Tvrtke i tržišta

Treća sreća za zaplijenjeni brod - kupac uplatio pola milijuna eura

Treća dražba broda u stečaju Makar Navisa počela je 28. listopada, a kupac koji je uplatio jamčevinu još nije dao ponudu

Teretni brod C3 Magnar, koji je više od godinu dana privezan u Trogiru nakon što je njegova posada ostala bez plaća i pomoći brodara, uskoro bi mogao dobiti novog vlasnika. Riječ je o teretnom brodu namijenjenom za prijevoz cementa po Mediteranu, izgrađenom 1993. u Njemačkoj, dugom 85 metara i teškom 2504 tone bruto. Brod plovi pod panamskom zastavom i trenutačno je u vlasništvu stečajnog dužnika Makar Navis, nad kojim se vodi postupak na Trgovačkom sudu u Zagrebu, Stalna služba u Karlovcu.

Njegova prodaja raspisana je putem Finine elektroničke dražbe, a radi se o trećem pokušaju prodaje. Početna cijena sada iznosi 1,31 milijun eura, što je četvrtina procijenjene vrijednosti od 5,25 milijuna eura. Prema podacima Fine, jedan je ponuditelj već uplatio jamčevinu od 525 tisuća eura, što povećava izglede da će brod napokon biti prodan.

- Očekujem da će do prodaje doći. Jamčevina je uplaćena, pola posla je već odrađeno. Taj kupac sada treba dati ponudu, a rok za to počeo je jučer i traje do 11. studenoga - rekao je za Lider stečajni upravitelj Damir Vrca. Dodao je da ponuda još nije zaprimljena, ali će i ona, kao i identitet kupca, biti javna – podaci o uplati bit će vidljivi najkasnije 12. ili 13. studenoga, nakon isteka roka za nadmetanje.

Vrca napominje da je brod u odličnom tehničkom stanju i potpuno spreman za plovidbu.

- C3 Magnar je pod nadzorom brodogradilišta Adria Docks iz Splita. Nalazi se na području njihovog pogona u Trogiru, s njima je sklopljen ugovor o nadzoru broda i oni redovito ispostavljaju račune. Ti troškovi nadzora trebali bi biti podmireni nakon što brod bude prodan - objašnjava Vrca.

Što se tiče isplate dugovanja pomorcima, proces ovisi o brzini pravosudnih odluka.

- U ovom je trenutku prerano govoriti kada bi bivši članovi posade mogli očekivati isplatu svojih potraživanja. Nakon prodaje, sud mora donijeti rješenje na temelju kojeg se nalaže isplata, a Fina tada prenosi sredstva sudu. Tek nakon toga slijedi sudski proces i moguće žalbe. U najboljem scenariju sve bi moglo biti riješeno u mjesec dana, ali u najgorem može potrajati i nekoliko mjeseci - ističe Vrca.

Ako se prodaja ostvari, to bi značilo početak završne faze postupka i moguću naplatu za bivše pomorce koji su više od godinu dana čekali rasplet svoje sudbine. Ako, pak, ni treća dražba ne uspije, sud će raspisati novu – po još nižoj cijeni.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju