Stanić Beverages preuzeo kontrolu nad Gradskom kavanom
Trg bana Josipa Jelačića, Gradska kavana
Nakon akvizicija Maraske i Bihaćke pivovare, Stanić Beverages preuzima Gradsku kavanu na Trgu bana Jelačića i ulazi dublje u HoReCa biznis
Gradska kavana na Jelačićevu trgu, koja je posljednjih godina poslovala pod brendom Johann Franck, ponovno se vraća izvornom imenu i dobiva novog vlasnik. Riječ je o jednom od najprepoznatljivijih ugostiteljskih prostora u Zagrebu, povijesno otvorenom početkom 1930-ih godina.
Novi vlasnik Stanić Beverages, tvrtka iz sastava Stanić Grupe specijalizirana za proizvodnju i distribuciju pića, preuzela je tvrtku Edmond Studio d.o.o., nositelja ugostiteljskog poslovanja u prostoru Gradske kavane. Istodobno je kao jedini direktor društva upisan Ante Martinac, umjesto dosadašnjih direktora Tomislava Ricova i Ivana Jokića.
Iz Stanić Beveragesa poručuju da Gradska kavana 'ulazi u svoje novo poglavlje vraćajući se duhu i eleganciji 1930-ih godina, vremena u kojem je prvi put otvorila svoja vrata'.
- Vizionar i arhitekt Ignjat Fischer, zaslužan za izvorni izgled kavane, poslužio je kao ključna inspiracija za novi smjer kojim se želi ovom kultnom prostoru vratiti njegov prepoznatljivi sjaj, šarm i profinjenost starog Zagreba – navode iz Stanića.
Dodaju kako Gradsku kavanu očekuje temeljita obnova cijelog prostora koja je planirana za 2028. godinu, dok će se koncept razvijati etapno. Trenutno je otvoren prizemni dio, koji funkcionira kao cjelodnevno okupljalište, od bruncha do večernjih pića, a moguće ga je iznajmiti za privatna događanja.
Restoran i cigar room.
Prema planu vlasnika, u prvoj većoj etapi koja je predviđena za proljeće iduće godine, na prvom katu bi trebao biti otvoren restoran, a na drugom ekskluzivni cigar room. Prizemlje će ostati zamišljeno kao otvoreni dnevno-noćni prostor, uz naglašen barski segment i koktele s potpisom Maraske, koja se također nalazi u sustavu Stanić Grupe. Nakon završetka prve faze predviđeno je i veliko službeno otvorenje koje će formalno označiti početak novog razdoblja Gradske kavane.
Stanić Beverages je jedna od ključnih kompanija unutar Stanić Grupe i nositelj brenda Juicy. Prema podacima Fine, društvo je 2023. ostvarilo oko 43 milijuna eura ukupnih prihoda, čime se svrstava među veće proizvođače bezalkoholnih pića na domaćem tržištu.
Grupa posljednjih godina širi proizvodni i brendovski portfelj kroz akvizicije. Nakon što je preko Stanić Beveragesa 2022. stekla 98,25 posto udjela u zadarskoj Maraski d.d., jednom od najstarijih proizvođača alkoholnih i bezalkoholnih pića u Hrvatskoj, 2024. je preuzela Bihaćku pivovaru i objavila ponudu za potpuno preuzimanje preostalih dionica. Uz to je u svibnju 2024. u Jastrebarskom otvoren novi, modernizirani proizvodni pogon vrijedan 12,8 milijuna eura
Od proizvodnje do šanka
Preuzimanjem Edmond Studija i preuzimanjem kontrole nad Gradskom kavanom Stanić Beverages dodatno se pozicionira u HoReCa kanalu, ne samo kao dobavljač pića, već i kao vlasnik jedne od najatraktivnijih ugostiteljskih lokacija u zemlji.
Za Stanić to je nastavak strategije vertikalne integracije, nakon širenja portfelja kroz akvizicije proizvođača poput Maraske i Bihaćke pivovare te investicija u nove proizvodne kapacitete, ulazak u upravljanje povijesnim lokalom u samom središtu Zagreba otvara im neposredan kontakt s krajnjim potrošačima i snažnu prezentacijsku pozornicu za vlastite brendove.
