17. lipnja 1955. godine tvrtka Walt Disney otvorila je danas dobro poznati tematski park, Disneyland, u Anaheimu u Kaliforniji.
Jedna od atrakcija tog tematskog parka bio je i Tomorrowland, Disneyjeva verzija sutrašnjice, pri čemu je sutrašnjica u ovom kontekstu bila 1986. godina. Mnoga se predviđanja nisu ostvarila, neka, iznenađujuće, još funkcioniraju. Poanta? Teško je predvidjeti budućnost, a pogotovo budućnost poslovanja. Možemo se baviti nagađanjima o smjeru u kojem se krećemo, ali u poslu bi ta nagađanja trebala biti točna da bi kompanije opstale na tržištu.
Primjerice, jeste li znali da se količina pohranjenih podataka udvostručila u posljednje dvije godine? Ili da je na svijetu 1.5 milijardi korisnika smartphonea i 5 milijardi korisnika mobilnih uređaja? Ili da prosječan odrasli stanovnik SAD-a troši gotovo dva i pol sata dnevno koristeći mobitel?
Uspješne tvrtke budućnosti bit će one koje će iskoristiti sav potencijal navedenih trendova. Primjerice, tvrtke čija će radna snaga moći obavljati posao od bilo kud i bilo kad jer će imati pristup svim bitnih podacima.
Granice među državama postat će manje važne. Ako vaš posao nije ograničen uredskim zidovima, zašto bi bio ograničen granicama? Do 2016. godine očekuje se da će podatkovni promet, što se smartphonea tiče, narasti za 50 puta, od čega će čak 10 posto imati Kina. Bilo koji posao morat će se prilagoditi novoj informacijskoj tehnologiji.
Promjene neće biti jednostavne. Mlađi radnici nemaju problema u držanju koraka s napretkom tehnologije, ali oni čine tek 35 posto radne snage. Ovako brz rast ipak će zadavati tehnološki problem većini radništva.
Poslovi koji ne žele zaostajati morat će se prilagoditi brzom tempu sutrašnjice.