
HP može biti jedan od najozbiljnijih kamionskih prijevoznika

O planovima za ovu i narednu godinu, Ivan Čulo će više govoriti na tradicionalnoj Liderovoj konferenciji Dan velikih planova 24. rujna u Zagrebu
Internetska trgovina odavno je uhvatila korijenje među potrošačima, a logističkim i dostavnim kompanijama otvorila 'zlatni rudnik'. Posao s dostavom paketa raste iz godine u godinu, kako globalno, tako i na našoj, lokalnoj razini. Prema podacima Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), u prvom tromjesečju ove godine dostavljeno je 2,5 milijuna paketa više, odnosno 19,4 posto. Paketi su u prvom tromjesečju zauzimali 24,2 posto ukupnog tržišta što je za preko četiri postotna boda više nego godinu ranije.
Ove godine navršilo se 12 godine od potpune liberalizacije tržišta poštanskih usluga, a tijekom tih godina na tržištu djeluje 24 davatelja poštanskih usluga. HP-Hrvatska pošta i dalje je najveći davatelj s udjelom od 82 posto prema broju ostvarenih usluga i 58,2 prema ukupnim prihodima, pokazuju podaci HAKOM-a. Dominantna pozicija traži i stalna ulaganja, a o planovima Hrvatske pošte za ovu i narednu godinu, predsjednik Uprave Ivan Čulo opširnije će govoriti na tradicionalnoj Liderovoj konferenciji Dan velikih planova, koja će se održati 24. rujna u Zagrebu.
Jedna od značajnijih novosti u poslovanju HP-a kreće od jeseni kad će se na tržištu pojaviti brend paletne dostave Cargo Polo radi čega je HP i osnovao tvrtku kćer PostLogistik. Brend je osnovan s ciljem dodatnog povećanja konkurentnosti u logističkom poslovanju, pojašnjava Čulo. - Ta tvrtka će preuzeti kompletan kamionski prijevoz Hrvatske pošte čime ćemo postati ozbiljan dionik i na tom dijelu tržišta. Sa svojom flotom kamiona Hrvatska pošta može biti jedan od najozbiljnijih kamionskih prijevoznika u Hrvatskoj što će omogućiti tvrtki da proširi paletu svojih usluga građanima – naglašava prvi čovjek Pošte.
Glavne investicije koje HP planira za 2025. i 2026. su udvostručenje mreže paketomata, nabavka električnih trokolica, nabavka stroja za sortiranje malih paketa i izgradnja novog visoko regalnog skladišta. - Novo visoko regalno skladište površine 20 tisuća metara četvornih imat će 40 tisuća paletnih mjesta. Projekt je u fazi projektiranja, a ukupna vrijednost investicije je oko 12 milijuna eura. Ta investicija je potrebna jer smo prepoznali da u Hrvatskoj nema takvog komercijalnog visokog regalnog skladišta koje bi zadovoljavalo buduće potrebe Hrvatske pošte, a filozofija ove Uprave u proteklih osam godina je bila da sve što možemo sami, sami i napravimo. Paletno poslovanje će u budućnosti imati sve veći značaj, a logistički potencijal Hrvatske pošte u tom segmentu je nešto što planiramo maksimalno iskoristiti – poručuje Čulo.
Što se tiče ranije spomenute paketne dostave, HP-ova usluga brze paketne dostave lani je ostvarila 19 posto više količina nego 2023., a prihod u 2024. bio je za petinu veći u odnosu na godinu prije. Takav trend nastavljen je i u prva dva kvartala ove godine. - U prva tri mjeseca 2025. paketi su zauzimali 24,2 posto ukupnog tržišta. Rast broja paketa očekujemo i u budućnosti iako još uvijek najviše prihoda, više od pola, dolazi od pisama i preporučenih pošiljaka. To će se u budućnosti mijenjati jer nas digitalizacija svakog dana sve više vodi u svijet bez papira, pa da će glavnina prihoda u budućnosti dolaziti od paketnog poslovanja. U prvom kvartalu ove godine prihod od poštanskih usluga porastao je za 9,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine – naglašava Čulo.
Budućnost bez papira donijet će i projekt Fiskalizacija 2.0 kojom se od 2026. uvodi obveza izdavanja e-računa poslovnim korisnicima, a 2027. i privatnima. Ivan Čulo kaže kako je Hrvatska pošta spremna za Fiskalizaciju 2.0. - Naša usluga digitalnog izdavanja računa je odličan fit kako za poslovne, tako i za privatne korisnike te će i cijenom i kvalitetom zadovoljiti sve potrebe tržišta. O ciljanim prihodima u ovoj fazi je još prerano govoriti, ali Hrvatska pošta očekuje da će biti lider na tržištu i kada je u pitanju B2B i B2C poslovanje, a cilj nam je obuhvatiti više od 40 posto tržišta. To planiramo napraviti tako da se ponudimo kao partner poslovnoj zajednici koji će moći ispuniti sve zahtjeve digitalnog poslovanja. Važno je napomenuti da će veliki broj klijenata koji su dosad potpisali ugovor s Hrvatskom poštom, a i oni koji će to tek napraviti biti vezani ugovorom do kad oni žele po cijenama koje su prihvatljive jer nam cilj nisu kratkoročni ciljevi i brza zarada nego biti na usluzi građanima – naglašava Čulo.
U posljednjih 16 godina Liderov Dan velikih planova postao je političko-ekonomski ‘must be‘ događaj. Do sada je okupio oko 5700 sudionika i 300 govornika iz redova industrijskih lidera, makroekonomskih stručnjaka, visokih političkih dužnosnika čelnika i utjecajnih osoba iz javnog života. Ovaj status potvrdit će i ove godine svojim programom i izborom govornika, mahom predvodnika raznih industrija u Hrvatskoj, svjetskih makroekonomista, predstavnika javnog sektora i državnih institucija, od kojih ćemo iz prve ruke saznati što nas čeka i kako se prilagoditi nepovoljnim okolnostima koje okružje kontinuirano nameće.
Ne propustite priliku za druženje s najuspješnijim poduzetnicima, prijavite se na vrijeme za sudjelovanje na 17. Danu velikih planova koji se održava 24. rujna u hotelu Westin Zagreb.



