
Friendly Fire potpisao ugovor za 25 novih gaming lokacija u Beneluxu

David Kosir, osnivač Friendly Firea
Hrvatski brend koji želi postati ‘McDonald’s’ gaming industrije širi mrežu, ulaže u tehnologiju i cilja globalno tržište
Iako je Friendly Fire nastao kao lokalna gaming oaza u Zagrebu, ideja Davida Kosira ubrzo je prerasla u međunarodni franšizni koncept koji danas spaja zabavu, tehnologiju i poduzetništvo. Nakon osam godina razvoja, Kosir s ponosom najavljuje novu fazu širenja – i to na jedno od najkompetitivnijih tržišta Europe.
– Ugovorom s iskusnim regionalnim partnerom dogovorili smo otvaranje najmanje 25 novih Friendly Fire lokacija na području Beneluxa. Ovaj sporazum označava novu fazu za našu kompaniju – sada smo u poziciji da biramo partnere, a ne obratno – kaže Kosir.
Dodaje kako se Friendly Fire odsad fokusira isključivo na partnere s dokazanim iskustvom u vođenju franšiza i sposobnošću brze implementacije, što im omogućuje stabilniji i skalabilniji rast. Novi ugovor, ističe, nije samo potvrda koncepta, nego i dokaz da domaća ideja može pronaći svoje mjesto na globalnom tržištu.
Trenutno Friendly Fire ima 21 aktivnu franšiznu jedinicu u Hrvatskoj, Austriji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Meksiku. Ove godine zabilježili su i prva zatvaranja, no Košir naglašava da to nije posljedica lošeg poslovanja.
– U Austriji je jedna lokacija u fazi preseljenja, dok se za drugu traži adekvatniji prostor. To je dio našeg standardnog procesa optimizacije – objašnjava.
Osim Beneluxa, pregovori su u tijeku i s partnerima iz drugih dijelova svijeta.
– Zbog povjerljivosti ugovora zasad ne možemo ulaziti u detalje, ali pregovori su u tijeku s partnerima u Europi, Sjevernoj Americi i na Bliskom Istoku. Očekujemo da ćemo uskoro moći javno objaviti nove konkretne projekte – najavljuje Košir.
Prekretnica i nova investicija
Za Friendly Fire, 2025. godina predstavlja važan trenutak. Naime, tvrtka je prvi put osigurala značajnu investiciju i strateške partnere, što je potpuno promijenilo smjer poslovanja.
– Umjesto stabilnog rasta, prešli smo na fazu intenzivne ekspanzije. Trenutno trošimo više nego što prihodujemo, što je svjesna odluka u funkciji globalnog širenja – kaže.
Ove godine očekuju oko milijun eura prihoda od franšiznih naknada, što predstavlja čak četverostruki rast u odnosu na prethodnu godinu. Kosir ističe da se rast ne mjeri samo brojkama, već i zrelošću brenda koji je iz male domaće priče prerastao u ozbiljan međunarodni sustav.
Tehnologija kao temelj skalabilnosti
Tehnologija je, veli nam Kosir, od prvog dana jedan od stupova Friendly Firea.
– Dosad smo investirali nekoliko milijuna eura u razvoj vlastitog softverskog rješenja, koje kontinuirano nadograđujemo. Naša platforma omogućuje franšizerima optimizaciju troškova i generira dodatne prihode zahvaljujući naprednom sustavu lojalnosti koji smo interno razvili – ističe Kosir.
Softver koji povezuje sve franšize u jedinstven digitalni ekosustav postao je ključan za širenje njihovog brenda. Omogućuje precizno upravljanje poslovanjem, analizu korisničkog iskustva i standardizaciju procesa u svakoj zemlji. Upravo ta kombinacija tehnologije i operativne kontrole, tvrdi Kosir, osigurava im prednost pred konkurencijom.
Globalne ambicije
Iako je Friendly Fire već sada prisutan na nekoliko kontinenata, Kosir ima još ambicioznije planove.
– Dugoročni cilj je pozicionirati Friendly Fire kao globalnog lidera u gaming café segmentu – želimo postati ‘McDonald’s’ unutar ove industrije. U ovom trenutku smo najbrže rastući brend u kategoriji, a s obzirom na to da je naš najveći konkurent ograničen na tržište Rusije, vjerujemo da ćemo uskoro biti vodeći u svijetu i po broju aktivnih lokacija i po onima koje su u razvoju – poručuje.
Plan je, kaže, nastaviti globalnu ekspanziju uz zadržavanje visokog standarda franšiznog modela i tehnološke izvrsnosti. S obzirom na tempo rasta i strateški odabir partnera, Friendly Fire se sve više profilira kao jedan od najuspješnijih hrvatskih franšiznih izvoza posljednjeg desetljeća.