Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Ivan Lozančić (Gauss): Softveraši preuzeli osječku gimnaziju Gaudeamus

31. Kolovoz 2024.
Ivan Lozančić

U prvi tren zvuči neobično da je neka tvrtka postala vlasnikom gimnazije, no u slučaju softveraša Gaussa to, zapravo, i nije toliko čudno. Budući da osječka tvrtka vuče korijene iz Gauss akademije, koja je odigrala ključnu ulogu u obrazovanju i razvoju prvih polaznika od kojih su mnogi postali Gaussovi ključni zaposlenici, tvrtkin jači ulazak u obrazovni sustav postaje jasniji. Radi stvaranja stručnjaka informacijske tehnologije spremnih za tržište rada već nakon srednje škole Gauss u lipnju preuzima Gimnaziju Gaudeamus u Osijeku, prvu privatnu školu na istoku Hrvatske.

Njegovi osnivači​ Ivan Lozančić i Dragan Ibriks-Golub planiraju uz klasičan obrazovni program staviti naglasak na suvremene tehnologije i praktične vještine u područjima poput dizajna, programiranja, robotike, tehnologije povezanih blokova (engl. blockchain), umjetne inteligencije te umjetne i proširene stvarnosti. Učenici će imati priliku učiti od vrhunskih stručnjaka i primjenjivati znanje na stvarnim projektima, istaknuli su, uz potporu tvrtki i fakulteta kako bi razvili individualne interese, vještine i praktična znanja.

image

U Gaussu je oko 75 zaposlenih

Vani se mladi hrvatski stručnjaci smatraju vrlo darovitima, čemu svjedoči i Gauss kojem je stoga svakako namjera da mladi ostaju u Hrvatskoj. I sâm Lozančić ostao je živjeti u Osijeku iako je proputovao cijeli svijet te imao ponude za rad u Londonu i SAD-u. Preuzimanjem Gimnazije Gaudeamus on i Ibriks-Golub vjeruju da mogu dodatno unaprijediti obrazovanje u Osijeku na temeljima koje je škola postavila do sada. Naziv Gimnazija Gaudeamus ostaje, kao i većina dosadašnjih profesora. U prvoj godini već postoji razred od petnaestak učenika, a uskoro se otvara i drugi upisni rok. Nove gimnazijske prostorije bit će u zgradi Fakulteta agrobiotehničkih znanosti u sklopu osječkoga studentskog kampusa.

– Nije uobičajeno u Hrvatskoj da IT tvrtka preuzme školu, ali nije ni nepoznato. Sve više tvrtki prepoznaje važnost ulaganja u obrazovanje i potencijal suradnje sa školama. Iako primjeri nisu česti, sve je zastupljeniji svjetski trend privatnih tvrtki koje surađuju s obrazovnim ustanovama. IT tvrtke mogu unaprijediti obrazovni sustav integracijom suvremenih tehnologija u nastavu omogućujući učenicima pristup relevantnim alatima i znanjima. Povezivanje s industrijom omogućava rad na stvarnim projektima i olakšava prelazak iz obrazovanja na tržište rada. To je pozitivan korak koji može unaprijediti obrazovni sustav. Takve inicijative trebale bi biti češće i trebala bi ih poduprijeti država te drugi ključni dionici. Surađujemo i s Fakultetom elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija (FERIT-om) kako bismo studentima i zaposlenicima omogućili rad na realnim projektima i poticali obrazovnu suradnju – iznosi Lozančić.

Kako se tvrtka širila, što sve danas rade, u što još ulažu te kako u budućnosti planiraju otvoriti tvornicu čipova doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
20. studeni 2024 01:20