Na mladima svijet ostaje – otrcana je rečenica koju smo na radnome mjestu i u svakodnevnom životu čuli barem pedeset puta. I uistinu, dok u Lideru svaki tjedan pišemo poduzetničke priče, analiziramo kompanije i intervjuiramo najutjecajnije aktere domaće poslovne scene, iza svjetala reflektora razvijaju se priče koje ćemo tek pokrivati i koje će oblikovati hrvatsko gospodarstvo u budućnosti.
Mladi su ljudi oduvijek bili pokretači promjena, jer kako i ne bi: starije more razne brige, a oni koji su tek na početku svoje karijere mogu riskirati, eksperimentirati, mijenjati smjerove i pokretati nešto novo, inovativno, neviđeno na domaćoj sceni. Tko ne bi volio biti sljedeći Mark Zuckerberg, koji je Facebook stvorio kad je imao tek 19 godina, ili pak Michael Dell, koji je u istoj dobi pokrenuo svoj Dell Inc?
Tehnološki napredak, globalizacija i pojava gig-ekonomije stvorili su plodno tlo za milenijce i generaciju Z da uđu u poduzetničku arenu. Mladima nije problem uza stalni posao imati i takozvani side hustle, odnosno posao sa strane koji planiraju pretvoriti u primarni izvor prihoda. Drugim riječima, sve više mladih želi hobi pretvoriti u ozbiljan biznis.
Naravno, svatko ima svoj razlog zbog kojeg će pokrenuti biznis: netko je odmalena želio razvijati videoigre ili automobile pa želi ispuniti dječački san, a drugi su pak pokrenuli svoj biznis jer su vidjeli priliku, odnosno potrebu na tržištu. Koji god razlog bio, inovatori, poduzetnici i menadžeri sljedeće generacije vođeni su vizijom stvaranja smislene promjene i ne boje se izazvati status quo.
Iako im mladost donosi svježu perspektivu i inovativne ideje, često se suočavaju s jedinstvenim izazovima, a ograničeno iskustvo, financijska ograničenja i nedostatak poznanstava mogu im predstavljati zapreke na putu ka uspjehu.
Međutim, gotovo svi konzultanti, psiholozi, investitori i brojni drugi stručnjaci koji proučavaju mlađe generacije poduzetnika tvrde da su ti budući lideri aktivni u traženju potpore i mentorstva. Zato su im najbolji prijatelji inkubatori, akceleratori i razni networking eventi, baš kao i fakultetska i školska natjecanja u inovacijama i poduzetništvu, koja su u Hrvatskoj sve češća.
Podupiranje poduzetničkog duha među mladima ključno je za svjetliju budućnost. Da bismo ih u Lideru dodatno poduprli odlučili smo, nakon četiri godine, drugi put izlistati trideset poduzetnika mlađih od trideset godina na koje treba obratiti pozornost. Ova inicijativa prepoznaje one koji se ne boje riskirati, koji odvažnim idejama mijenjaju sektore u kojima djeluju i svojim primjerom inspiriraju druge.
Neki od sretnih dobitnika na popisu već godinama vode uspješnu poduzetničku priču, neke smo ponovili od prošloga popisa jer ih se ne smije zaboraviti i jer svojim poslovnim rezultatima zaslužuju hvalospjeve, ali sigurni smo u to da svatko od njih donosi inovacije na koje vrijedi obratiti pozornost.
Koje su se mlade nade domaćeg biznisa našle na Liderovoj listi ‘30 ispod 30‘? Ekskluzivno doznajte u tiskanom i digitalnom izdanju našeg poslovnog tjednika.