Tvrtke i tržišta

Marriott osvaja Hrvatsku: stiže šest novih hotela u sljedeće tri godine

Međunarodni turistički brend Hrvatsku smatra jednim od svojih najvažnijih tržišta u regiji, a naš potencijal rasta je 'izrazito velik'

Kako Lider ekskluzivno doznaje, Marriott International imat će pod svojim brendom čak šest novih hotela u sljedeće tri godine na našoj obali. Potvrdio nam je to sam Marriott, naglašavajući da Hrvatsku smatra jednim od svojih najvažnijih tržišta u regiji i da je lokalni potencijal rasta 'izrazito velik'.

- Hrvatska je vrhunska destinacija za odmor te atraktivna i lako dostupna lokacija za održavanje sastanaka i konferencija - poručuju iz te globalne turističke grupacije odgovarajući na Liderov upit. 

Šest hotela danas, dvostruko više sutra

Naime, Marriott Bonvoy sada u Hrvatskoj ima, kao što je Lider prošli tjedan i pisao, šest hotela s više od 1.500 soba, a uskoro bi se taj broj mogao gotovo udvostručiti. Trenutno pod tim brendom posluju Le Méridien Lav u Splitu, Sheraton Dubrovnik i Sheraton Zagreb, The Isolano (Autograph Collection) na Cresu, The Westin Zagreb te AC Hotel Split. U najavi su i novi projekti, a za neke od njih investitori žele otvorenje već prije ljetne sezone 2026.

Prvi bi, prema dostupnim informacijama, a i prema Marriottovoj potvrdi, trebao biti Opatija Marriott Resort & Spa u Ičićima, čiji se završetak planira prije sezone 2026. godine. Riječ je o najvećoj hrvatskoj investiciji mađarskog poduzetnika Lőrinca Mészárosa, čija se vrijednost procjenjuje na 70 do 100 milijuna eura. U projektu sudjeluje i domaća razvojna tvrtka DDG Group, a hotel bi trebao postati najambiciozniji novi luksuzni resort na opatijskoj rivijeri.

- Resort će se nalaziti na pitoresknoj opatijskoj rivijeri i ponuditi spoj suvremenog komfora, wellness sadržaja i bezvremenskog šarma grada koji je poznat po svojoj bogatoj baštini i ljepoti - kažu u grupaciji Marriott.

Split dobiva boutique hotel

Drugi potvrđeni novi Marriottov projekt dolazi iz Splita. Splitska West Gate Grupa u vlasništvu splitskog poduzetnika Josipa Komara, koji već ima splitski AC by Marriott u neboderu West Gate Grupe, nedavno je najavila je boutique hotel pod Marriottovim brendom na Bačvicama, također s planiranim otvorenjem 2026. Osim toga, ista grupa razvija i još jedan ekskluzivni, visokoluksuzni Marriottov resort na Jadranu. Neslužbeno, lokacija je – ponovno Split – no detalji su još tajni, pa se samo može pretpostaviti da je jedan od tih projekata onaj Marriot koji se spominje u odgovoru brenda.

Naime, poznato je već da Marriot stiže u Rijeku gdje Jadran hoteli Rijeka razvijaju prvi Tribute Portfolio kao i AC by Marriot u tom gradu. Ugovor s Marriottom potpisan je još prošle godine, a riječ je o jednom od najvažnijih iskoraka riječkog hotelijerstva u posljednjem desetljeću, rekao je Lider Kristian Šuštar, predsjednik uprave Jadran hotela Rijeka.

A čini se da i ranije najavljen hotel Autograph Collection u Komiži na Visu kojeg na mjestu hotela Biševo razvija 3LHD, formalno dio Marriotovih planova, jer se i taj projekt navodi u odgovoru međunarodne turističke grupacije. 

Drugim riječima, opatijski projekt, dva projekta u Splitu, dva u Rijeci i jedan na Visu, dosta je to dobro za jedno malo tržište koje pati od sezonalnosti.

Prostor za napredak

- Udio globalnih hotelskih lanaca u Hrvatskoj, iako u porastu posljednjih godina, i dalje je značajno niži nego u konkurentskim mediteranskim državama. To pokazuje da postoji značajan prostor za daljnji razvoj. Interes međunarodnih operatera za ulazak na hrvatsko tržište i dalje je snažan, no oni traže kvalitetne, tržišno održive i jasno pozicionirane projekte. Takvih proizvoda još uvijek nema dovoljno, što znači da budući rast zahtijeva ozbiljnija ulaganja, dugoročan pristup i profesionalizaciju upravljanja - rekla nam je Vedrana Likan, managing partnerica za Colliers - Hrvatska, Slovenija i BiH.

S Likan se slaže i Maja Čižmar, direktorica u 505 savjetovanju, boutique consulting kompaniji specijaliziranoj za hotelijerstvo i turizam, koja kaže da je Hrvatska atraktivna turistička destinacija i kao takva je dobro pozicionirana u mediteranskom konkurentskom krugu. Praktično sve globalne i regionalne hotelske korporacije bi imale interesa za ulazak na naše tržište, no za to, smatra, postoje određene prepreke.

- S jedne strane izuzetno visoka sezonalnost poslovanja, budući da se dvije trećine ukupnih godišnjih hotelskih noćenja u Hrvatskoj ostvari od lipnja do rujna. S druge strane, nedostaje kvalitetnih hotelskih projekata koji bi bili pogodni za brendiranje. Dijelom je to povezano s činjenicom da je hotelsko tržište u Hrvatskoj u visokoj mjeri konsolidirano, odnosno da 10-tak najvećih hotelskih kompanija vlada tržištem - kaže.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju