Tehno
StoryEditor

Gaming sektor prvi puta nakon sedam godina bilježi pad prodaje

14. Srpanj 2022.
Gaming, videoigricefoto Shutterstock

Piše: Anamarija Mujanović

Prema istraživanju tvrtke Ampere Analysis, predviđa se da će se globalno tržište videoigara na godišnjoj razini smanjiti za 1,2 posto, odnosno da će zabilježiti pad od 3 milijarde dolara. Dokaz je to da recesija nije zaobišla ni sektor koji je procvjetao od početka pandemije, a sada prvi puta bilježi pad prodaje od 2015. godine.

Sektor se u razdoblju od 2019. do 2021. godine proširio za 26 posto, dosegnuvši vrijednost od rekordnih 191 milijardu dolara prošle godine. Rezultat je to zatvaranja uslijed pandemije, kao i lansiranje nove generacije Microsoftovih i Sonyjevih igraćih konzola iste godine.

Međutim, dolazak Microsoftovih Xbox X i S serija te Sonyjevog PlayStationa 5 pokazao se kao dvosjekli mač. Naime, zbog poremećaja u dobavnim lancima i nestašice ključnih komponenti kao što su čipovi, kupcima je sve teže pronaći željene konzole na policama ili u online trgovinama.

Nitko nije otporan na recesiju

Također, ruska je invazija na Ukrajinu, zajedno s poremećajima u opskrbnim lancima i rastućom inflacijom, dodatno pogoršala situaciju na tržištu jer su brojni proizvođači softvera i hardvera odlučili obustaviti svoje poslovanje u Rusiji, uključujući Microsoft i Sony.

Prema podacima tvrtke Ampere, Rusija je 2021. bila deseto najveće tržište videoigara na svijetu, no očekuje se da će ove godine pasti na 14. mjesto na globalnoj ljestvici i izgubiti 1,2 milijarde dolara.

Piers Harding-Rolls, direktor istraživanja tvrtke Ampere, kaže da brojke pokazuju da sektor videoigara nije 'otporan na recesiju' te se očekuje da će rast cijena u svim sektorima imati utjecaja i na potrošnju u području videoigara.

No, očekuje se povratak na staro u 2023. godini za koju se predviđa prodaja od 195 milijardi dolara.

25. studeni 2024 01:23