Tvrtke i tržišta

Agram proziva HUO zbog modela glasanja i traži reformu sustava

Koncern tvrdi da najveći osiguravatelji snose najveće troškove, a imaju isti glas kao i najmanji, te poziva na pravednost i transparentnost

U Hrvatskom uredu za osiguranje (HUO), krovnoj instituciji koja okuplja sva osiguravajuća društva u posljednje su se vrijeme pojavile ozbiljne trzavice zbog nezadovoljstva dijela članica načinom upravljanja i modelom odlučivanja. Prema informacijama Lidera, pojedina društva, ponajprije ona iz koncerna Agram, protive se sadašnjem sustavu glasanja i raspodjele troškova, smatrajući ga nepravednim i neodrživim, budući da sve članice imaju jednako pravo glasa, a one najveće snose najveći dio troškova.

Iz Koncerna Agram za Lider su potvrdili kako već dulje upozoravaju na nezadovoljstvo načinom funkcioniranja HUO-a, osobito modelom glasanja u kojem sva osiguravajuća društva imaju jednak glas bez obzira na tržišni udio. Istaknuli su kako takav sustav ne prati stvarni financijski doprinos članica.

– Garancijski fond, a velikim dijelom i ostatak djelatnosti HUO, financiraju se s obzirom na tržišni udio osiguravajućih društava, dok se taj kriterij ne uzima u obzir prilikom glasanja na sjednicama Upravnog odbora i Skupštini HUO – navode iz Agrama.

Dodaju kako najveći osiguravatelji tako snose najveći dio troškova, ali imaju isti utjecaj kao i društva s neusporedivo manjim udjelima. Takav model smatraju nepravednim, ali i odstupanjem od principa koji je postojao u ranijim fazama djelovanja HUO-a.

– U početku to nije bilo tako, jer se kod osnivanja HUO-a vodilo računa o tom kriteriju, da bi se s vremenom to putem očito izgubilo – ističu.

Iz Koncerna također poručuju da HUO, prema njihovu mišljenju, posljednjih godina nije radio dovoljno u interesu cijele osigurateljne zajednice. Tvrde da je to dodatno narušilo povjerenje u rad institucije.

– HUO bi trebao raditi na dobrobit cijele osigurateljne zajednice te štititi njene interese, što se posljednjih godina nažalost nije događalo, jer je bivši direktor HUO vodio računa prvenstveno o sebi, svojoj poziciji i svojim interesima – naglašavaju.

Promjene su nužne

U javnosti su se pojavile i informacije da, zbog nezadovoljstva radom HUO-a, članice Agrama nisu platile članarine HUO-u, no iz Koncerna odbacuju mogućnost dugovanja te tvrde da uredno ispunjavaju financijske obveze.

– Društva iz Koncerna Agram uredno podmiruju sve obveze koje imaju s osnova financiranja redovite djelatnosti HUO i to u omjerima svoga sudjelovanja u istima – poručuju.

Kada je riječ o rješenjima, Agram smatra da je ključan preustroj postojećeg modela upravljanja i financiranja. Naglašavaju da bi razdvajanje funkcija unutar HUO-a bilo prvo i nužno poboljšanje.

– Smatramo da je potrebno jasno razlučiti i odvojiti poslovanje Garancijskog fonda od ostatka poslovanja nacionalnog ureda za osiguranje, koji obuhvaća poslove Ureda zelene karte, Informacijskog centra, Ureda za naknadu, Statistike osiguranja i dr. – navode.

Ističu kako takva praksa već postoji u nizu europskih zemalja te da sustav treba biti uređen tako da odražava realni doprinos društava, ali bez narušavanja položaja manjih osiguravatelja.

– Garancijski fond bi se i dalje financirao prema kriteriju tržišnog udjela društava za osiguranje i broj glasova bio bi razmjeran visini uplaćenih sredstava, dok bi se u odnosu na 'ostale' poslove nacionalnog ureda glasanje moglo urediti na sličan način, ali pazeći da pritom 'manja' društva ne izgube svoj položaj i značaj – zaključuju.  HUO na upit Lidera o navedenim tvrdnjama nije odgovorio na naš upit.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju