
Sa zadnjim danom siječnja domaći je gaming studio Today‘s Games lansirao dugoočekivanu igru ReSetnu, o čemu smo već pisali u Lideru. No malo tko zna da upravo Today‘s Games razvija inovativnu uslugu za gaming sektor. Naime, upravo je ovaj zagrebački studio razvio svoj proizvod temeljen na AI tehnologiji zvan TGi sustav. Riječ je o ključnom setu dokumenata za razvoj svake videoigre (engl. Game Design Document ili GDD) što je poput kompleksnog scenarija za film koji u kontekstu videoigre detaljno opisuje svaki aspekt i detalj što je igra, njene mehanike, likove i priču, ekonomiju u igri, ključne tehničke detalje za razvoj igre.. i slično.
- Kao i mnogi drugi studiji, i mi smo se susreli s problemom nerazumijevanja GDD-a u ranoj fazi razvoja igre, a što dovodi do neadekvatnoog upravljanja resursima razvoja, probijanja rokova, backtrackinga i ponavljanja zadataka te, konačno, povećanja troškova. Drugim riječima, tim izgubi fokus, pojedinci u timu ne znaju što trebaju raditi, što se od njih očekuje i u konačnici rade krivo, te ne slijede viziju producenta igre. Tu se razvila ideja TGi programa, koji ima za cilj pojednostaviti sintezu dokumenta koji čine GDD i prilagoditi sadržaj odabranoj ulozi unutar tima, kako bi se u potpunosti olakšalo razumijevanje sadržaja i njegova implementacija u razvoj – objasnio je za Lider izvršni direktor Today‘s Gamesa Darijan Kosić.
TGi sustav adaptivno-modularni je program koji koristi tehnologiju strojnog učenja s ciljem automatskog sintetiziranja GDD-a koji će biti strukturiran, razumljiv i adaptivno prilagodljiv svim članovima razvojnog tima.
Jedinstveno rješenje
Jedinstveno je to rješenje, kaže, što kombinira dva ključna segmenta onoga što se danas naziva AI-jem, odnosno LLM tehnologije, a funkcionira i radi kroz dva glavna koraka. Prvi korak je, prema Kosiću, postavljanje predloška GDD-a koji sadržaj razdvaja u samostalne cjeline. Na ovaj način se pojedostavljuje proces sinteze ulaznih dokumenata i GDD-om se lakše upravlja.
- Tu glavnu ulogu ima tehnologija strojnog učenja, gdje algoritam analizira popratne dokumente, kao što su datoteke koje opisuju dinamiku igre, njihovi opisi i upute te svemu daje jasan kontekst. Dalje, nakon postavljanja osnova u obliku predloška dolazi do automatskog sastavljanja GDD-a iz niza dokumenata raznih formata. U konačnici prvog koraka na scenu stupa LLM tehnologija za jezično poboljšanje i prilagodljivost finalnog dokumenta – objašnjava direktor Today‘s Gamesa.
- Drugi korak je korištenje takvog GDD-a sa strane korisnika, gdje je TGi adaptivno-modularan program, što primarno znači da se sadržaj za svakog korisnika (programera, level designera, animation designera, sound designera, narrativ designera, game designera itd.) individualno prilagođava, proširuje primjerima iz prakse, dodatnim objašnjenjima te prilagođenim uputama za što efikasniju implemtaciju određenog elementa, mehanike ili drugog bitnog segmenta iz razvoja videoigre – dodaje Kosić.
Upravo sada kada su lansirali svoju ReSetnu dio tima ovog studija konačno će se posvetiti razvoju ove tehnologije. Naime, u ovom trenutku Today‘s Games broji 13 zaposlenika, a na razvoju ovog programa radit će minimalno tri osobe dok će se ostali posvetiti razvoju videoigara.
U planu nova runda financiranja
TGi program bi tako trebao postati SaaS (engl. software-as-a-service) proizvod ove tvrtke, a iako postoje brojni alati i jednostavniji AI alati za kompilaciju dokumenata, riječ je uistinu o tehnološkoj inovaciji na svjetskoj razini za kojom postoji globalna potražnja.
- Upravo na GDC konferenciji u San Franciscu, najvećoj svjetskoj game development konferenciji, razgovarat ćemo s brojnim manjim i većim studijima, a interes se već pokazao na prošlogodišnjoj Reboot Develop konferenciji u Dubrovniku, gdje smo kroz razgovor iz više studija dobili povratnu informaciju da je jedan takav proizvod vrlo zanimljiv i potreban game developerima u pred razvojnoj i ranoj fazi razvoja video igre. Upravo kad je veliki fokus na GDD-u i problem razumijevanja GDD je najizraženiji. Kasnije, kako se igra razvija, a GDD ažurira - tim dobiva jasnu viziju igre i dalje se umanjuje mogućnost krivog razumijevanja GDD-a – govori nam Kosić
Jer, baš kao i u drugim dijelovima tehnološkog sektora, AI će itekako budućnost pa će u gamingu, prema Kosiću, kratko i jasno – ubrzati razvoj igre. U isto vrijeme će smanjiti mogućnost grešaka i krivog razumijevanja GDD-a te samim time uštedjeti novac.
- AI, kao i u svakoj drugoj industriji, a tako i u game developmentu svakako može pomoći, no koliko i kako - ovisi o kojoj poziciji se radi. Za sada se u konkretnom razvoju zaista malo koristi jer su svi postojeći alati vrlo generički. Također, stručnjaci naročito iz segmenta art pozicija, odnosno pozicija koje uvelike zahtijevaju kreativu i osobni pristup radu - bježe od raznih AI alata jer ne žele na taj način umanjiti vrijednost svog rada. TGi ne radi posao umjesto artista ili neke druge pozicije, već ga usmjerava i daje jasan kontekst što se od osobe očekuje, a onda ekspert dalje sam kreira art, vizuale, likove, priču itd. Zadržava svoj jedinstveni potpis i osobnost, a TGi mu je tu vrlo stručan savjetnik – objašnjava Kosić čija tvrtka, s daljnjim razvojem TGi programa svakako planira novu rundu financiranja te osnaživanje tog segmenta unutar same kompanije.
- Za sada je još uvijek sve pod okriljem Today‘s Gamesa, no moguće je da će se razvoj i sam TGi kao gotov proizvod razdvojiti u samostalni subjekt radi lakšeg menadžiranja i upravljanja investicijama – zaključuje Kosić.