Tvrtke i tržišta

Krađa zaposlenika: Elitni talenti postaju strateška imovina

Krađa nastupa u trenutku kada strategije povlačenja novih ljudi počnu biti usmjerene izravno na preotimanje kadra iz konkurentskih tvrtki

Tehnološki div Apple ove je godine izgubio desetak svojih stručnjaka za umjetnu inteligenciju u žestokom ratu za talente koji već neko vrijeme bukti u tom sektoru. Meta, OpenAI, xAI i Cohere preoteli su Appleove bivše zaposlenike kako bi stekli prednost u području umjetne inteligencije, ali proizvođač iPhonea nije jedini koji gubi svoje djelatnike. Ista situacija pogađa i Google te brojne druge tehnološke tvrtke, koje sada elitne talente za umjetnu inteligenciju smatraju strateškom imovinom ravnopravnom intelektualnom vlasništvu te traže pojedince istim intenzitetom kojim gledaju, recimo, velike akvizicije, pišu strani mediji.

Uostalom, već nekoliko godina na poslovnim konferencijama, u intervjuima i govorima poduzetnika, neovisno od kuda dolazili, slušamo da nedostaje kvalitetne radne snage i kako se brojne tvrtke nastoje brendirati kao hvalevrijedan poslodavac koji se brine o dobrobiti svojih zaposlenika. Ali kada employer branding postaje krađa?

Prema stručnjacima za ljudske resurse krađa nastupa u trenutku kada strategije povlačenja novih ljudi prestanu biti neutralno predstavljanje vlastite tvrtke i počnu biti usmjerene izravno na preotimanje kadra iz konkurentskih tvrtki. Često to preotimanje prelazi i granice poslovne etike, pogotovo, recimo, u Silicijskoj dolini.

Krivi su drugi

Naravno, u većini zemalja nije protuzakonito zaposliti nekoga iz konkurencije, ali ako employer branding postane taktički alat za agresivno preusmjeravanje radne snage iz jedne tvrtke u drugu, poslodavac riskira reputaciju, odnose u industriji i potencijalne pravne sporove, posebno ako postoje takozvani non-compete ugovori (ugovori koji sprječavaju zapošljavanje kod konkurencije na određeno vrijeme).

Upravo smo ranije ove godine svjedočili pokušaju krađe talenata (engl. talent poaching) u domaćem tehnološkom sektoru kada je AI startup Pythagora na provokativan način, iznoseći zamjerke na račun poslovanja konkurenata, poručivao zaposlenicima tvrtki da se jave kod njega za posao. Kampanja je izazvala brojne reakcije tehnološkog, marketinškog i HR sektora, pa dok su je jedni ocijenili kao kreativnu i smjelu, drugi su je doživjeli kao nekorektnu.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju