Iako su pritisnuti teškim uvjetima poslovanja, predsjednici uprava i direktori najboljih hrvatskih tvrtki nadaju se da će se uspjeti izboriti s inflacijom, visokim cijenama energenata i sirovina, ali i sve skupljim radom. Pred nama je vrlo teško poslovno razdoblje, no vjeruju da će uspješno odoljeti svim izazovima. Da im nade nisu neutemeljene pokazuju i poslovni rezultati. U sklopu ankete za Liderovih 500 najboljih o budućnosti poslovanja Francka, progovorio je direktor Ivan Artuković
U Franck Grupi u fokusu nam je daljnji rast izvoznog potencijala gdje bilježimo blagi rast udjela izvoza u ukupnim prihodima. Tako smo, primjerice, uz unapređenje modela prodaje i jačanje prodajnog tima prošle godine, osigurali samostalnu distribuciju i kvalitetniju obradu tržišta u BiH, posebno u HoReCa kanalu, što je rezultiralo rastom od 26,2 posto, dok smo na hrvatskom tržištu rasli za 16,3 posto.
Prema podacima Nielsena, iako je ukupno domaće tržište kave u padu od oko devet posto, naši udjeli rastu u odnosu na prošlu godinu, i to u ključnoj kategoriji mljevene kave, tako da zaključno sa srpnjem ove godine držimo 54 posto tržišnog udjela. Zadovoljni smo i s našim brend mixom jer bilježimo rast sva tri ključna brenda – Jubilarna, Gloria i Franck Crema. Moram naglasiti kako je kvaliteta naših finalnih proizvoda neupitna i tu nema prostora za kompromise. Provjerena kvaliteta sirovina i garancija vrhunske kvalitete finalnog proizvoda temelj je od kojeg sve polazi i zahvaljujući kojem uživamo povjerenje naših potrošača.
S obzirom da ove godine nije bilo COVID restrikcija, možemo govoriti o oporavku sektora ugostiteljstva. Potrošači su se vratili navikama ispijanja kave u kafićima, što je vidljivo i kroz pad segmenta Coffee-to-Go, koji je prošle godine bio često jedini izbor za popiti kavu izvan kuće. Uz to, odlična turistička sezona također doprinosi rezultatima u HoReCa kanalu u kojem držimo lidersku poziciju u Hrvatskoj, posebno s našim premium espresso brendovima.
Od početka 2021., situacija s klimatskim uvjetima u zemljama uzgajivačima nastavlja se razvijati u smjeru koji je vrlo nepovoljan za urod. Ovo smanjenje dostupnosti sirove kave na globalnom tržištu je u konačnici potaknulo drastično povećanje cijena ove osnovne sirovine za 100 posto na godišnjoj razini te je dosegnulo najveću razinu unatrag deset godina. Porast cijena potaknut je i poteškoćama u opskrbnim lancima zbog utjecaja pandemije te manjkom kontejnera i transportnih brodova, problema koji su i dalje aktualni što je dovelo do značajnog povećanja troškova brodarskog prijevoza koji su do pet puta veći.
Uslijed svih ovih faktora, korekcija cijena finalnih proizvoda bila je nužna uz napomenu kako je ovime kompenziran samo dio cjenovnog udara prouzročenog enormnim porastom cijena sirovih kava. Dodatno, usmjereni smo na smanjenje potrošnje energenata i stvaranje određenih zaliha gotovih proizvoda kako bismo kroz zadnja dva mjeseca ove godine mogli smanjiti proizvodnju, a time i potrošnju plina.
Dodatno, važno je naglasiti kako Hrvatska i dalje ima poseban porez na kavu čime se destimulira konzumacija i to je recidiv vremena kada se kava smatrala luksuzom. Ovu vrstu poreza nema ni jedna država članica EU-a u našem okruženju, a kako te države primjenjuju i nižu stopu PDV-a na kavu (oko 9 posto), ukupno porezno opterećenje kave u Hrvatskoj je veće i do 35 posto u odnosu na susjedne zemlje.