Preporučeno
StoryEditor

Slušate li svoje zaposlenike?

17. Srpanj 2016.
Piše:
lider.media

Ako mislite da je dovoljno jednom na godinu provesti anketu zadovoljstva zaposlenika ili jednom na godinu reći zaposlenicima da vas zanimaju njihove ideje za poboljšanje poslovanja – imate krivo. Slušati zaposlenike znači redovito, u svako vrijeme i na različite načine biti otvoren za povratne informacije i njihove ideje. Slušati ih znači usaditi tu otvorenost duboko u korporativnu kulturu organizacije. Vaši zaposlenici znaju mnogo više o svim aspektima poslovanja organizacije od vas. Njihovo mišljenje i zadovoljstvo izravno utječu na njihovu angažiranost, pa tako i na vaš poslovni uspjeh. Jedan od razloga zbog kojih zaposlenici nisu aktivno angažirani u svom poslu jest taj što smatraju kako se odluke donose bez njihova sudjelovanja, pa se osjećaju nevažno. Isto tako, nitko se neće truditi pridonijeti novim idejama ako ga nitko ne sluša. Slušanje je i ključni element za stvaranje zdravih odnosa među zaposlenicima i između menadžmenta i zaposlenika.

Pokažite primjerom Počnite od sebe i budite uzor drugima. Odvojite vrijeme za zaposlenike i tretirajte ih kao najvažnijega klijenta. Budite hrabri spremni čuti loše stvari. Ne osuđujte i ne generalizirajte. Kad vam se zaposlenik obrati s problemom ili idejom – aktivno ga slušajte. Stavite u tom trenutku sve na stranu i posvetite mu se potpuno. Budite sigurni da ste sve razumjeli. Zatim djelujte. Poduzmite sve  potrebne radnje kako bi se problem riješio ili primijenilo predloženo rješenje. Zahvalite se na inputu ili ideji. Obavijestite zaposlenika što ste poduzeli. Tu leži tajna uspjeha i motivacije – kad se zaposlenici na konkretnim primjerima uvjere da se njihov input cijeni i da mogu pridonijeti razvoju organizacije, aktivirat će se. Isto tako, ako vam se zaposlenik obrati s nekom brigom ili problemom koji se tiče njega i njegova rada, pokažite da vam je stalo. Stvorite odnos povjerenja. Pokušajte zajedno naći rješenje, jedino će tako obje strane biti zadovoljne. Često se događa da zaposlenici odlaze iz organizacije zbog problema koji se mogao riješiti, a nije zbog nedostatka otvorene komunikacije.

Povratna informacija Osigurajte kanale za prikupljanje povratnih informacija i ideja. Jednom na godinu provedite opsežnu anketu zadovoljstva zaposlenika koja će vam pomoći detektirati probleme organizacije i kojom ćete izmjeriti angažiranost zaposlenika. U međuvremenu provodite redovite kratke ankete kako biste što ranije otkrili moguće probleme. Iskoristite prikupljene podatke i nemojte ih ni u kojem slučaju uzimati zdravo za gotovo. Problemi neće nestati. Riješite ih. Obavijestite zaposlenike o rezultatima i konkretnim postupcima kojima ćete ih nastojati riješiti. Ankete mogu biti vrlo korisne i pri odlučivanju. Savjetujte se sa zaposlenicima. Pitajte ih što misle. Uključite ih u odlučivanje. Tako ćete dobiti njihov input, ali i priliku da iznesete svoje stajalište te tako povećate mogućnost da se zaposlenici slažu s vašom odlukom. Osigurajte komunikacijske kanale koji su uvijek otvoreni i potičite otvorenu komunikaciju u svakom trenutku između zaposlenika te između zaposlenika i menadžmenta. Iskoristite prednosti današnje tehnologije – Yammer, Jive, Tibber i slične aplikacije na principu društvenih mreža  za internu komunikaciju o različitim temama. Bilo da je riječ o teambuildingu bilo o promjenama koje razmišljate uvesti organizaciji, takve su aplikacije vrlo koristan alat za razmjenu mišljenja. Posebno su korisne za poticanje predlaganja ideja zaposlenika o kojima ćete otvoreno moći komunicirati i svi će biti uključeni.

Inovacijska platforma Otiđite korak dalje i osmislite interne načine razmjene povratnih informacija i ideja, prilagodite komunikaciju svojoj organizaciji i svojim idejama. U Sense Consultingu razvili smo internu inovacijsku platformu koja omogućava zaposlenicima uvijek dostupno i konstruktivno predlaganje ideja, bilo da je riječ o postojećem, prijedlozima novih aspekata poslovanja bilo o internim poboljšanjima. Platforma osigurava i mehanizme evaluacije i razvoja ideja, a isto tako osigurava da su svi uključeni u proces te mogu pridonijeti svojim prijedlozima. Zaposlenici su gorivo koje pokreće organizaciju. Oni su ti koji grade poslovanje i provode strategiju poslovanja. Slušanjem zaposlenika možete mnogo naučiti o svojoj organizaciji. Otkrit ćete što ih motivira za rad, a što ih koči – rješavanjem tih problema postiže se visoka angažiranost. U organizacijama koje razvijaju kulturu slušanja zaposlenici se osjećaju povezanije s poslodavcem te su motiviraniji u ispunjenju ciljeva organizacije. Informacije potrebne za poboljšanja i rješenja problema dostupne su vam i samo čekaju da ih iskoristite. Slušanjem zaposlenika bit ćete korak ispred.

Dijana Radečić

22. studeni 2024 17:05