojoj djelatnosti ili industriji, zbog čega smo počeli razmišljati na koji bismo je način mogli iskoristiti u nekom području koje je ljudima visoko na listi životnih prioriteta. Shvatili smo da je ljudima najvažnije zdravlje, ali toga postaju svjesni tek kada je ugroženo. Vrlo malo činimo po pitanju prevencije. Čak i kada primijete neke simptome i kada se ne osjećaju dobro, većina krene istraživati na internetu, gdje imate jako puno informacija koje nisu provjerene, ponekad niti točne. U razgovoru s liječnicima doznali smo da oko 30 posto njihovih pacijenata dolaze u trenutku kada više ne mogu izdržati bolove i zdravstveno stanje im se drastično pogoršalo, a glavni razlog je što nisu došli na vrijeme. Također, liječnici ističu da kada pacijenti i dođu kod njih, značajan dio vremena utroše na razuvjeravanje pacijenta da ono što je pročitao na internetu i raznim forumima ne odgovara njihovoj dijagnozi, a tek manji dio na pojašnjavanje dijagnoze i daljnjeg tijeka liječenja. Nadalje, hrvatsko tržište se tijekom turističke sezone poveća za pet puta, umjesto četiri milijuna stanovnika imamo ih 20 milijuna. Naša zdravstvena infrastruktura je namijenjena puno manjem broju ljudi, posebno jer se dio liječnika u tom trenutku, primjerice, nalazi u Slavoniji ili Lici. Putem TeleDoca tijekom turističke se sezone vrlo lako može angažirati i njih, uvodi nas u priču Rajčević.
Sama aplikacija funkcionira izuzetno jednostavno, pa korisnika nakon što je 'skine' i ulogira se, od slobodnog liječnika doslovno dijeli samo jedan klik. U ponudi je nekoliko varijanti proizvoda te godišnje članstvo za jednu osobu, kao i za čitavu obitelj. Prilikom prvog poziva svaki korisnik prolazi kroz svojevrsnu trijažu i stvara se njegov zdravstveni karton. Vrijeme razgovora i broj poziva su neograničeni. Tu je i mogućnost videopoziva, vrlo korisna u slučajevima kada liječniku želite pokazati određene promjene na koži ili ozljede. Takva vrsta usluge od velike je koristi i mladim roditeljima kada tijekom noći pokušavaju djetetu smanjiti temperaturu ili ne mogu procijeniti treba li ga voziti na hitnu, kao i stanovnicima udaljenih, zabačenijih krajeva Hrvatske. Liječnik s kojim korisnik razgovara u ozbiljnim će situacijama sam obavijestiti hitnu i poslati je po vas. Ciljana publika za ovakvu aplikaciju svakako su i oni koji su na radu u inozemstvu i kojima je znatno jednostavnije dobiti savjet ili neku drugu uslugu od liječnika koji govori istim jezikom.
Uz osnovni proizvod TeleDoc Standard, postoji i opcija TeleDoc Travel, kratkoročno pokriće koje se uzima u razdobljima od tjedan dana i osigurava vam kontakt s vašim liječnikom gdje god se nalazili na putovanju. Kao dodatak turističkoj ponudi zamišljen je TeleDoc Tourist koji korisnicima nudi savjete i usluge liječnika na više jezika, kao i uputstva do najbliže ambulante ili ljekarne. Za premium uslugu turistima koji posjećuju Hrvatsku namijenjen je TeleDoc Tourist & Insurance razvijen u suradnji s prestižnim brokerom u osiguranju. U pitanju je proizvod zdravstvenog osiguranja destinacije s pokrićima koje ne obuhvaća klasično putno zdravstveno osiguranje.
Planirani datum istovremenog izlaska TeleDoca na europskom i zapadnom tržištu (Hrvatska, Švicarska, Austrija, Njemačka, Mađarska, Rumunjska) je 1. ožujak, dok izvan EU već posluju u Albaniji, Makedoniji i na Kosovu. Rajčević je nabrojao i nekoliko zanimljivih ideja kako da ta usluga postane dijelom jednog većeg paketa usluga.
- Iskustvo stečeno tijekom 20 godina u osiguranju, gdje sam redovno surađivao s raznim 'kanalima prodaje' te vodio brojne inicijative u razvoju proizvoda i usluga u sinergiji s predmetnim partnerima raznih djelatnosti, potvrdilo je da klijenti žele proizvod prema njihovim potrebama objedinjen u paket usluga. Zahvaljujući svemu tome shvatio sam kako klijenti mijenjaju svoje potrebe. Zdravstveno osiguranje po pitanju digitalizacije stagnira, a na ovaj način ga uključujemo u digitalnu sferu. TeleDoc ne daje osiguranje, ali može biti odličan partner. Također, zar ne bi bilo sjajno da, kada s putničkom agencijom dogovarate putovanje, uz putno osiguranje dobijete i TeleDoc? Iz svake djelatnosti planiramo uzeti jednog do dva partnera: bankarstva, osiguranja, turizma, telekoma... Uvidjeli smo i brojne mogućnosti koje pruža infrastruktura u Hrvatskoj. Uzmimo za primjer Hrvatsku poštu - oni imaju najsnažniji i najveći pristup: u nekim malim selima ili zimi na otocima jedini koji obilaze stanovnike su poštari, smatra Rajčević.
Želja im je imati oko 500 liječnika uključenih u projekt, prvenstveno zbog turističke sezone kada potreba za njima strahovito poraste. Liječnicima se također pruža dobra prilika, posebno jer su u pitanju liječnici obiteljske medicine koji, za razliku od specijalista, nemaju toliko često mogućnost za dodatan rad. Stoga i ne čudi da su njihove prve reakcije na ovu ideju izuzetno pozitivne. Edukacija za liječnike kreće u siječnju, a trenutno pokreću inicijativu uključivanja liječnika i putem njihove udruge. Vrijedi dodati i da liječnik sam određuje kada je dostupan za razgovor s pacijentima i bit će plaćen za onoliko sati koliko je bio dostupan, neovisno o tome koliko je poziva primio.
Za kraj, Goran Rajčević otkrio je i što je još potrebno napraviti prije lansiranja samog proizvoda.
- Ostalo nam je još uskladiti zajednički nastup na tržištu s partnerima, utvrditi hodograme i finalizirati pristup tržištu klijenata za svaki zaseban proizvod TeleDoca. Čitav siječanj i veljača će nam biti testno razdoblje i vjerujem da ćemo 1. ožujka biti spremni, istaknuo je.