
Alen Voloder (Cemex): Poduzeća moraju prilagoditi svoje poslovne modele kako bi održala konkurentnost

Alen Voloder
Cemex Hrvatska je veliki izvoznik, koji plasira svoje proizvode na međunarodna tržišta, najvećim dijelom na tržište Mediterana te susjedna i regionalna tržišta
Cemex se kontinuirano prilagođava novim tržišnim zahtjevima i pravilima kako bi osigurao dugoročnu konkurentnost i uspješnost. Globalno poslovanje danas, posebno u industrijama i sektorima koje su nositelji održive tranzicije, suočava se s različitim izazovima.
Uvođenje carina, sankcija ili izmjena u trgovinskim sporazumima može dovesti do poremećaja u globalnim lancima opskrbe, usporavanja protoka robe, smanjene konkurentnosti izvoznika te rasta troškova uvoza. Geopolitičke napetosti i političke odluke pritom često pomiču težište s multilateralnih prema bilateralnim ili regionalnim dogovorima, čime se globalno tržište fragmentira na različite zone utjecaja i stvaraju složeniji uvjeti za razmjenu.
U takvom okruženju poduzeća moraju prilagoditi svoje poslovne modele i strategije kako bi održala konkurentnost. To uključuje diversifikaciju dobavljača i izvora sirovina, ulaganja u tehnološke inovacije koje povećavaju otpornost te usklađivanje s novim regulativama, osobito onima koje se odnose na održivi razvoj i digitalnu transformaciju.
Slijedom navedenog, Cemex stalno razvija inovacije i u potrazi je za poboljšanjima svojih proizvoda i proizvodnih procesa, uz prioritet zadržavanja visoke kvalitete i standarda, dok su investicije usmjerene na modernizaciju i doprinos strategiji dekarbonizacije. Ulažemo u tehnologije za smanjenje emisija CO2 i povećanje energetske učinkovitosti, što ne samo da smanjuje troškove nego i osigurava usklađenost s regulatornim zahtjevima EU-a te razvijamo niskougljične proizvode. Naša strategija je dugoročna i usklađena s ciljem održivog poslovanja i rasta. Ulazak Hrvatske u OECD, nama kao multinacionalnoj korporaciji ne bi zapravo donio ništa nova.
Cemex Hrvatska je tradicionalno veliki izvoznik, koji plasira svoje proizvode na međunarodna tržišta, najvećim dijelom na tržište Mediterana te susjedna i regionalna tržišta, gdje imamo snažnu prisutnost i prepoznatljivost. Međutim, općenito se očekuje da će usklađivanje hrvatskih propisa s normama i zahtjevima OECD-a unaprijediti poslovno okruženje i uvjete, smanjiti regulatorne rizike i pojednostaviti administrativne procedure.
Reformirani okvir korporativnog upravljanja bi trebao osigurati transparentnije poslovanje, a članice OECD-a u pravilu ostvaruju nešto višu stopu BDP-a što je također povoljno za razvoj poslovne klime. Naposlijetku, OECD-ove politike potiču dekarbonizaciju industrije i inovativne tehnologije, što je ključno za industriju cementa koja je usmjerena na smanjenje CO2 emisija i ulaganja u održive tehnologije.