
Infografika: Kako tehnologija jede svjetske brendove

Nekada su poznati brendovi vladali svjetskim tržištem. Coca Cola, McDonald's ili Disney bi su globalni predvodnici na početku 21. stoljeća. Ali od tada se tehnologija počela razvijati nešto brže i tehnološke tvrtke polako su počele preuzimati primat.
Tehnološke kompanije su u vrlo kratkom roku s vrha ljestvice skinule neke od najpoznatijih svjetskih kompanija. Prema podacima koje svake godine u svojoj brošuri 'Best Global Brands' objavljuje agencija Interbrand pokazane su vrijednosti svjetskih brendova.
U 2001. godini kumulativna vrijednost svih brendova iznosila je 988 milijardi dolara, dok danas ta vrijednost iznosi 2,1 bilijun dolara, a značajan iznos od ukupne vrijednosti odlazi upravo na tehnološke tvrtke. Prema podacima za 2019. godinu, na prva četiri mjesta smjestili su tehnološki giganti Apple, Google, Amazon i Microsoft.
Zapravo, s kombiniranom vrijednošću od 700 milijardi dolara, tehnološke tvrtke čine polovicu prvih deset najvrednijih brendova na svijetu, s tim da Apple već sedmu godinu zaredom nosi titulu najvrednijeg svjetskog brenda.
Gledajući vrijednost brendova iz 2001. godine, samo je 31 tvrtka ostala na ovoj ljestvici i 18 godina poslije, uključujući Disney, Nike i Coca-Colu dok su rijetke ostale među deset najvrednijih.
Jedna od rijetkih tehnoloških tvrtki koja je izgubila svoje mjesto među deset najvrednijih je Facebook koji je s desetog mjesta pao na četrnaestero zbog raznih kontroverzi koje su ga pogađale.
Najbrže rastući brendovi u 2019. godini
Najbrže rastući brendovi u 2019. godini također pokazuju dominaciju tehnoloških tvrtki, pa tako ovu ljestvicu predvodi MasterCard, Salesforce i Amazon.
Ove su kompanije ostvarile najveće povećanje vrijednosti brenda u ovoj godini, a to zahvaljuju svojoj mogućnosti da predvide promjene i očekivanja svojih korisnika. Sudeći prema ovim podacima zadovoljstvo korisnika je način na koji se vrijednost brenda rapidno povećava.