Grupa Podravka u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je neto dobit od 58,3 milijuna eura, što je rast od 63,4 posto ili 22,6 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje lani zahvaljujući utjecaju poreznih olakšica, objavili su u petak iz te prehrambene kompanije.
- Dobit Grupe pod utjecajem je poreznih olakšica temeljem Zakona o poticanju ulaganja u iznosu od 19,7 milijuna eura, a kada se isključe učinci njezine primjene, normalizirana neto dobit Grupe u prvih devet mjeseci iznosila je 39,2 milijuna eura i viša je za 10,1 posto u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine - istaknuli su iz Podravke.
Pritom je, kako su naveli, normalizirana neto dobit Farmaceutike porasla za 40,7 posto i iznosila 17,9 milijuna eura, a kod Prehrane 21,3 milijuna eura, što je 1,6 milijuna eura manje nego prošle godine.
Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvih je devet mjeseci je iznosila 72,5 milijuna eura, što je 3,5 milijuna eura, odnosno pet posto više nego u istom razdoblju lani.
Također, porasla je i normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA). Za prvih devet mjeseci ove godine iznosila je 73,2 milijuna eura, što je 4,7 milijuna eura ili 6,8 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.
Takav rast, kako se navodi u priopćenju, ostvaren je unatoč rastu cijena sirovina, ambalaže i energenata, investiranja u poboljšanje materijalnih uvjeta zaposlenika te nastavku snažnog investicijskog ciklusa.
Prihodi od prodaje 6,6 posto veći
Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarila prihode od prodaje u iznosu od 525,1 milijuna eura, što je 32,4 milijuna eura, odnosno 6,6 posto više u odnosu na isto razdoblje lani.
Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 406,9 milijuna eura, što je rast od 4,8 posto ili 18,5 milijuna eura.
Značajan rast od 13,3 posto, odnosno 13,8 milijuna eura, ostvario je segment Farmaceutike, s ukupno 118,2 milijuna eura prihoda.
Predsjednica Uprave Podravske Martina Dalić je kazala kako su zadovoljni rezultatima unatoč još uvijek snažno prisutnim pritiscima na rast cijena sirovina, ambalaže i energenata, naročito u Prehrani.
- Te smo pritiske u velikoj mjeri amortizirali poboljšanjem kvalitete nastupa na inozemnim tržištima - istaknula je.
U segmentu Prehrane osobito je zadovoljna rezultatima koje daju promjene na tržištima Poljske, Njemačke, Austrije i SAD-a i koji, kako je kazala, vidljivo doprinose profitabilnosti cjelokupne Prehrane.
- U segmentu Farmaceutike uspjeli smo prevladati izazove koje je donio rat u Ukrajini te je Belupo poslovao iznimno dobro - poručila je Dalić.
Investicijski ciklus u punom jeku
Dalić je kazala i kako je investicijski ciklus u punom jeku te kako investicijski projekti koji su vrijedni više od 100 milijuna eura napreduju prema planu.
- Posebno mi je drago i što smo uspješno dovršili veliki projekt Zaokret Žita, čime smo osigurali stabilne temelje za daljnji rast pekarstva i širenje na slovenskom, ali i hrvatskom tržištu - istaknula je.
Podsjetila je i kako su nakon povećanja plaća koje je provedeno s 1. srpnja stigli na korak do novog sustava plaća koji će otkloniti dugogodišnje nepravednosti u vrednovanju radnih mjesta s kojima su se radnici do sada susretali te kako su spremni i za nova ulaganja u materijalna prava radnika.
U priopćenju se navodi da su u prvih devet mjeseci realizirane investicije u vrijednosti 47,1 milijun eura, što je gotovo 21 posto više nego u istom razdoblju lani.
Te investicije obuhvaćaju izgradnju logističko-distributivnog centra, pogon za preradu rajčice, nabavu novih strojeva i opreme te otvaranje novih radnih mjesta.
Prioriteti investicijskog ciklusa, kako su istaknuli iz Podravke, su ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada. U tijeku su još i radovi na modernizaciji mesne industrije Danica, ulaganje u poljoprivrednu mehanizaciju i navodnjavanje, kao i u dodatne sunčane elektrane.
Uspješno je kraju priveden i projekt Zaokret Žita, čime su postavljeni još bolji uvjeti za jačanje tržišne pozicije na slovenskom, ali i širenje dostupnosti pekarskih proizvoda Žita na hrvatskom tržištu. Od početka projekta u siječnju 2022. uloženo je 8,2 milijuna eura, a do kraja godine bit će uloženo još osam, čime će ukupna vrijednost doseći 16,2 milijuna eura.
Iz Podravke podsjećaju i da je Grupa ove godine započela i suradnju s Atlantic Grupom na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Austrije.