Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Dropuljić i Baričević (Urbane ideje): Od obiteljskih kuća do velikih projekata

17. Rujan 2022.
Mate Baričević i Roko Dropuljić, Urbane ideje foto Ratko Mavar

Piše: Roko Kalafatić

Prije trinaest godina, nedugo nakon završetka studija na Građevinskom fakultetu u Zagrebu i nekoliko godina rada u očevu poduzeću koje se bavilo niskogradnjom u energetici, Roko Dropuljić ​ odlučio je započeti vlastiti biznis. Nedaleko od centra Samobora 2009. godine otvorene su Urbane ideje, tada malo poduzeće s dvojicom vlasnika i jednom arhitekticom, dvadeset tisuća kuna temeljnoga kapitala i nešto ušteđevine.

Za početak u toj branši, kaže Dropuljić, nije potrebno mnogo: dovoljno je bilo nekoliko računala, osnovni softver, poslovni prostor i želja za razvijanjem posla. A onda počinje prava borba – kako pridobiti prvoga klijenta. Prava prilika pojavila se s narudžbom za projektiranje obiteljske kuće na samom ulazu u Samobor i tako je krenulo.

Urbane ideje nastale su kao projektantska tvrtka, ali vrlo su se brzo profilirale u ozbiljno poduzeće koje se bavi profesionalnim savjetovanjem u arhitekturi, graditeljstvu i energetici. Poslovanje se ispočetka temeljilo na projektiranju obiteljskih kuća, no godinu dana nakon otvorenja tvrtki pružila im se velika prilika kad je Dropuljić našao partnere u Austriji koji se bave obnovljivim izvorima energije.

– Kompanija nije bila zadovoljna svojim projektantom. U njoj su znali da moraju nešto brzo poduzeti jer je ugovor za gradnju vjetroelektrane već bio potpisan s investitorom. Igrom slučaja poznavao sam te ljude koji su nam odlučili dati priliku za prvi veliki projekt i to je bila prekretnica za Urbane ideje. Takvi projekti na početku daju vjetar u leđa pa smo se ekipirali, zaposlili još jednog projektanta, administratoricu i dvoje građevinara – rekao je Dropuljić.

'Samo ime teško bi opstalo'

Usporedno su uz prvi veliki projekt razvijali posao, tada mnogo lakše jer im je navedeni ugovor prije svega omogućio financijsku stabilnost. Na pitanje o tome koliko za budućnost poslovanja u njihovu sektoru znače veliki projekti, Dropuljić je objasnio da se Urbane ideje primarno bave uslugama. Takav je posao uvijek vezan uz ljude i nikada neće biti dovoljno da projekti ili proizvodi govore sami za sebe.

– Da prodamo tvrtku nekom drugom, samo ime teško bi​ opstalo. I dalje vjerujem da je u poduzetništvu, ali i u životu, vrlo važno kakav si čovjek, a to najčešće otvara mnoga vrata. Naravno da nam danas neki projekti dolaze sami od sebe, ali nomen est omen – dodao je.

Od 2018. proširili su posao i počeli se baviti sanacijama u građevini, većinom zbog Mate Baričevića, suvlasnika Urbanih ideja, koji je u kompaniju došao još 2016.

– Znamo se od fakultetskih dana. Nakon deset godina našli smo se na projektu jedne vjetroelektrane i odlučili krenuti u biznis. Naša suradnja bila je vrlo logičan potez, ne volimo amaterski pristupati poslovanju. Od jednog trenutka moraš funkcionirati kao sustav, a onda moraju postojati uloge. Godinu dana nakon mog dolaska u Urbane ideje ponuđeno mi je i partnerstvo. Uveli smo jednu novu djelatnost, raspodijelili rizik, odgovornost i zadatke – rekao je Baričević.

Riječ je o brojnim projektima sanacije koji Urbanim idejama donose dobar dio zarade. Neki traju i tri-četiri godine, pa se ne može reći njihova točna cijena. Lani je tvrtka ostvarila ukupan godišnji prihod malo veći od 12 milijuna kuna, a početkom kolovoza ove godine već je premašila taj iznos.

Cijeli tekst pročitajte u novom broju tiskanog ili digitalnog izdanja Lidera.

19. studeni 2024 09:21