Što i kako
StoryEditor

Business partnering - Karakteristike koje trebaju imati pripadnici nove generacije kontrolinga

11. Listopad 2019.
U svijetu u kojem su promjene sve brže, digitalizacija ruši prepreke te se doslovno ništa ne čini nemogućim, stoga financijska i kontroling funkcija mora napraviti iskorak kako bi postigla svoju krajnju dodatnu vrijednost – vrhunsko poslovno partnerstvo s internim klijentima, a to su ponajprije menadžerifoto Getty Images/istockphoto
Financijska i kontrolinška funkcija kompanije moraju iskoračiti prema vrhunskome poslovnom partnerstvu s internim klijentima. Poslovni partner mora se snažno povezati s internim klijentom, provoditi vrijeme s njim te doista razumjeti njegove specifične potrebe i zahtjeve te na njih reagirati individualno. S obzirom na to da se promjene događaju često, uvijek mora ostati znatiželjan

U svijetu u kojem su promjene sve brže digitalizacija ruši zapreke te se doslovno ništa ne čini nemogućim, stoga financijska i kontroling funkcija mora napraviti iskorak kako bi postigla svoju krajnju dodatnu vrijednost – vrhunsko poslovno partnerstvo s internim klijentima, a to su ponajprije menadžeri. Radeći za Heineken posljednjih petnaest godina, imao sam priliku vidjeti, i sudjelovati, u razvijanju kontrolinga u tom smjeru.

Naime, svoj razvoj prema načelu 'business partneringa' počeli smo prije nekih deset godina suočavajući se s mnogo istih izazova kao i druge kompanije tijekom te transformacije. Naši zaposlenici u financijama i kontrolingu prvo su morali steći odgovarajuće kompetencije i smanjiti količinu vremena koje ulažu u neke od svojih redovitih aktivnosti, prije svega izvještavanje i analitiku, kako bi se mogli zaista posvetiti internim klijentima. Tada je bilo potrebno ulagati u automatizaciju, digitalizaciju te postavljanje jasnih prioriteta i ograničenja portfelja usluga poslovnih partnera. Osim toga, potrebno je neko vrijeme da se stekne pravo znanje i poslovno razumijevanje internoga klijenta te da budete prihvaćeni kao poslovni partner. Nadalje, naši su interni klijenti također morali naučiti da je tu sad poslovni partner koji želi sudjelovati u razgovoru i biti njegov kreativni dio.

Put transformacije

image
Sebastian Strobl, financijski direktor tvrtke Heineken Hrvatska jedan je od predavača na 7. međunarodnoj konferenciji o kontrolingu, koja će se održati u organizaciji konzultantske tvrtke Kontroling Kognosko i Lider 15. studenoga u Zagrebu
foto
Poslovno partnerstvo zahtijeva nov i jedinstven skup znanja i kompetencija, kojima kolege u kontrolingu dosad nisu bili toliko izloženi. Profil funkcionalnih kompetencija za poslovne partnere stoga smo upotpunili skupom menadžerskih kompetencija u komunikaciji, upravljanju odnosima i drugim menadžerskim vještinama. Danas, ovdje u Hrvatskoj, postigli smo vrlo dobar napredak u ispunjavanju naše vizije kontrolinga i financija unutar Heinekena da postanemo vrhunski poslovni partneri. No iako smo postigli određene uspjehe posljednjih godina, nedostaju još neki koraci da bismo ostvarili zacrtanu viziju. Bili smo uistinu uspješni, ali otkad smo krenuli na put transformacije u poslovno partnerstvo, svijet se nastavio ubrzano mijenjati. Posljednjih nekoliko godina pojavili su se potpuno novi izazovi. Stariji informacijski sustavi, pa čak i SAP, više ne podržavaju trenutačne zahtjeve: reakcije u stvarnom vremenu, fleksibilnost, digitalnost. Informacije i analitika trebaju biti usmjereni prema naprijed, a ne gledati unatrag. Složenost današnjeg okružja zahtijeva još veću fleksibilnost u ad hoc analitici i rudarenju podataka općenito. Naši podaci i sustavi za izvještavanje za to još nisu dovoljno dobro pripremljeni.

Veća očekivanja

Istodobno, povećala se razina znanja i sposobnosti koji se očekuju od poslovnih partnera. Danas je razumijevanje poslovanja potrebno duž cijelog lanaca vrijednosti i više nije usredotočeno na jednu specifičnu funkciju. Osim toga, ljudi moraju biti u stanju raditi agilno i 'prebacivati' ​​se između različitih 'scrum' timova i svakodnevnih rutinskih zadaća. Izgradnja i održavanje ovoga krosfunkcionalnog odnosa uzima se zdravo za gotovo i jako je poželjno zadobiti poštovanje internih klijenata. Sve u svemu, unutar ove šume zahtjeva poslovni partneri moraju biti u mogućnosti navigirati i pojednostavnjivati na način da ono što je najvažnije ostane u fokusu.

Što nam onda sada nedostaje? Uskoro ćemo napraviti veliku promjenu u našim sustavima prelaskom na S4/HANA i Central Finance, za koje vjerujem da će stvoriti golem napredak u raznim područjima. I stalno trebamo iznova naglašavati fokus na ljude i njihov razvoj. Iako vjerujem da smo predvodnici u tom području, uvijek možemo učiniti nešto bolje.

Što je uistinu važno

Uzimajući u obzir sve ove potrebne kompetencije, kako zapošljavati za budući uspjeh? Kako odrediti prioritete među svim tim zahtjevima? Još mnogi vjeruju da su čvrste funkcionalne kompetencije od temeljne važnosti. No je li to zaista tako? Ako vam nedostaju funkcionalne kompetencije, možete li ih naučiti? Kao što smo svi mi učili tijekom naših karijera? Vjerujem da je tako.
Ali ako vam nedostaje znatiželja za razumijevanje vašega internog, ali i vanjskoga klijenta, što je ključni faktor uspjeha za poslovne partnere, to ne možete tako lako promijeniti samo zato što je to sada dio vašeg opisa posla. To se odnosi na mnoge različite osobine, poput agilnosti, sposobnosti za suradnju, ali i sposobnosti dosljednoga mijenjanja nakon promjene.

Snažna povezanost

U prošlosti sam naučio da ono što zaista utječe na poslovno partnerstvo jest to da se snažno povežete sa svojim internim klijentom, da provodite vrijeme s njim (npr. na tržištu ako djelujete kao 'commerce business partner' ili u proizvodnom pogonu ako ste 'supply chain business partner') te da stvarno razumijete njihove specifične potrebe i zahtjeve. I na njih reagirate individualno. A kako se promjene često događaju, uvijek morate ostati znatiželjni. Znatiželja je nešto što ne može naučiti. I mnoge druge prije spomenute sposobnosti ne mogu se lako naučiti. Sljedeća generacija poslovnih partnera jednostavno ih mora imati u sebi! To je razlog zašto nam je, kad zapošljavamo za uspjeh, važniji način razmišljanja od funkcionalnih kompetencija.

22. studeni 2024 13:14