Tvrtke i tržišta
StoryEditor

[Poslovna scena] Setcor iz Jastrebarskog daje dodatnu sigurnost najpouzdanijem podatkovnom centru u Hrvatskoj

23. Srpanj 2022.
Krešo Troha

Upravo činjenica da se Podatkovni centar Križ u Jastrebarskom nalazi u poduzetničkoj zoni daje dodatnu sigurnost radu centra, isto kao i položaj na drugačijem potresnom području od onog u Zagrebu. Podatkovni (data) centar smješten uz autocestu Zagreb – Karlovac građen je, naime, baš za tu svrhu te se ne radi o prenamijenjenom prostoru kao što je slučaj kod većine podatkovnih centara.

Tvrtka Setcor u vlasništvu Kreše Trohe, pružatelj je svih usluga koje omogućuje podatkovni centar Križ koji ujedno jedini u Hrvatskoj posjeduje certifikat TIER 3 (označava najvišu pouzdanost sustava). Svoje komunikacijske čvorove Setcor posjeduje u Zagrebu, Beču i Budimpešti te im nije potrebna internetska veza, a korisnicima omogućavaju pristup do data centara putem sigurne mreže. Kao posebnu značajku u Setcoru izdvajaju alat koji svim korisnicima omogućava izradu željenog data centra korištenjem samo web preglednika, uključujući potpunu infrastrukturu i sve elemente, pa nakon provjere tehničkih značajki, korisnik klikom naručuje svoj data centar.

Pod okriljem jednog brenda

Sva infrastruktura Podatkovnog centra ima čak trostruki 'backup', u deset godina od njegove izgradnje nije bilo nikakvih sigurnosnih ugroza, poput recimo nestanka električne energije, dok telekomunikacijska povezanost dolazi iz dva smjera: duž autoceste i po Staroj karlovačkoj cesti. Kao 'carrier independent' data centar korisnicima omogućuje biranje telekomunikacijsko rješenje različitih teleoperatera (svi su prisutni u Podatkovnom centru) ili one Setcora.

Setcor, pak, osigurava podršku u infrastrukturi, uključujući upravljanje i održavanje ICT kapaciteta (eng. information and communications technology - informacijska i komunikacijska tehnologija), cloud usluge preko kojih se pružaju usluge infrastrukture, softvera, sigurnosti, 'backupa', platformi i 'disaster recoveryja'. Također omogućena je i sistemska integracija, usluge telekomunikacijskim tvrtkama i kolokacija.

- Cilj je omogućiti tvrtkama da se usmjere na svoj 'core business', a nama prepuste ICT infrastrukturu. Na taj način, primjerice, mogu biti sigurni da im je softver uvijek ažuriran i da u cloudu imaju dovoljno prostora za sve svoje potrebe. Danas je važno koristiti tehnologiju najnovije generacije, kakvu pruža Setcor, a posebno iz sigurnosnih razloga. Do sada nas je najviše obilježila suradnja tvrtki itSoft, Hema, a kasnije i pripajanje ECS-a, jer smo time pod okriljem jednog branda (Setcor) dobili mogućnost pružanja svih potrebnih usluga, za cjelovitu migraciju, održavanje i upravljanje ICT kapacitetima. To je bio i početak jačeg međunarodnog poslovanja, pri čemu smo usmjereni najviše na tržište Europske unije. Primjerice, dio smo Geanta, europske akademske mreže brzog interneta, u društvu tvrtki poput Amazona, Microsofta i Telecom Italije. Time smo svim hrvatskim znanstvenicima i znanstvenim institucijama omogućili pristup pouzdanim cloud resursima – rekao je Krešimir Jurić, direktor prodaje u Setcoru.

Smanjenje troškova softvera i hardvera

S više od 5000 korisnika i 80 zaposlenih lani je ostvaren prihod od  84 milijuna kuna. Time je u posljednje četiri godine zabilježen rast prihoda od 1,6 puta, a u ovoj se godini posao odvija prema očekivanjima. Tvrtka je osnovana 1990. godine, pri čemu su uložena manja početna sredstva vlasnika tvrtke. Kasnije se dobit reinvestirala u rast te je dodatan novac osiguravan iz kredita banaka. Setcor i dalje namjerava biti cloud lider povećanjem baze korisnika i inovacijama koje su u pripremi  te u narednom razdoblju, najavljuje Jurić, planira predstaviti nove usluge te nastaviti pratiti razvoj tehnologije i potrebe korisnika. 

- Probijali smo se tako da smo našim uslugama klijentima smanjivali troškove za hardver i softver koji bi inače morali kupiti, jer se ne bave time. Pružili smo im sigurnost da o tome ne moraju brinuti, ni za svaku potrebu tražiti novog dobavljača ili zapošljavati vlastite djelatnike koji će se brinuti o sustavima. Pratimo međunarodne trendove u ovom dijelu Europe i pružamo moderne usluge koje razvijamo skladno svjetskim trendovima. Pravilo kojeg se držimo je domaća pamet i vlastiti razvoj te što manje kupovnog znanja, pogotovo ako ga možemo sami razviti – istaknuo je Jurić.

Od europskih fondova, kazao je, koristili su poticaje za povećanje konkurentnosti nabavkom IT rješenja namijenjenih optimiziranju poslovanja, a  ukupna vrijednost projekta bila je 2,276.250 kuna te je dio sufinancirala Europska unija. Na taj način su nabavili novi poslovno-informacijski sustav koji su implementirali u različite segmente poslovanja, a obuhvaća planiranje resursa tvrtke, upravljanje odnosima s kupcima, sustav upravljanja dokumentima i Servis Desk aplikaciju. Glavni cilj projekta je, navodi Jurić, bilo jačanje tržišne pozicije tvrtke, povećanje konkurentnosti i učinkovitosti poslovanja.

Prednosti usluga u oblaku

Tvrtka nije koristila državne potpore i poticaje zbog koronakrize, ali jest povoljne COVID-kredite komercijalnih banaka koje su ih nudile za održavanje likvidnosti poduzeća. S obzirom na djelatnost, nije se moralo ulagati mnogo vremena ni sredstava u  prilagodbu, ali je brojnim klijentima bila potrebna podrška oko brze prilagodbe novom načinu rada i komuniciranja. Netom prije koronakrize pokrenut je Setcor X day, konferencija namijenjena menadžerima, 'decision makerima' i svim stručnjacima iz IT-ja o mogućnostima modernih tehnologija i upravljanju rizikom, ali se nije mogla održati zadnje dvije godine. 

- Nepredviđene situacije poput širenja koronavirusa svijetom naučile su nas koliko je važno imati kvalitetnu IT infrastrukturu i sigurnosna rješenja za neometan nastavak poslovanja. Fleksibilnost i sigurnost u svakodnevnom radu je jedna od najvećih prednosti poslovanja u cloudu koji osigurava kompanijama poslovni kontinuitet uz smanjenje troškova. Cloud usluge omogućuju djelatnicima mobilnost, sigurnost i pristup resursima kompanije sa udaljenih lokacija, što je u slučaju širenja koronavirusa najčešće bio rad od doma – kaže Jurić.

Sutra: Uređaji Feromihina iz Novoselca sprečavaju havarije na plinovodima i naftovodima

14. kolovoz 2022 10:30