Danas pričati o kvaliteti proizvoda i usluga je već postalo toliko uključeno u rječnik svake organizacije, da više ne potiče pretjerani interes. Sve je kvalitetno. Ako je sve kvalitetno kako onda donijeti odluku o odabiru najkvalitetnijeg između kvalitetnog? Koje je mjerilo kvalitete? Tko donosi odluku što je kvalitetno, a što nije? Pred vašim kupcima i klijentima su danas posebno teške odluke koje jednostavno morate opravdati da bi dobili povjerenje i kupnju.
Svima je poznata široko primjenjiva fraza „omjer cijene i kvalitete“ koja objašnjava prihvatljivost karakteristika i vrijednosti proizvoda i usluga po prihvatljivoj cijeni. Na prije postavljeno pitanje o vrednovanju kvalitete ključna je potreba kupca. Kupac određuje koliko treba i želi kvalitetno, koliko im vrijedi ta kvaliteta i zašto bira točno određenu razinu kvalitete. Kad smo mi kupci kako biramo? Pa uvijek tražimo najkvalitetnije po najboljoj cijeni. Percepcija kvalitete je zapravo emotivne prirode, koja se gradi na činjenicama i certifikatima.
No, kako klijentima možete ponuditi vašu opciju kvalitete na odabir i procjenu, kao najkvalitetniji izbor? Tako što ćete potvrditi kvalitetu vaših proizvoda i usluga i to brendirati.
Potvrđivanje kvalitete možete riješiti neovisnim analizama i certificiranjem, kako su to riješili i u obrtu Strojarstvo Horvat Production, vlasnika gospodina Ervina Horvata u suradnji s Marinorm ISF© certifikacijskom kućom.
Navesti ću 8 razloga zašto trebate brendirati kvalitetu vaših proizvoda ili usluga, te na kraju priču Obrta Strojarstvo Horvat Production u vlasništvu gospodina Ervina Horvata i njihovog certifikacijskog brendinga.
1. Osviještenost kupaca o vašoj kvaliteti
I brending i kvaliteta postoje samo zbog kupaca. Postizanje certificiranosti kvalitete je najčešće zato jer kupac to traži. Brending kvalitete kreće tek po uspješnoj certificiranosti prema nekom od standarda kvalitete. Kupci poklanjaju svoje povjerenje tek kad su uvjereni da iza vaših proizvoda i usluga stoji kvaliteta koja njima odgovara. No ukoliko aktivno ne prezentirate kupcima činjenicu o kvaliteti, osviještenost će izostati. Isticanjem svih vaših certifikata i izvrsnih karakteristika proizvoda i usluga te njihovih benefita, dajete garanciju da će biranjem vaših proizvoda i usluga kupac dobiti željeno zadovoljstvo.
Osviještenost i zadovoljstvo kupaca manifestiraju se kroz rast prodaje, a to je na kraju i jedino bitno. Za rast prodaje vjerujem da ćete učiniti sve, pa tako i brendirati vlastitu kvalitetu.
2. Spremnost na organizacijski razvoj
Brending i kvaliteta osim zbog kupaca postoje i zbog organizacijskog razvoja. Brendirati poslovnu izvrsnost, tema koju neprekidno zastupam, je odnos prema kontinuiranom organizacijskom razvoju. Kad brendirate kvalitetu tada najširoj javnosti ističete koliko ste i interno uređeni i koliko svaka informacija koja pružate u javnost ima svoje značenje i koliko vam je važno što pratite trendove i uvijek ste na raspolaganju vašim partnerima za nove ideje. Postavili ste sustav ne zato da takav nepromijenjen stoji i stagnira, nego da razvijate i stalno ostvarujete još bolje poslovne rezultate. Koristite kvalitetu kao interni motivator za razvoj novih prilika te postignute rezultate brendirajte.
3. Otvorenost na lokalnu suradnju i društveno odgovorno poslovanje
Brendirane organizacije uvijek plijene pozornost javnosti, a naročito u lokalnoj sredini gdje su često puta pokretač razvoja lokalne sredine za dobavljače i partnere, poslodavci velikog broja zaposlenika ujedno i lokalnog stanovništva i donatori i sponzori raznih događaja i aktivnosti te pomoći potrebitim pojedincima. Za svako društveno odgovorno ponašanje organizacija biva višestruko nagrađena i kroz poštovanje i kroz tržište. Brendiranjem kvalitete organizacija izražava otvorenost na pristupanje pojedinaca i društva prema organizaciji. Kroz brending kvalitete prezentirate lokalnoj ili široj zajednici društveno odgovorne prakse koje činite i želite činiti, pozivate lokalne dobavljače na suradnju, tražite i nudite kvalitetu.
4. Postizanje dominacije u branši
Kad čitate vizije i misije organizacija na njihovim web stranicama, teži se postizanju dominacije u branši, liderstva na nacionalnoj ili međunarodnoj razini. To je super, no u većini slučajeva vizija je i zadnji korak. Slično kao i s dobivanjem certifikata. A zapravo bi trebao biti početak. Predstavljanjem znanja u branši, poslovne ekspertize iz domene proizvoda i usluga, koji predstavljaju vaš know-how, postajete sve više odlučujući faktor kod odabira proizvoda i usluga, radi dodatnog savjetovanja i podrške u odnosu na konkurente. Takvi proizvodi i usluge su s dodanom vrijednošću. Da bi ostvarili vašu viziju, kvalitetu je potrebno brendirati kroz personalizirani pristup. Znanje i tehnologije stvaraju kvalitetne proizvode i usluge, a o tome morate pričati.
5. Stvaranje lanca vrijednosti
Ja bih to nazvala lanac kvalitete, što znači da svaka karika, odnosno svaki kupac od svog dobavljača traži i prima optimum kvalitete i oplemenjenu vrijednost novonastalih proizvoda i usluga, pruža svom kupcu, koji je slijedeći u nizu. Na takav način nastaju proizvodi i usluge visoke vrijednosti, gdje onaj krajnji korisnik, potrošač, uživa u premium kvaliteti. Brendiranjem vlastite kvalitete zapravo privlačite iste takve kupce i dobavljače čije robe i usluge također imaju takvu razinu ili ih vlastitim brendom, uvjetno rečeno, tjerate postizanju kvalitete iste razine. Lanac vrijednosti uvijek povlači za sobom cijeli niz uključenih strana i prenosi se s jedne strane na drugu, jer svaka postiže dominaciju u branši vlastitom poslovnom izvrsnošću.
6. Zakonska usklađenost
Kakve veze ima certifikacijski brending kvalitete i zakonska usklađenost? Organizacija ne može biti certificirana ukoliko nije usklađena zakonski točno prema djelatnosti. Stoga brendirajući kvalitetu, zapravo ćete potvrditi i prema društvu, institucijama i prema partnerima da je vaše poslovanje pouzdano i da kroz pružene proizvode i usluge garantirate zakonsku usklađenost. Svakako želite izbjeći poslovanje s partnerom koji nema zakonski uređeno područje djelatnosti koje je vama bitno. Kako se osigurati? Zatražite certifikat!
7. Procesna učinkovitost
Procesna učinkovitost rezultira isporukom proizvoda i usluga, kvalitetno, brzo i uz minimalne troškove. Brending certifikata kvalitete je temeljen na dokazivanju optimalnih i dosljednih uvjeta u vašim organizacijskih procesima, od postavljenih kriterija učinkovitosti, do postupanja s nesukladnostima. Nesukladnosti moraju ovom prilikom biti spomenute, jer savršenstvo ne postoji. Često puta na mojim uvodnim razgovorima, predstavnici organizacija prezentiraju svoje poslovanje i svoje procese savršenima. Sve funkcionira normalno, nema problema, ne treba ništa poboljšavati. Razlog tome je što je teško i nije nikako prihvatljivo pričati o internim problemima, kojih uvijek, ponavljam, uvijek ima, strancima. No zato smo tu, da bi pružili podršku u certifikacijskom brendiranju vaše kvalitete. Brendiranjem kvalitete dokazujete da vodite brigu o procesnim izazovima i da niti jedan proces ili dio procesa nije zanemaren i da kupac ili klijent zbog toga neće biti zakinut ili oštećen.
U nastavku pročitajte što sve čini Obrt Strojarstvo Horvat Production izvrsnim primjerom certifikacijskog brendinga i što znači ovih 7 razloga u njihovoj praksi.