Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Jadranka Delač Hrupelj (Creativa): U budućnosti ćemo se fokusirati na rad sa srednjim tvrtkama

18. Veljača 2023.
Jadranka Delačfoto Rene Karaman

Iako prije dvadeset pet godina pojam ‘ljudski potencijali‘ nije bio ni približno poznat i razvijen kao što je danas, Jadranka Delač Hrupelj već je tada pretpostavljala da je poslovni potencijal u tom području velik. Osnivačica i prokuristica tvrtke Creativa danas više nema dvojbe: ne samo da su briga i razvoj čovjeka u poslu postali ključni – razvoj ljudskih potencijala postao je ozbiljan biznis.

Creativa je počela poslovati 1997. i od tada se bavi osnaživanjem talenata i razvojem potencijala. Izdvojila se kao nešto potpuno drukčije u razdoblju u kojem su dominirale kadrovske službe, prošla je razdoblje u kojem je ljudima bilo jedino važno da imaju posao, preživjela je krize i opstala do danas kad su se ljudski potencijali izdvojili u važnu i kompleksnu branšu. Naime, čovjek se s godinama prestao tretirati kao resurs i postao je potencijal, kreativni stvaratelj poduzeća, te je u tom smislu i HR postao iznimno važan.

Delač Hrupelj, inače po struci psihologinja, prije svoga poduzetničkog pothvata radila je u srodnom odjelu u Ini i imala je ono što se smatralo najvažnijim – siguran posao. No u tako velikom sustavu u to vrijeme, kaže, nedostajao joj je kreativniji način na koji bi mogla primijeniti svoju struku. Htjela je drukčiju vrstu rada i drukčiji doprinos psihologije organizaciji. Iako se važnost ljudskih potencijala danas mnogo više shvaća, ističe da je već u prvim godinama poslovanja puno ljudi prepoznalo da su stvari o kojima je govorila na raznim konferencijama zapravo ‘ono nešto drukčije što im treba‘.

Jačanje važnosti HR-a

Inače, kad je Creativa počela poslovati, na tržištu su bila tri-četiri poduzeća, a kako se promijenila cijela scena HR-a, tako se promijenilo i pitanje broja konkurenata. Delač Hrupelj dodaje da je do sada već bilo situacija u kojima je tržište bilo poput ‘pune bare krokodila‘, ali mnogi se nisu održali jer na kraju uvijek prevlada kvaliteta. Zato napominje da se treba znati oduprijeti pomodnim stvarima koje se pojavljuju u branši, nastaviti kreirati svoje usluge i jačati svoju ekspertizu.

Općenito, potreba za ljudskim potencijalima drastično se promijenila i povećala s prethodnim zbivanjima (najviše s pandemijom), a scena je trajno promijenjena.

– Trenutačni je izazov bavljenje svijetom kaosa u kojem stari alati više ne funkcioniraju, zato tražimo nove, no njima treba prethoditi promjena u mentalnim modelima. Izazov je raditi potpuno nove stvari na potpuno nov način u svijetu u kojem nema točnog i netočnog – ustvrdila je Delač Hrupelj i dodala da će u budućnosti u agenciji biti fokusirani na rad sa srednje velikim tvrtkama kojima žele pomoći u rastu i razvoju.

– Ideja nam je kreirati posve drukčije modele upravljanja ljudima nego što su u velikim korporacijama jer srednja poduzeća mogu imati autentične priče. To smatramo područjem rasta, a sve je jasnije da je njima teško pronaći, integrirati i zadržati ljude – istaknula je Delač Hrupelj. 

Kako se razvijala tvrtka, gdje sve posluju i s kakvim su se izazovima susretali tijekom godina pročitajte digitalnom ili tiskam izdanju Lidera. 

23. travanj 2024 15:15