Takozvani ‘paywall za cookies‘ ili ‘platni zid za kolačiće‘, novija je boljka povezana s privatnošću koja bi mogla zaboljeti posjetitelje europskih web stranica. Očito je i zarazna jer o uvođenju takvog platnog zida razmišljaju izdavači iz sve više zemalja i kontinenata. Spremni su, poput srednjoeuropskih im kolega, u zamjenu za plaćanje pretplate za pristup sadržaju korisnike zatražiti pristanak da ih prate.
Portal Gizmodo, primjerice, piše kako su posjetitelji vodećih njemačkih i austrijskih internetskih izvora vijesti kao što su Der Spigel, T-Online, Bild i Die Welt prilikom svog prvog posjeta njihovim stranicama suočeni s izborom - kupiti mjesečnu pretplatu od 4,99 eura ili se odreći svojih podataka. Drugim riječima, primjenjuju ‘platni zid za kolačiće‘.
Ta je značajka, naravno, jedan od načina na koji tvrtke pokušavaju slijediti pravila o privatnosti tj. GDPR i ostati profitabilne.
Cristiana Santos, asistentica profesora na Sveučilištu Utrecht i koautorica istraživanja koje se bavi ‘paywall ‘kolačićima nazvanog ‘Vaš pristanak vrijedi 75 eura godišnje – Mjerenje i zakonitost plaćanja kolačića‘, kaže kako je ovakva praksa dobitna za web stranice. Ili su plaćene podacima ili su plaćene novcem.
Santos i njezina ekipa analizirala je web stranice diljem srednje Europe. Neuobičajenu praksu zabilježili su među 13 najpopularnijih stranica s vijestima u Austriji i Njemačkoj.
I otkrili su da je privatnost skupa: izbjegavanje praćenja sadržaja na samo tih 13 mrežnih stranica stajalo bi čak 728 eura na godinu.