Stellantis i kineski proizvođač baterija CATL osnovali su zajedničku tvrtku, uz ravnopravne vlasničke udjele, a početak proizvodnje litij-željezo-ionskih baterija očekuju najkasnije krajem 2026. godine.
Kapacitet tvornice mogao bi dosegnuti 50 gigavat sati, ovisno o kretanjima na tržišta električnih vozila u Europi i o potpori europskih i španjolskih vlasti, istaknuli su u Stellantisu i CATL-u.
Projekt predviđa ‘inovativnu proizvodnju baterija u pogonu koji već zauzima vodeću poziciju na području čiste i obnovljive energije‘, rekao je predsjednik Stellantisa John Elkann, zahvalivši španjolskim vlastima na potpori.
Godine 2020. španjolska vlada objavila je da će iz programa za oporavak od pandemije izdvojiti pet milijardi eura za proizvodnju električnih vozila i baterija.
Stellantis je po navodima Madrida dobio oko 300 milijuna eura iz tog programa.
Predsjednik i izvršni direktor CATL-a Robin Zeng sastao se pak u ponedjeljak sa španjolskim premijerom Pedrom Sanchezom, koji je na nedavnim sastancima u Pekingu s predstavnicima kineskih tvrtki istaknuo potrebu suradnje u gospodarstvu i investicijama, prema vladinom priopćenju.
Kineska tvrtka već ima dva pogona u Europi čiji je isključivi vlasnik. Uložili su već 1,8 milijardi eura u tvornicu u Njemačkoj s konačnim proizvodnim kapacitetom od 14 gigavat sati, a grade i pogon u Mađarskoj s planiranim kapacitetom od 100 gigavat sati i vrijednošću ulaganja od 7,3 milijarde eura.
Stellantis je pak najveći investitor u tvrtki za proizvodnju baterija ACC koju je osnovao s Mercedesom i francuskom naftnom tvrtkom ToatalEnergies.
ACC već proizvodi baterije u gigatvornici u Francuskoj, a obustavio je gradnju gigatvornica u Italiji i Njemačko zbog slabe potražnje za električnim vozilima.