500 najboljih

Alen Voloder (Cemex): Poduzeća moraju prilagoditi svoje poslovne modele kako bi održala konkurentnost

Cemex Hrvatska je veliki izvoznik, koji plasira svoje proizvode na međunarodna tržišta, najvećim dijelom na tržište Mediterana te susjedna i regionalna tržišta

Cemex se kontinuirano prilagođava novim tržišnim zahtjevima i pravilima kako bi osigurao dugoročnu konkurentnost i uspješnost. Globalno poslovanje danas, posebno u industrijama i sektorima koje su nositelji održive tranzicije, suočava se s različitim izazovima.

Uvođenje carina, sankcija ili izmjena u trgovinskim sporazumima može dovesti do poremećaja u globalnim lancima opskrbe, usporavanja protoka robe, smanjene konkurentnosti izvoznika te rasta troškova uvoza. Geopolitičke napetosti i političke odluke pritom često pomiču težište s multilateralnih prema bilateralnim ili regionalnim dogovorima, čime se globalno tržište fragmentira na različite zone utjecaja i stvaraju složeniji uvjeti za razmjenu.

U takvom okruženju poduzeća moraju prilagoditi svoje poslovne modele i strategije kako bi održala konkurentnost. To uključuje diversifikaciju dobavljača i izvora sirovina, ulaganja u tehnološke inovacije koje povećavaju otpornost te usklađivanje s novim regulativama, osobito onima koje se odnose na održivi razvoj i digitalnu transformaciju.

Slijedom navedenog, Cemex stalno razvija inovacije i u potrazi je za poboljšanjima svojih proizvoda i proizvodnih procesa, uz prioritet zadržavanja visoke kvalitete i standarda, dok su investicije usmjerene na modernizaciju i doprinos strategiji dekarbonizacije. Ulažemo u tehnologije za smanjenje emisija CO2 i povećanje energetske učinkovitosti, što ne samo da smanjuje troškove nego i osigurava usklađenost s regulatornim zahtjevima EU-a te razvijamo niskougljične proizvode. Naša strategija je dugoročna i usklađena s ciljem održivog poslovanja i rasta. Ulazak Hrvatske u OECD, nama kao multinacionalnoj korporaciji ne bi zapravo donio ništa nova.

Cemex Hrvatska je tradicionalno veliki izvoznik, koji plasira svoje proizvode na međunarodna tržišta, najvećim dijelom na tržište Mediterana te susjedna i regionalna tržišta, gdje imamo snažnu prisutnost i prepoznatljivost. Međutim, općenito se očekuje da će usklađivanje hrvatskih propisa s normama i zahtjevima OECD-a unaprijediti poslovno okruženje i uvjete, smanjiti regulatorne rizike i pojednostaviti administrativne procedure.

Reformirani okvir korporativnog upravljanja bi trebao osigurati transparentnije poslovanje, a članice OECD-a u pravilu ostvaruju nešto višu stopu BDP-a što je također povoljno za razvoj poslovne klime. Naposlijetku, OECD-ove politike potiču dekarbonizaciju industrije i inovativne tehnologije, što je ključno za industriju cementa koja je usmjerena na smanjenje CO2 emisija i ulaganja u održive tehnologije.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju