
Mirko Mrakužić (dm): Nadamo se stabilizaciji inflatornih pritisaka

Mirko Mrakužić, direktor dm-a
Unatoč inflaciji i porezima, velike hrvatske tvrtke bilježe rast, ulažu i šire se, ali dijele slične poslovne izazove
U ovu poslovnu godinu dm je ušao 1. listopada 2024. godine s jasnom vizijom i ciljem: zadržati fokus na potrebama kupaca te razvojem poslovanja i ulaganjima opravdati povjerenje koje su nam ukazali.
Tijekom proteklih godina poslovali smo u uvjetima koji su značajno utjecali na cjelokupno gospodarstvo i na svakodnevne živote građana. Svi poremećaji – od pandemije koronavirusa i poremećaja u opskrbnim lancima do uvođenja eura i ograničenih cijena – pokazali su nam da su jasan fokus i dosljednost ključni za održivi rast poslovanja.
U prošloj poslovnoj godini dm je ostvario rast svih ključnih poslovnih pokazatelja. Promet je rastao za 17,46 posto u odnosu na prethodnu poslovnu godinu te je premašio pola milijarde eura. Nastavljen je trend rasta u online prodaji i u segmentu bezreceptnih medicinskih proizvoda, a broj kupaca koji u jednom danu posjete dm premašio je sto tisuća. Rast broja kupaca koji kupuju u dm-u najbolji je pokazatelj da smo i u prošloj poslovnoj godini zaslužili i opravdali njihovo povjerenje.
To smo postigli ulaganjem više od 9,3 milijuna eura u razvoj prodajne mreže i dm online shopa. U sklopu koncepta Dobre cijene u svako vrijeme, u trajno sniženje cijena uložili smo više od pet milijuna eura, a zajednicu smo podržali sa 147 donacija vrijednih više od 439 tisuća eura.
Uvođenjem digitalnog računa, samonaplatnih blagajni te omogućavanjem odabira vremena preuzimanja ekspresnih narudžbi u prodavaonici, osigurali smo još bolju integraciju online i offline poslovanja.
Naravno, nastavili smo s implementacijom održivih praksi u naše poslovanje, a po prvi put smo objavili Izvještaj o održivosti. U Izvještaju smo objedinili aktivnosti čiji je cilj dati trajni doprinos zajednici i okolišu te smo jasno iznijeli naše dugoročne ciljeve i konkretne mjere koje će nam omogućiti da ih ostvarimo. Naš fokus na održivo poslovanje potvrđuju podaci o unapređenju energetske učinkovitosti i odgovornog korištenja resursa, u kojima je dm ostvario pozitivne pomake u dostizanju ESG ciljeva. dm grupa otprilike 67 posto ukupnih energetskih potreba podmiruje iz obnovljivih izvora, dok u hrvatskim prodavaonicama udio tzv. zelene struje iznosi 75 posto.
U Hrvatskoj smo osigurali energetsku neovisnost za 31 prodavaonicu prelaskom s fosilnih goriva na električnu energiju, a u poslovnoj godini 2023./2024. smo vlastitom proizvodnjom električne energije smanjili emisije CO2 za 247 tone, prosječnu potrošnju energije za 25 posto kao i ukupnu godišnju potrošnju za 19 posto. U istoj godini uspješno je provedena implementacija sustava energijom prema normi ISO 50001:2018.
Dodatno, dm je u 2023. godini smanjio upotrebu količine materijala u ambalaži proizvoda dm marke za gotovo 30 posto, u usporedbi s 2018. godinom, a takav trend planiramo naravno, i dalje.
U sljedećoj poslovnoj godini nadamo se daljnjoj stabilizaciji inflatornih pritisaka, no bez obzira na promjene na tržištu i u zakonodavnom okviru, dm će nastaviti poslovati imajući u vidu potrebe ljudi i zajednice. Ključnu ulogu i dalje će imati jasna vizija i strategija razvoja, stoga ćemo nastaviti ulagati u razvoj usluga te u cijene i novi koncept prodavaonica, kako bismo doprinijeli još boljem iskustvu kupnje u dm-u.