Kako odabrati najbolji način rada za pojedine projekte oblikovanja brend strategije i vizualnog identiteta, objasnila je za Lider Mila Marina Burger, partnerica u zagrebačkom studiju za branding, dizajn i komunikacije Filburg.
Tri vrste rada
Odabrati najbolji način rada za neku organizaciju zavisit će o nekoliko faktora - koliko brzo nešto treba napraviti, postoji li budžet za angažiranje vanjskih stručnjaka te postoje li u mreži dobavljača i kontakata firme kvalitetni timovi koji mogu napraviti posao na vrijeme i kako treba. Postoje u principu tri vrste rada na ovakvim projektima, bez obzira radi li se o izgradnji novog brenda ili repozicioniranju postojećeg.
#1 Sve se odrađuje interno
Prvi način je da se sve napravi interno jer postoji dovoljan broj kvalitetnih stručnjaka i visoka razina organiziranosti koja će osigurati da se stvari zaista dogode unutar nekih razumnih rokova.
#2 Suradnja s agencijama i studijima
Druga vrsta rada na takim projektima je kad interni tim surađuje s jednom ili više vanjskih dizajnerskih agencija ili studija za brendiranje.
#3 Sve odrađuje vanjski tim
Treća vrsta organizacije projekta oblikovanja novog brenda i vizualnog identiteta je kad se zadatak povjeri vanjskom timu. To je idealna varijanta za visoko specijalizirane manje firme ili organizacije koje interno nemaju taj tip kapaciteta (i ne trebaju ih imati) i fokusirane su na svoju branšu, glavni proizvod ili uslugu.
Kako to funkcionira u Filburgu
Startupi i male firme nas u pravilu angažiraju kao jedine eksperte da radimo na određenim zadacima ili im pomognemo doći do nekih rješenja i interno odrede jednu osobu koja vodi projekt i preko koje ide sva komunikacija s Filburgom. U tim slučajevima radimo usko s menadžmentom i internim prodajnim, marketinškim i dizajnerskim timom, ako postoji.
Javna uprava i međunarodne organizacije obično imaju 'bazene' eksperata s kojima rade, tako da je Filburg jedan od timova koji rade na određenom projektu. Iz dosadašnjeg iskustva, ovakav tip organizacija interno ima male timove koji imaju znanja iz dizajna, osmišljavanja sadržaja i produkcije koji eventualno mogu implementirati neki redizajn, ne i kreirati ga u cijelosti. Najbolji scenarij je onaj koji osigurava da jednom kad su strategija i vizualni identitet kao prva manifestacija branda završeni, oni budu konzistentno primijenjeni. Dakle, da komunikacija bude sadržajem i kanalima usklađena, a vizualna komunikacija izvedena na visokoj razini. To se može postići tako da, ako interno ne postoje dizajnerski i marketinški timovi, da se nastavi raditi s vanjskim stručnjacima ili da, ako postoji interni tim, on preuzme kreativnu palicu i nastavlja dalje pridržavajući se postavljenih principa.
Izgradnja reputacije je dugoročan proces i ne može završiti jednom kad je napravljena strategija brenda i vizualni identitet. Ako razmislite o nekim brandovima koje volite ili im se divite, to su u pravilu entiteti koji postoje najmanje desetak godina.