Što i kako
StoryEditor

SEDAM razloga zašto trebate brendirati kvalitetu

17. Lipanj 2020.
mjerenje kvalitete
Primjer brendinga u obrtu Strojarstvo Horvat Production, vl. Ervin Horvat

Danas pričati o kvaliteti proizvoda i usluga je već postalo toliko uključeno u rječnik svake organizacije, da više ne potiče pretjerani interes. Sve je kvalitetno. Ako je sve kvalitetno kako onda donijeti odluku o odabiru najkvalitetnijeg između kvalitetnog? Koje je mjerilo kvalitete? Tko donosi odluku što je kvalitetno, a što nije? Pred vašim kupcima i klijentima su danas posebno teške odluke koje jednostavno morate opravdati da bi dobili povjerenje i kupnju.

Svima je poznata široko primjenjiva fraza „omjer cijene i kvalitete“ koja objašnjava prihvatljivost karakteristika i vrijednosti proizvoda i usluga po prihvatljivoj cijeni. Na prije postavljeno pitanje o vrednovanju kvalitete ključna je potreba kupca. Kupac određuje koliko treba i želi kvalitetno, koliko im vrijedi ta kvaliteta i zašto bira točno određenu razinu kvalitete. Kad smo mi kupci kako biramo? Pa uvijek tražimo najkvalitetnije po najboljoj cijeni. Percepcija kvalitete je zapravo emotivne prirode, koja se gradi na činjenicama i certifikatima.

No, kako klijentima možete ponuditi vašu opciju kvalitete na odabir i procjenu, kao najkvalitetniji izbor? Tako što ćete potvrditi kvalitetu vaših proizvoda i usluga i to brendirati.

image
Obrt Strojarstvo Horvat Production
foto

Potvrđivanje kvalitete možete riješiti neovisnim analizama i certificiranjem, kako su to riješili i u obrtu Strojarstvo Horvat Production, vlasnika gospodina Ervina Horvata u suradnji s Marinorm ISF© certifikacijskom kućom.

Navesti ću 8 razloga zašto trebate brendirati kvalitetu vaših proizvoda ili usluga, te na kraju priču Obrta Strojarstvo Horvat Production u vlasništvu gospodina Ervina Horvata i njihovog certifikacijskog brendinga.

1. Osviještenost kupaca o vašoj kvaliteti

I brending i kvaliteta postoje samo zbog kupaca. Postizanje certificiranosti kvalitete je najčešće zato jer kupac to traži. Brending kvalitete kreće tek po uspješnoj certificiranosti prema nekom od standarda kvalitete. Kupci poklanjaju svoje povjerenje tek kad su uvjereni da iza vaših proizvoda i usluga stoji kvaliteta koja njima odgovara. No ukoliko aktivno ne prezentirate kupcima činjenicu o kvaliteti, osviještenost će izostati. Isticanjem svih vaših certifikata i izvrsnih karakteristika proizvoda i usluga te njihovih benefita, dajete garanciju da će biranjem vaših proizvoda i usluga kupac dobiti željeno zadovoljstvo.

Osviještenost i zadovoljstvo kupaca manifestiraju se kroz rast prodaje, a to je na kraju i jedino bitno. Za rast prodaje vjerujem da ćete učiniti sve, pa tako i brendirati vlastitu kvalitetu.

2. Spremnost na organizacijski razvoj

Brending i kvaliteta osim zbog kupaca postoje i zbog organizacijskog razvoja.  Brendirati poslovnu izvrsnost, tema koju neprekidno zastupam, je odnos prema kontinuiranom organizacijskom razvoju. Kad brendirate kvalitetu tada najširoj javnosti ističete koliko ste i interno uređeni i koliko svaka informacija koja pružate u javnost ima svoje značenje i koliko vam je važno što pratite trendove i uvijek ste na raspolaganju vašim partnerima za nove ideje. Postavili ste sustav ne zato da takav nepromijenjen stoji i stagnira, nego da razvijate i stalno ostvarujete još bolje poslovne rezultate. Koristite kvalitetu kao interni motivator za razvoj novih prilika te postignute rezultate brendirajte.

3. Otvorenost na lokalnu suradnju i društveno odgovorno poslovanje

Brendirane organizacije uvijek plijene pozornost javnosti, a naročito u lokalnoj sredini gdje su često puta pokretač razvoja lokalne sredine za dobavljače i partnere, poslodavci velikog broja zaposlenika ujedno i lokalnog stanovništva i donatori i sponzori raznih događaja i aktivnosti te pomoći potrebitim pojedincima. Za svako društveno odgovorno ponašanje organizacija biva višestruko nagrađena i kroz poštovanje i kroz tržište. Brendiranjem kvalitete organizacija izražava otvorenost na pristupanje pojedinaca i društva prema organizaciji. Kroz brending kvalitete prezentirate lokalnoj ili široj zajednici društveno odgovorne prakse koje činite i želite činiti,  pozivate lokalne dobavljače na suradnju, tražite i nudite kvalitetu.

4. Postizanje dominacije u branši

Kad čitate vizije i misije organizacija na njihovim web stranicama, teži se postizanju dominacije u branši, liderstva na nacionalnoj ili međunarodnoj razini. To je super, no u većini slučajeva vizija je i zadnji korak. Slično kao i s dobivanjem certifikata. A zapravo bi trebao biti početak. Predstavljanjem znanja u branši, poslovne ekspertize iz domene proizvoda i usluga, koji predstavljaju vaš know-how, postajete sve više odlučujući faktor kod odabira proizvoda i usluga, radi dodatnog savjetovanja i podrške u odnosu na konkurente. Takvi proizvodi i usluge su s dodanom vrijednošću. Da bi ostvarili vašu viziju, kvalitetu je potrebno brendirati kroz personalizirani pristup. Znanje i tehnologije stvaraju kvalitetne proizvode i usluge, a o tome morate pričati.

image
Obrt Strojarstvo Horvat Production
foto

5. Stvaranje lanca vrijednosti

Ja bih to nazvala lanac kvalitete, što znači da svaka karika, odnosno svaki kupac od svog dobavljača traži i prima optimum kvalitete i oplemenjenu vrijednost novonastalih proizvoda i usluga, pruža svom kupcu, koji je slijedeći u nizu. Na takav način nastaju proizvodi i usluge visoke vrijednosti,  gdje onaj krajnji korisnik, potrošač, uživa u premium kvaliteti. Brendiranjem vlastite kvalitete zapravo privlačite iste takve kupce i dobavljače čije robe i usluge također imaju takvu razinu ili ih vlastitim brendom, uvjetno rečeno, tjerate postizanju kvalitete iste razine. Lanac vrijednosti uvijek povlači za sobom cijeli niz uključenih strana i prenosi se s jedne strane na drugu, jer svaka postiže dominaciju u branši vlastitom poslovnom izvrsnošću.

6. Zakonska usklađenost

Kakve veze ima certifikacijski brending kvalitete i zakonska usklađenost? Organizacija ne može biti certificirana ukoliko nije usklađena zakonski točno prema djelatnosti. Stoga brendirajući kvalitetu, zapravo ćete potvrditi i prema društvu, institucijama i prema partnerima da je vaše poslovanje pouzdano i da kroz pružene proizvode i usluge garantirate zakonsku usklađenost. Svakako želite izbjeći poslovanje s partnerom koji nema zakonski uređeno područje djelatnosti koje je vama bitno. Kako se osigurati? Zatražite certifikat!

7. Procesna učinkovitost

Procesna učinkovitost rezultira isporukom proizvoda i usluga, kvalitetno, brzo i uz minimalne troškove. Brending certifikata kvalitete je temeljen na dokazivanju optimalnih i dosljednih uvjeta u vašim organizacijskih procesima, od postavljenih kriterija učinkovitosti, do postupanja s nesukladnostima. Nesukladnosti moraju ovom prilikom biti spomenute, jer savršenstvo ne postoji. Često puta na mojim uvodnim razgovorima, predstavnici organizacija prezentiraju svoje poslovanje i svoje procese savršenima. Sve funkcionira normalno, nema problema, ne treba ništa poboljšavati. Razlog tome je što je teško i nije nikako prihvatljivo pričati o internim problemima, kojih uvijek, ponavljam, uvijek ima, strancima. No zato smo tu, da bi pružili podršku u certifikacijskom brendiranju vaše kvalitete.  Brendiranjem kvalitete dokazujete da vodite brigu o procesnim izazovima i da niti jedan proces ili dio procesa nije zanemaren i da kupac ili klijent zbog toga neće biti zakinut ili oštećen.

U nastavku pročitajte što sve čini Obrt Strojarstvo Horvat Production izvrsnim primjerom certifikacijskog brendinga i što znači ovih 7 razloga u njihovoj praksi.

Obrt Strojarstvo Horvat Production je iz malog obiteljskog posla prerastao u ozbiljnog globalnog konkurenta, koji svoje proizvode na području reklamnih stalaka i ostalih metalnih kućišta, plasira na svjetskom tržištu. Jednostavnost pristupa poslu i fokus na razvoj i širenje, rezultirala je održivim rastom. Fleksibilnost i uslužnost prema kupcima glavni je ključ uspjeha. Obrt Strojarstvo Horvat Production pristupa razvoju poslovanja mnogo ozbiljnije nego mnoge druge tvrtke, gdje sa preko 60 zaposlenih u trenutno osjetljivoj metalskoj djelatnosti, pruža dodanu vrijednost za tržište i dodanu vrijednost za zaposlene.

Svaka proizvodnja, pa tako i ova, nosi svakodnevne poslovne izazove u obliku dovoljnog broja kompetentnih zaposlenika, potrebnih roba i usluga te intelektualnog i financijskog kapitala. Upravo je vizija vlasnika I sposobnost rješavanja spomenutih izazova, dovela do poslovnog uspjeha. Sve vrijednost ovog obrta se brižljivo  njeguju kroz sustave upravljanja kvalitetom ISO 9001:2015 i okolišem ISO 14001:2015 i kontinuirano doprinose daljnjem ostvarenju poslovnih ciljeva.  Bilo da se radi o boljoj proizvodnoj učinkovitosti I uštedama, poboljšanju informatizacije procesa, boljoj interakciji s kupcima, smanjenim otiskom u okolišu ili boljem zadovoljstvu zaposlenika, sve to čini Obrt Strojarstvo Horvat Production uspješnim poslovnim subjektom i poželjnim poslodavcem.

Organiziranost, motivacija i marljivost zaposlenika koji predano, točno prema zahtjevu kupaca, stvaraju iznimnu kvalitetu vrhunski dizajniranih i opremljenih metalnih stalaka, u skladu sa marketinškim trendovima, čine naše iskustvo kupovanja u trgovinama doživljajem. Zasluge za poslovni uspjeh uz vlasnika gospodina Ervina Horvata, dijeli predani tim zaposlenika koji sve ideje I zahtjeve kupaca prevode u djelo.

Osim spomenute poslovne izvrsnosti, Obrt Strojarstvo Horvat Production, vlasnika Ervina Horvata, krasi i izvrsnost poslodavca. Iako Obrt ne posjeduje formalno ustrojeni odjel za upravljanje ljudskim resursima, vlasnik i najuži krug voditelja poslovnih procesa kvalitetno upravljaju organizacijom od preko 60 zaposlenika.

 

Rad na najnovijim strojevima uz kontinuirano ulaganje u opremu i infrastrukturu i modernu i uređenu radnu okolinu, je izvrsna motivacija za svakog zaposlenika ove metalske struke. Pristup radu je projektno orijentiran gdje se od zaposlenika očekuje samostalnost u obavljanju radnih zadataka koji su jasno utvrđeni i jasno se nadziru.

Vođenje tima zaposlenika u proizvodnji i fokus na dosljednu i svakodnevnu komunikaciju svih razina zaposlenika i dodatno uključivanje vlasnika u tu komunikaciju, definitivno su najbolja praksa svih do sada auditiranih subjekata. Uključivanjem u certifikacijski postupak procjene prema ISF white© Employee respect kriterijima, utvrđeno je da Obrt Strojarstvo Horvat Production posjeduje izvrsne radne uvjete u metalskoj grani industrije u obradi i finalizaciji metalnih stalaka.

“Izvrsni radni uvjeti – najbolji u metalskoj branši”

Optimalno organizirano radno vrijeme, visoko stimulativna primanja odlični međuljudski odnosi i kreativni poslovi uzrok su visokog zadovoljstva zaposlenika čime je Obrt Strojarstvo Horvat Production idealan poslodavac za sve kvalificirane specijaliste metalske struke svih obrazovnih razina. Zaposleni u proizvodnji imaju na raspolaganju svu vrhunsku i najmoderniju tehnološko-tehničku opremu za rad te čime su posebno ponosni u Obrtu, svi zaposleni imaju i najkvalitetniju radno zaštitnu opremu. Briga o zdravlju i zaštiti na radu svih zaposlenika je jedan od najvažnijih prioriteta vlasnika.

Također vlasnik obrta iskazuje prema zaposlenima koji se nađu u težim životnim situacijama visoku razinu empatije te pomaže nesebično na adekvatan način. Upravo iz tog razloga je razina zajedništva i kvalitetnog timskog duha jedna od najboljih od svih certificiranih organizacija, što samo dokazuje da za upravljanje ljudskim resursima treba najviše uložiti osobnu komunikaciju i pružiti zaposlenima poštovanje na što svaki zaposlenik uzvraća vjernošću i odanošću te marljivim zalaganjem u ostvarenju poslovnih ciljeva.

 Primjenom ISF white© Employee respect kriterija Obrt Strojarstvo Horvat Production će u narednom periodu i dalje razvijati benefite i raditi na povećanju zadovoljstva zaposlenika, kako bi neprekidno podizali kvalitetu odnosa poslodavac – zaposlenik. Upravo iz tih razloga Najbolji poslodavac u kategoriji obrta, certifikacijom ISF white© Employee respect odabran je Obrt Strojarstvo Horvat Production, vlasnika Ervina Horvata.

Marijana Staneković

direktorica Marinorm d.o.o. i vlasnica certifikacijskog brenda ISF© International-Standard-Forum.

Kroz 20-godišnje iskustvo rada u poslovnim sustavima i vlastitoj tvrtki sa vrlo širokim presjekom organizacija iz raznih djelatnosti iz Hrvatske i regije, stekla izuzetno veliko praktično znanje o sustavima i standardima te prepoznavanju najboljih poslovnih praksi. Kroz certifikacijske i edukacijske usluge s klijentima gradi partnerske odnose na obostrano zadovoljstvo.

22. studeni 2024 08:43