I dalje sam velika zaljubljenica MARVEL-a i uporno odolijevam svima koji u tom izričaju vide nedorečenost, površnost, nedovoljno stvarnih filmskih efekata. Jer… volim priče i obožavam bajke i kad se uvalim u najbliži kino stolac do platna, postajem dio upravo takvih na 90 minuta živućih fikcija. A priče i bajke pune su metafora. Onih koji su kao most od realnog prema nerealnom i od naše svakodnevne svijesti prema POLJU MOGUĆEG.
Metafore nadilaze sva druga stilska izražajna sredstva jer su u današnjem užurbanom svijetu kao stvorene da opišu ono što vidimo i osjećamo. Sigurno ste se sreli s organizacijama koje sebe nazivaju obiteljskim tvrtkama ili s onima koji sebe karakteriziraju kao donosioce promjena. Sve su to metafore koje su imale cilj u jednoj rečenici pojasniti puno više. Tvrtke koje su nosioci promjena zapravo o sebi žele reći da su pola koraka ispred svih, da su otvorene i fleksibilne i da budućnost već pripada njima. Na drugoj strani obiteljski biznis podrazumijeva da unutar organizacije vrijede druga pravila i da se više vrednuje ravnoteža između privatnog i poslovnog nego stalno utrkivanje na tržištu.
Jedino područje koje je zavedeno jačinom metafore zadržalo u dnevnom komuniciranju je prodaja. Prodaja u bilo kojem obliku razumije koja jačina se krije iza dobro odabrane metafore pa ćemo je sretati u reklamama, promo filmovima ili čak direktnoj prodaji koja je stalno prisutna.
Zato pokušajte sami dati više života metaforama, ali i slušati koje metafore koriste vaši suradnici, kolege i partneri kako bi se puno bolje razumjeli. Na primjer, osoba koja karakterizira život kao borbu i ona koja život osjeća kao avanturu imaju definitivno različitu percepciju stvarnosti. Želite li im se približiti svoje metafore prilagodite njihovima. Puno lakše ćete razgovarati ako budete slušali i razgovarali u istim okvirima.
To je jako dobro znao Milton Erickson koji je upravo koristio priče kako bi u hipnoterapiji postigao zavidne rezultate. Shvatio je da metafore idu puno bolje od svjesnog objašnjenja i obilato se služio njima.
Zato idući puta kada budete imali potrebu osnažiti, potaknuti i motivirati sebe ili druge – zaljubite se u metafore. Budite neustrašivi poput zmaja ili pouzdani poput stijene. Koristite jezik bajki i priča da svoju priču jednostavnije približite svijetu. Tko zna što se još krije ispod naizgled sasvim obične vanjštine financijskog savjetnika. Istražite to!